دو ارز دیجیتال بر پایه دلار توسط قانون‌گذاران نیویورک مجوز گرفتند

دو ارز دیجیتال بر پایه دلار توسط قانون‌گذاران نیویورک مجوز گرفتند

اداره خدمات مالی ایالت نیویورک به دو ارز دیجیتال، چراغ سبز نشان دادند که جز سکه‌های دارای پشتوانه پایدار (با پشتوانه‌هایی از قبیل دلار یا طلا) به شمار می‌روند. این گونه ارزها از نوسانات غیر قابل پیش‌بینی، همچون نوساناتی که برای بیت کوین رخ می‌دهد، در امان هستند.

این دو ارز دیجیتال جدید که توسط شرکت‌های پاکسوس تراست (PAXOS TRUST) و جمینی تراست (GEMINI TRUST) ارائه شده‌اند، قرار است در تبادلات به کار روند. این خود نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال در حال رسیدن به بلوغ و تکامل در سراسر جهان هستند.

برادران وینکلوسس که در این پروژه با شرکت جمینی همکاری دارند، حالا در حال تبدیل شدن به افراد مطرحی در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. جالب اینجاست که این دو نفر سال‌ها پیش از مارک زاکربرگ به جرم سرقت ایده اولیه فیسبوک شکایت کرده بودند.

پشتوانه این ارزهای دیجیتال دلار است. به عبارتی هر کوین از این ارزهای دیجیتال 1 دلار ارزش دارد که شرکت جیمینی این پشتوانه را در سازمان بیمه سپرده سرمایه گذاری فدرال (FDIC) نگهداری می‌کند.

ارز دیجیتال پاکسوس که بر‌ اساس اتریوم گسترش داده شده را می‌توان به عنوان یک جایگزین شناور برای پول نقد در مبادلات جهانی به کار برد. ضمنا ارز دیجیتال پاکسوس مانند سایر ارزهای دیجیتال، از قابلیت‌های غیر متمرکز حسابداری برخوردار است.

این دو ارز دیجیتال از نوزدهم شهریورماه در مبادلات مرتبط قابل استفاده هستند. ارز دیجیتال پاکسوس که با نام PAX در بازار موجود است را می‌توان از وب سایت رسمی این ارز و یا صرافی‌ها خریداری کرد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر