گلکسی نوت 9 آتش گرفت

گلکسی نوت 9 آتش گرفت

گلکسی نوت 9 هم به سرنوشت گلکسی نوت 7 دچار شده و آتش گرفت. سامسونگ در حال بررسی علت آتش گرفتن گلکسی نوت 9 است.

حتماً آتش گرفتن گوشی‌های گلکسی نوت 7 را به یاد می‌آورید، حادثه‌ای که دو سال پیش رخ داده و به کابوسی برای سامسونگ تبدیل شده بود. بعد از این ماجرا سامسونگ علاوه بر پایان دادن به تولید گلکسی نوت 7 با شرایط سابق، تصمیم گرفت برای تکرار نشدن چنین مشکلاتی، فرآیندی 8 مرحله‌ای برای نظارت بر باتری‌های گوشی‌های خود در نظر بگیرد.

به نظر می‌رسید بعد از این اتفاق سامسونگ همه تلاش خود را بکند تا چنین شرایطی دیگر رخ ندهد اما حالا گلکسی نوت 9، پرچم‌دار جدید سامسونگ هم آتش گرفته است.

 

ماجرای آتش گرفتن گلکسی نوت 9

آتش گرفتن گلکسی نوت 9 در تاریخ 12 شهریورماه، یعنی 3 سپتامبر رخ داده است. خانمی به نام دایان چانگ در نیویورک، حین کار کردن با گلکسی نوت 9، متوجه شد که گوشی‌اش به شدت داغ شده، سپس کار کردن با آن را خاتمه داده و گوشی را داخل کیفش گذاشت. بعد از چند دقیقه متوجه می‌شود که سر و صدایی از کیفش می‌آید و سپس دود غلیظی از آن خارج می‌شود.

او فوراً گوشی را از کیف خارج کرده و آن را کف آسانسور می‌اندازد اما سوختن گلکسی نوت 9 همچنان ادامه داشته است تا زمانی که شخصی با استفاده از یک پارچه این گوشی را برداشته و داخل یک سطل آب می‌اندازد.

 

چرا گلکسی نوت 7 آتش می‌گرفت

در مشکل مشابهی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمده بود، بررسی‌های سامسونگ نشان می‌داد که مشکل اصلی در باتری این گوشی بوده است. گویا زمانی که قطب‌های آند و کاتد باتری (مثبت و منفی) با هم ارتباط برقرار می‌کردند، باتری گوشی بیش از حد داغ شده و دچار آتش سوزی می‌شد. سامسونگ فشرده شدن گوشه‌های باتری را دلیل دیگری برای آتش گرفتن گلکسی نوت 9 اعلام کرده بود اما بعد از تعویض باتری، باز هم شاهد آتش گرفتن گلکسی نوت 7 بودیم که در این مورد صدمه دیدن نوارهای عایق دلیل این آتش سوزی عنوان شده بود.

به نظر می‌رسید با آتش گرفتن گلکسی نوت 7، سامسونگ اجازه ندهد دیگر هیچ زمانی چنین اتفاقی بیفتد تا جایی که حدود یک ماه پیش سامسونگ اعلام کرده بود باتری گلکسی نوت 9 از همیشه امن‌تر است و به کاربران اطمینان خاطر داده بود که به هیچ وجه نگران باتری گلکسی نوت 9 نباشند.

سامسونگ بعد از آتش گرفتن گلکسی نوت 9 قول داده است که این مسئله را بررسی کند و چنین توضیح داده است:

سامسونگ نسبت به امنیت کاربرانش بسیار جدی است و ما در تلاشیم تا کیفیت میلیون‌ها دستگاه گلکسی مورد استفاده در آمریکا را ارتقا دهیم. ما هیچ گزارش دیگری مشابه آتش گرفتن گلکسی نوت 9 در نیویورک دریافت نکرده‌ایم اما در حال بررسی این مسئله هستیم.

 

 

پیشنهاد فیسیت: بررسی سامسونگ گلکسی نوت 9، پرچمدار جدید سامسونگ

پیشنهاد فیسیت: قیمت گوشی در ایران رکورد زد، اوج قیمت گوشی در ایران با گلکسی نوت 9 سامسونگ

پیشنهاد فیسیت: بهترین گوشی های هواوی 2018، از پرچم‌دار تا ارزان قیمت

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: cnet


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر