لینوس تورالدز، سازنده‌ی لینوکس به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای به طور موقت از کار کردن کناره‌گیری کرد

لینوس تورالدز، سازنده‌ی لینوکس به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای به طور موقت از کار کردن کناره‌گیری کرد

در یک حرکت پیش‌بینی نشده، لینوس توروالدز، سازنده‌ی لینوکس که هنوز نقش بسیار پررنگی در این سیستم عامل دارد، اعلام کرد که برای کار کردن روی چیزی که خود «رفتار غیرحرفه‌ای» می‌نامد، به طور موقت از کار کردن کناره گیری کرده است. 
چنین بیانیه‌هایی معمولاً به صورت مستقیم به افراد جامعه لینوکس اعلام می‌شود تا بدانند که وضعیت کرنل لینوکس (که پایه‌ و اساس سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس و توزیع‌هایی مثل اوبونتو و اندروید است) به چه صورت است. بیانیه‌هایی درمورد مشکلات قانونی و چیزهایی از این قبیل درمورد توسعه دهندگان و کدهایشان که روی کرنل کار می‌کنند، باید به صورت خیلی واضح شفاف سازی شود. با این حال دیرکرد در برنامه و پاسخ دهی توروال باعث شد که اختلالاتی در جامعه لینوکس پیش آمد. توروالدز رسماً اعلام کرد:

من به هیچ وجه فردی احساسی نیستم و همه این را می‌دانند. من منظور مردم را به اشتباه دریافت می‌کنم و شرایط را به درستی قضاوت نمی‌کنم که باعث رفتارهای غیرحرفه‌ای می‌شود و این موضوع اصلاً جالب نیست.


توروالدز همچنین اعلام کرده که اعضای جامعه لینوکس به او گفته‌اند که قادر به درک احساسات نیست. او همچنین گفت:

رفتارهای تهاجمی من در ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنم به هیچ وجه حرفه‌ای نبوده است. به خصوص در زمان‌هایی که برخورد شخصی با یک موضوع داشته‌ام. اما حال می‌دانم که این رفتار صحیح نیست و به همین دلیل عمیقاً متاسفم.


توروالدز همیشه به عنوان فرد درون گرای عجیب غریب شناخته شده است. اما با این حال چنین رفتاری در برخورد با افرادی که مجبور هستند با او کار کنند غیرقابل تحمل است، به خصوص افرادی که در زمان خالی خود بدون دریافت پول لینوکس را توسعه می‌دهند. 
این که توروالدز خودش فهمیده که چنین رفتاری مشکل ساز است خیلی خوب است و باعث می‌شود که از زمانی که از فضای کار دور می‌شود برای بهبود شخصیت فردی و حرفه‌ای خود زمان صرف کند. مدیرانی که با رفتارهای عجیب و غیرحرفه‌ای خود شرکت و کارمندان خود را آزار می‌دهند نیز باید همین کار را انجام دهند. 
گرگ کروا هارتمن که یک توسعه‌گر اصلی کرنل است به صورت موقتی جای توروالدز را پر خواهد کرد. شاید لینوکس به اندازه‌ی ویندوز و مک برای دستگاه‌های لپ‌تاپ محبوب نباشد اما نقش بسیار پررنگی در دنیای کامپیوترهای شخصی و دیگر دستگاه‌ها در سراسر دنیا از جمله سیستم عامل اندروید دارد. 
توروالدز اعلام کرده که غیبتش طولانی نخواهد شد. او گفته که رفتنش به این معنی نیست که دوست ندارد دیگر با لینوکس کار کند بلکه برعکس قصد دارد این پروژه که سه دهه از آن می‌گذرد را بیش از پیش گسترش دهد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر