ترخیص 600 هزار گوشی مانده در گمرک جانی تازه به بازار موبایل می‌دهد

ترخیص 600 هزار گوشی مانده در گمرک جانی تازه به بازار موبایل می‌دهد

موانع قانونی برای ترخیص 600 هزار گوشی مانده در گمرک رفع شد. آیا این اتفاق جانی تازه به بازار موبایل می‌دهد؟

همان طور که در جریان هستید مدت‌هاست کشور با مشکلات زیادی در زمینه واردات کالا از جمله گوشی موبایل مواجه است. این مسئله باعث شده است تا بازار موبایل ایران شرایط نا به سامانی را تجربه کند. در کنار کاهش واردات موبایل، افزایش قیمت دلار هم مزید بر علت شده و شرایط را سخت‌تر از قبل کرده است.

وزیر ارتباطات پیش‌تر قول داده بود تا با ترخیص 600 هزار گوشی که در گمرک مانده است و تزریق آن‌ها به بازار، شرایط کمی متعادل‌تر شود اما در این مدت هنوز شاهد تغییری نبوده‌ایم. حالا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود اعلام کرده است موانع قانونی ترخیص این گوشی‌ها از گمرک رفع شده است. وی در توییتر خود چنین نوشت:

در جلسه قبلی هیأت دولت دستورالعمل نحوه ترخیص کالاهای وارد شده بدون ارز تخصیصی از گمرک به تصویب رسید. بنابراین موانع قانونی ترخیص 600 هزار گوشی تلفن همراه موجود در گمرک، رفع شد.

 

توییت وزیر ارتباطات در خصوص ترخیص 600 هزار گوشی مانده در گمرک

توییت وزیر ارتباطات در خصوص ترخیص 600 هزار گوشی مانده در گمرک

 

آیا ترخیص 600 هزار گوشی بازار را سر و سامان می‌دهد

پیش‌تر در خبری گفته بودیم که آمارها نشان می‌دهد کشور ما به صورت سالانه به حدود 20 میلیون گوشی نیاز دارد. یعنی در مدت 6 ماه باید حداقل 10 میلیون گوشی وارد کشور شود. این در حالی است که در مدت 6 ماهه اول سال 97 تنها حدود 2 میلیون و 620 هزار گوشی به صورت قانونی وارد کشور شده است. بنابراینحالا با کمبود حدود 8 میلیون گوشی در کشور مواجه هستیم. بنا به این آمارها به نظر می‌رسد که ترخیص این 600 هزار گوشی مانده در گمرک هم نتواند مشکل بازار موبایل را برطرف کند.

 

پیشنهاد فیسیت: کمبود 8 میلیون گوشی در بازار رکوردهای بی سابقه قیمت گوشی را به دنبال داشت

نظر شما در این خصوص چیست؟ بازار آینده موبایل ایران را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید

منبع خبر: فیسیت

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر