واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

واردات دستگاه‌های ماینینگ در ایران قانونی خواهد شد. این مسئله می‌تواند نشان دهنده حضور پررنگ‌تر ارزهای مجازی همچون بیت کوین در ایران باشد و می‌تواند وابستگی اقتصاد به دلار را کاهش دهد.

شرایط این روزهای کشور به نحوی است که تبادلات ارزی با سایر کشورها مشکل شده است از طرفی کمبود شغل هم مسئله مهم دیگری است که گریبان گیر جامعه تحصیل کرده ایران است. بی‌شک یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این شرایط، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات است. شاید با استفاده از ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، اتریوم و... بتوانیم به نحوی تحریم‌های موجود را دور بزنیم و از سوی دیگر با رواج استخراج ارز دیجیتال و سایر فعالیت‌ها در این حوزه، شغل ایجاد کنیم.

واردات قانونی دستگاه‌های ماینینگ

هفدهمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم با همین موضوع، یعنی توسعه تولید، استفاده از ارزهای دیجیتال و رفع قوانین مربوط به واردات دستگاه‌های ماینینگ برگزار شد. ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی هم در این نشست حضور داشت و از رشد سریع ارتباطات و فناوری در کشور سخن گفت. به اعتقاد وی همگام بودن با این سرعت پیشرفت، الزامی است و کندی در هر بخشی می‌توان ما را متضرر کند. یکی از خبرهای خوبی که در این نشست به گوشمان رسید، آزادسازی واردات دستگاه‌های ماینینگ است. فیروزآبادی در این نشست چنین اعلام کرد:

هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذیربط برای آزادسازی واردات دستگاه‌های ماینینگ انجام شده است و این خبر نویدبخش توجه دولتی‌ها به مسئله ارزهای مجازی خواهد بود.

 

پیشنهاد فیسیت: استخراج ارز دیجیتال با دستگاه‌های اپل (iOS) ممنوع شد

پیشنهاد فیسیت: دولت ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان صنعت پذیرفت

 

ارزهای مجازی، راهی برای فرار از تحریم‌ها

ورود به حوزه ارزهای مجازی می‌تواند راهی برای کشور ما باشد تا از وابستگی اقتصاد ایران به دلار بکاهیم. حتی روسیه و چین هم به دنبال راهی هستند تا اقتصادشان را از وابستگی به دلار دور کنند. حتی گفته می‌شود اگر فروش نفت ایران در ازای دریافت بیت کوین باشد این وابستگی خود به خود کاهش می‌یابد. اما مسئله اینجاست که بازار ارزهای دیجیتال در ایران چندان جای خود را باز نکرده است از طرف دیگر نظام مالیاتی در معاملات با ارزهای دیجیتال هم در ایران نامشخص است.

مسئله دیگر دسترسی کم ایرانیان به بازارهای فروش بین‌المللی ارزهای مجازی است. یک دلیل این محدودیت عدم اتصال شبکه بانکی ایران به نظام مالی دنیا و عدم امکان پرداخت در بازارهای بین‌المللی است.

اگرچه در حال حاضر در میان فعالان اقتصادی ایرانی هنوز هم استفاده از بیت کوین رایج نیست اما بی‌شک به دلیل محدودیت‌های بازار دلار، بعد از قانونی شدن بیت ‌کوین در کشور و تنظیم نظام قانونی و مالیاتی مناسب، می‌توان انتظار داشت که سهم آن در اقتصاد، با سرعت زیادی رشد کند.

آزاد شدن واردات دستگاه‌های ماینینگ خود یکی از نشانه‌های رواج ارز دیجیتال در ایران است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا واقعاً چنین اتفاقی می‌افتد یا خیر؟

 

نظر شما در این مورد چیست؟ تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: دیجیاتو و خبر آنلاین


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

دوشنبه, 26 شهریور 1397

ببینم وقتی ارز تلگرام هم بیاد هیمن روند مثبت رو پیش میرن یا باز غیرقانونی میکنن

پاسخ

ثبت نظر