شکایت کاربران همراه اول برای بسته‌های اینترنت ترکیبی روزانه و شبانه پیگیری شده و تعرفه‌ها اصلاح می‌شود

شکایت کاربران همراه اول برای بسته‌های اینترنت ترکیبی روزانه و شبانه پیگیری شده و تعرفه‌ها اصلاح می‌شود

مطمئناً شما هم از دیتا گوشی خود برای اتصال به اینترنت استفاده کرده‌اید اما اخیراً بسته‌های جدید و ترکیبی همراه اول، نارضایتی کاربران را به دنبال داشته است و این شکایت را به گوش وزیر ارتباطات رسانده‌اند. به گفته کاربران همراه اول اخیراً نرخ بسته‌های ترکیبی همراه اول (بسته‌های روزانه و شبانه) تغییر کرده و گران شده است. درواقع کاربران مجبور هستند در کنار اینترنت روزانه، اینترنت شبانه هم خریداری کنند.

این در حالی است که قبلاً حجم شبانه اینترنت به صورت رایگان و نامحدود برای کاربران لحاظ می‌شد اما حالا مجبورند این حجم شبانه را در کنار حجم روزانه خریداری کرده و بابت آن هزینه هم پرداخت کنند.

زمانی که بسته شبانه به صورت رایگان ارائه می‌شد، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ابلاغیه‌ای از اپراتورها خواست تا بسته نامحدود شبانه را حذف کنند. این مسئله باعث نارضایتی کاربران شب زنده‌داری شد که این حجم شبانه را برای دانلود فیلم و... استفاده می‌کردند. با این حال رگولاتوری تأکید داشت که بسته‌های ترکیبی اینترنتی شبانه که عمدتاً از ساعت 2 شب تا 7 صبح برای کاربران رایگان هستند، یا بسته‌هایی که صرفاً برای شب ارائه می‌شوند و کاربر باید پول جداگانه‌ای برای آن‌ها بپردازند جایگاهی در مقررات ندارند و باید حذف شوند.

حالا مشکل اصلی کاربران همراه اول اینجاست که اپراتورها برای تمامی بسته‌ها در کنار نرخ روزانه، حجم شبانه هم در نظر گرفته است و کاربر مجبور است هنگام خرید بسته، هزینه حجم شبانه را هم بپردازد حتی اگر نخواهد از آن استفاده کند.

 

مسئله اینترنت ترکیبی روزانه و شبانه بررسی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی که قبلاً گفته بود ارائه بسته‌های ترکیبی روزانه و شبانه توسط اپراتورها ممنوع است، گفته است که از این موضوع اطلاع دارد اما هنوز آن را به صورت کامل پیگیری نکرده است؛ اما به محض بررسی، نتیجه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفته است:

رگولاتوری این موضوع را رصد می‌کند و اگر فروش اینترنت، خلاف تعرفه اعلام شده و خلاف مقررات باشد، با آن برخورد و اعمال قانون خواهد کرد. تاکنون مدل بسته‌های اینترنت اپراتورهای موبایل به‌گونه‌ای بود که بسته‌های ترکیبی با قیمت‌های کم و یا حجم رایگان به کاربران پیشنهاد می‌شد تا کاربر تشویق به استفاده شود. اما باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که هم اکنون آیا اپراتورها حق انتخاب را از کاربر گرفته‌اند و یا خیر.

جوشقانی گفته است در صورتی که اپراتورها حق انتخاب را از مردم بگیرند با آن‌ها تذکر و اخطار می‌دهیم و اگر لازم باشد، بسته‌های اینترنت اپراتورها اصلاح خواهد شد.

 

چرا بسته‌های شبانه باید حذف شوند

وجود بسته‌های اینترنت رایگان و نامحدود شبانه باعث شده بود تا کاربران زیادی به شب‌زنده‌داری میل پیدا کنند. جوشقانی هدف غیرمستقیم لغو فروش اینترنت حجمی (درواقع جنجال اینترنت غیر حجمی که از مرداد 96 کشور را فرا گرفت) را دقیقاً همین مسئله عنوان کرده است تا کاربران دیگر تمایلی به استفاده از اینترنت شبانه نداشته باشند.

در اینترنت غیر حجمی فارغ از ساعت شبانه‌روز به سرعت اتصال کاربر توجه می‌شود. به گفته جوشقانی این مدل اینترنت برای موبایل هم بررسی خواهد شد تا به نحوی کاربر حق انتخاب داشته باشد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: مهر


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بدشانس

پنج‌شنبه, 22 شهریور 1397

اینترنت شبانه نامحدود حذف نکنید حالا الکی میخوان حذف کنند تا درآمدی هم به جیب بزنند کی معترض ؟ تمامی اپراتورها قبلا نامحدود شبانه داشتن حذف آن باعث ضرر مصرف کننده است با اینترنت حجمی مزخرف با ترافیک بین الملل باضزیب 4 وحذف دانلود شبانه ر ایگان می خواهند ما را تحریم کنند دستشان درد نکنه به دنبال بهانه طرح های خوب حذف کنید تا ضرر ش به مصرف کننده برسانید

پاسخ

نیما

پنج‌شنبه, 22 شهریور 1397

تعرفه اینترنت ارائه شه همراه اول اجبار خرید شبانه نبوده هدیه بوده جناب وزیر به جای رسیدگی به این جور شکایات به شکایت عزیزان معترض به مخابرات هستن که خط فیبری در انحصار مخابرات است کاربران که خطشون فیبر نوری است از دست مخابرات آزاد کنید به صلاح نیست که اینترنت نامحدود همراه اول حذف کنید کدام کاربر شاکی بوده ؟ شماها خودتان یا شرکت اینترنی adsl ها شاکی هستن جاتان به کاربران جا زد ید تا کاربران ار استفاده اینترنت محروم سازید تنها تعرفه همراه اول نیست که حجم شبانه داره ایرانسل هم حجم شبانه دارد اما حجمی نه نامحدود تاکی می خواهند ما رو از اینترنت نامحدود محروم سارن

پاسخ

محمد

دوشنبه, 13 اسفند 1397

باسلام . چرا پوشش اینترنتی همراه اول در بعضی جاها اصلا بالا نیاد. مثل دشت عباس استان ایلام و حومه

پاسخ

بهنام

شنبه, 06 اردیبهشت 1399

با سلام
بنده تا الان از اینترنت ویژه همراه اول که ۶گیگ ماهیانه حدود۱۷ هزار تومان میشد استفاده می کردم. الآن اون طرح رو برداشتن و بجاش ترافیک15گیگ ۳۰ هزار تومان رو داده. آقا ما همون قبلی رو بخوایم بید چکار کنیم. تازه ترافیک های عادیشو نم که دیگه نیازی به گفتن نیست انقد بیخود و گرون هستن

پاسخ

ثبت نظر