شاید در آیفون جدید به جای سامسونگ از صفحه نمایش اولد ال‌جی استفاده شود

شاید در آیفون جدید به جای سامسونگ از صفحه نمایش اولد ال‌جی استفاده شود

 

پارسال با انتشار گوشی آیفون ایکس، شرکت اپل صفحه نمایش گوشی‌های خود را از ال‌سی‌دی به اولد تغییر داد و برای این کار از تکنولوژی سامسونگ بهره می‌گرفت. امسال اپل پانل اولد خود را گسترش داده و دیگر سامسونگ تنها تامین کننده نخواهد بود. قرار است که در آیفون‌های امسال از پانل‌های اولد ال جی و همچنین سامسونگ استفاده شود. 

تا سال‌ها سامسونگ تنها سازنده‌ی پانل‌‌های اولد موبایل برای شرکت اپل بود. این شرکت سازنده‌ی بهترین پانل‌های اولد در دنیاست به همین دلیل شرکت اپل برای ساخت آیفون ایکس با این شرکت کره‌ای همکاری کرده است. شرکت ال‌جی سال‌هاست در حال ارتقای صفحه نمایش اولد موبایل است. با وجود موفقیت این شرکت در ساخت تلویزیون‌های اولد، به خاطر مشکلات بزرگ سخت‌افزاری در ساخت صفحه نمایش گوشی اولد G Flex با شکست مواجه شد. 
در سال 2017 ال‌جی امکان و کیفیت تولید صفحات اولد را برای اپل نداشت و هنوز سوال بود که آیا نسل ششم محصولات اولد ال‌ جی امکان برآورده کردن نیازها و استانداردهای اپل را دارد یا خیر. اگر این اتفاق می‌افتاد اپل مجبور بود با قیمت بسیار بالایی از محصولات سامسونگ استفاده کند. صفحه نمایش معمولاً گران‌ترین جزء یک گوشی است و آیفون‌های جدید هم اکنون با هزینه‌ی 1000 دلار به اندازه کافی گران هستند. 
پارسال، شرکت ال‌جی، V30 خود را با پانل اولد منتشر کرد. این صفحه نمایش به خاطر بافت ناسازگار و رنگ ضعیف مورد انتقاد قرار گرفت. پانل استفاده شده در Pixel 2XL ساخت ال‌جی به طور چشمگیری بهتر بود اما باز هم کسانی که این گوشی‌ها را خریده بودند از تغییر رنگ صفحه در زوایای مختلف و واضح نبودن رنگ‌ها ناراضی بودند. شرکت گوگل در تکنولوژی محصولات اولد ال‌جی سرمایه گذاری کرده است. در نتیجه انتظار می‌رود که پانل‌های جدید ال‌جی ارتقا یافته باشند. اگر ال‌جی تاییدیه اپل را دریافت کند پانل‌های جدیدش بهبود چشمگیری خواهند داشت. 
اگر شرکت اپل از صفحه نمایش‌ها ال‌جی اولد استفاده کند تنها در آیفون xs و ایکس‌اس مکس از آن استفاده خواهد شد.در هردو این گوشی‌ها پانل‌های اولد استفاده خواهد شد. آیفون‌های ایکس‌آر که قیمت آن‌ها از250 دلار کمتر از ایکس‌اس است دارای صفحه نمایش ال‌سی‌دی است. به احتمال زیاد اپل تا چند سال دیگر برای ساخت صفحه نمایش‌هایش به شرکت‌های دیگرنیازنخواهد داشت. هم اکنون شایعاتی مبنی بر توسعه تکنولوژی میکرو ال‌ای‌دی توسط شرکت اپل شنیده می‌شود. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر