تقلب هواوی در بنچمارک گوشی‌های محبوبش!

تقلب هواوی در بنچمارک گوشی‌های محبوبش!

تقلب هواوی در بنچمارک گوشی‌های بالارده و میان رده‌اش باعث چهار گوشی این کمپانی از نتایج رده بندی بنچمارک شد.

کمپانی هواوی مدت‌هاست که در بین سه کمپانی برتر سازنده گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا قرار دارد. جالب اینجاست که اخیر هواوی، اپل قدرتمند را هم پشت سر گذاشته و به دومین کمپانی برتر در تولید گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا تبدیل شده است. این مسئله نشان دهنده محبوبیت هواوی در بین عموم مردم جهان است که شاید از تعادل قیمت و کیفیت گوشی‌های هواوی سرچشمه می‌گیرد.

پیشنهاد فیسیت: هواوی دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند 2018 در سراسر دنیا شد

 

به تازگی اما رازهایی فاش شده است که مطمئنا روی این باور عمومی تاثیر خواهد گذاشت. در واقع وب سایت UL Benchmark اعلام کرده است که به دلیل تقلب کمپانی هواوی در نتایج بنچمارک گوشی‌هایش، چهار گوشی این کمپانی از جمله پرچمداران 2018 هواوی، هواوی پی 20 و پی 20 پرو از رتبه بندی بنچمارک حذف شده‌اند.

گوشی‌های هواوی که از رده بندی بنچمارک حذف شده‌اند عبارت‌اند از:

  • هواوی پی 20
  • هواوی پی 20 پرو
  • آنر پلی
  • نوا 3

پیشنهاد فیسیت: آنر پلی، گوشی گیمینگ قدرتمند اما مقرون‌به‌صرفه هواوی رونمایی شد

این موضوع نخستین بار توسط AnandTech کشف شد. گویا این گوشی‌های هواوی با نسخه عمومی 3DMark که در Google Play دردسترس است، تست شده بودند. این در حالی است که نتایج حاصل از این نسخه عمومی معمولا 40 درصد بهتر از نسخه رسمی 3DMark است. این تفاوت به دلیل مخفی بودن حالت Performance Mode در نسخه عمومی برنامه است که موجب می‌شود نتایج دقیقی ارائه نشود.

تقلب هواوی در نتایج بنچ مارک

تقلب هواوی در نتایج بنچ مارک

به دنبال حذف شدن این چهار گوشی هواوی از لیست رده بندی بنچمارک، شرکت هوآوی در تماسی با UL وعده داده که تغییرات لازم را اعمال می‌کند گویا هواوی در نظر دارد تا حالت Performance Mode را به شکل آشکار در اختیار کاربران قرار دهد تا نتایج دقیقی را ببینند.

این اولین باری نیست که شرکت‌های فناوری برای قرار گرفتن در جایگاهی بهتر در رده بندی بنچمارک تقلب می‌کنند. در سال 2013 هم چنین اقداماتی انجام شده بود.

نکته: دقت کنید که تنها در نظر گرفتن امتیاز بنچمارک متر درستی برای انتخاب به شما نمی‌دهد زیرا این امتیاز همیشه قدرت واقعی گوشی هوشمند را نشان نمی‌دهد. از طرفی امکان چنین تقلباتی در این رده بندی نیز وجود دارد.

 

بنچ مارک چیست

بنچ‌مارک یا Benchmark در دنیای کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند به معنی امتیازی است که بعد از تست دقیق و تخصصی محصول از نظر عملکرد و کیفیت به آن داده می‌شود.

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena، neowin


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر