به مشکل سرویس ارزش افزوده ناخواسته موبایل رسیدگی می‌شود

به مشکل سرویس ارزش افزوده ناخواسته موبایل رسیدگی می‌شود

به مشکل سرویس ارزش افزوده ناخواسته موبایل رسیدگی می‌شود.

یکی از مشکلاتی که کاربران خط‌های تلفن همراه با آن مشکل دارند، عضو شدن در سرویس‌های ارزش افزوده است آن هم به صورت ناخواسته است. این مسئله باعث می‌شود تا هزینه‌های زیادی به دوش کاربران بیفتد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی درباره این سرویس‌های ناخواسته، تبلیغاتی و ارزش افزوده در برنامه حالا خورشید توضیح داد و از شکایت مردم در مورد این نوع سرویس ارزش افزوده صحبت کرد:

در حوزه پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، اقدامات متعددی در وزارت ارتباطات انجام شده است که از جمله آن می‌توان به سیستم شفاف‌سازی سرویس‌های فعال اشاره کرد.

گویا برای رفع این مشکل سامانه‌ای برای کشف رفتار پیامک انبوه راه‌اندازی شده است که می‌تواند این سیستم‌ها را غیرفعال کند اما مسئله‌ای وجود دارد که هنوز حل نشده است. گفته می‌شود که برخی سیم کارت‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند. به گفته وزیر ارتباطات در بین این دسته سیم کارت‌ها تا کنون 70 هزار سیم کارت متخلف مسدود شده است.

وزیر ارتباطات در این خصوص از مشکل یکی از نمایندگان مجلس با همین مسئله صحبت کرد. گویا این نماینده مجلس به قبض موبایل خود و هزینه سرویس‌های ارزش افزوده خود اعتراض داشته است که همین اعتراض موجب شده است تا راستا پرونده شکایت از سرویس ارزش افزوده موبایل در دستور کار قرار بگیرد و یک تخلف بزرگ مشخص شود. به اعتقاد آذری جهرمی این اقدام دزدی آشکار و تعدی به زندگی مردم است.وی قول داده است این مسئله طی دو هفته آینده بررسی شده و نتیجه آن اعلام شود.

موضوع دیگری که وزیر ارتباطات در این برنامه به آن اشاره کرد به موضوع مافیای موجود در بازار موبایل، امضاهای طلایی و اجرای طرح رجیستری گوشی برمی‌گشت. به گفته آذری جهرمی با اجرای طرح رجیستری گوشی قاچاق موبایل به صفر رسیده است و به دلیل از بین رفتن رانت‌ها، عده‌ای در این فرآیند اختلال ایجاد می‌کنند. به اعتقاد وی شفاف‌سازی و راه‌اندازی دولت الکترونیک، روشی برای مبارزه با رانت‌هاست.

او افزایش قیمت گوشی در بازار را به دو دلیل می‌داند یکی افزایش نرخ ارز و دیگری کاهش تعداد گوشی در بازار. وی در خصوص مسئله کنترل قیمت گوشی در بازار چنین توضیح داد:

کنترل قیمت گوشی موبایل وظیفه وزارت ارتباطات نیست اما مدیریت آن با ماست که در طرح رجیستری گوشی موفق شدیم قاچاق موبایل را به صفر برسانیم.

 

چطور از فعال بودن سرویس‌ ارزش افزوده مطلع شویم

آذری جهرمی برای اطلاع از سرویس‌ ارزش افزوده‌ای که برای شما فعال است، کد دستوری #800* را معرفی کرد. برای اینکه متوجه شوید که چه سرویس‌های ارزش افزوده‌ای روی سیم کارت شما فعال است کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. برای این منظور کد #800* را شماره‌گیری کنید.
  2. سپس گزینه خدمات فعال (شماره 1) را انتخاب کنید.
  3. حالا برای شما پیامکی ارسال می‌شود و لیست سرویس‌های فعال را برای‌تان نمایش می‌دهد.

در صورتی که سرویسی برای شما فعال باشد، شماره‌ و متنی که برای غیرفعال سازی سرویس‌ باید استفاده کنید هم برای‌تان نمایش داده می‌شود.

چطور از فعال بودن سرویس‌های ارزش افزوده مطلع شویم

چطور از فعال بودن سرویس‌ ارزش افزوده مطلع شویم

 

پیشنهاد فیسیت: نحوه رجیستری گوشی، نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر