5 قابلیت هیجان‌انگیز در واچ او اس 5

5 قابلیت هیجان‌انگیز در واچ او اس 5

واچ او اس 5 (watchOS 5) با قابلیت‌های بسیاری همچون اپل واچ سری 4 منتشر شد. بررسی این قابلیت‌ها را در فیسیت ببینید.

اپل امروز هم‌زمان با عرضه رسمی نسخه جدید سیستم‌عامل خود، iOS 12، به‌روزرسانی واچ او اس 5 (watchOS 5) را هم منتشر کرد. بنابراین اگر اپل واچ دارید و نمی‌توانید اپل واچ سری 4 را تهیه کنید، نگران نباشید زیرا با واچ او اس 5 (watchOS 5) می‌توانید تقریبا از بسیاری از قابلیت‌های اپل واچ سری 4 بهره ببرید.

مهم‌ترین قابلیت‌های واچ او اس 5

1- قابلیت Walkie-talkie

حتما داستان زن و شوهری که در یک اتاق بودند اما با استفاده از برنامه‌های پیام رسان با هم صحبت می‌کردند را شنیده‌اید اما قابلیت Walkie-talkie دقیقا برعکس این است. فرض کنید در طبقه بالا هستید و با یکی از اعضای خانواده خود که در طبقه پایین است کار دارید. به لطف watchOS 5 تنها با فشردن دکمه Walkie-talkie می‌توانید هر کسی را پیدا کنید.

 

2- آیکون‌های وضعیت

زمانی که یک برنامه خاص در حال اجراست، یک آیکون کوچک از برنامه در بالای صفحه‌نمایش ساعت هوشمند نمایش داده می‌شود. با ضربه زدن روی این آیکون، آن برنامه برای شما باز می‌شود.

 

3- نمایش وب روی ساعت هوشمند

با استفاده از watchOS 5 می‌توانید لینک‌هایی که از طریق پیام و یا ایمیل برای شما ارسال شده است را روی خود اپل واچ باز کنید. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از گوشی یا لپ‌تاپ برای باز کردن لینک‌ها ندارید.

 

4- قابلیت raise to Speak سیری

با استفاده از واچ او اس 5 دیگری نیاز به گفتن "hey Siri" ندارید تا این دستیار صوتی برای شما فعال شود؛ بلکه تنها کافی است دستتان را بالا بیاورید و رو به روی دهانتان قرار دهید. حالا سیری شروع به شنیدن فرمان شما می‌کند. برای استفاده از این قابلیت باید یک نکته را در نظر داشته باشید، درصورتی‌که بعد از بالا آوردن دستتان شروع به صحبت نکنید، سیری کار نخواهد کرد. بنابراین همین که دستتان رو به روی دهانتان قرار گرفت شروع به دستور دادن کنید تا سیری فعال شود.

برای غیرفعال کردن قابلیت raise to Speak در واچ او اس 5 کافی است در ساعت هوشمند اپل از مسیر General > Siri اقدام کنید.

 

5- ویژگی‌های سلامتی

ساعت‌های هوشمند اپل واچ علاوه بر دریافت نوتیفیکیشن و اجرای برخی برنامه‌ها، یک دستگاه مناسب برای سلامتی و تناسب اندام (دستبند سلامتی) نیز هست. اپل حالا قابلیت‌هایی را به واچ او اس 5 اضافه کرده است که برای تناسب اندام و سلامتی بسیار مفید است. برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

رقابت با دوستان: می‌توانید با دوستانتان وارد یک رقابت هفتگی شوید. به این شکل که فعالیت ورزشی دوستان را به صورت هفتگی می‌توانید دنبال کنید و با یکدیگر مسابقه دهید.

رقابت به دوستان - واچ او اس 5

رقابت به دوستان - واچ او اس 5

تشخیص اتوماتیک ورزش: به واسطه watchOS 5 ساعت هوشمند اپل قادر است به صورت اتوماتیک زمان‌هایی که در حال تمرین هستید را تشخیص داده و طی نوتیفیکیشنی از شما می‌خواهد که این تمرین را ثبت کنید. حتی اگر برای چند دقیقه فراموش کنید که این رکورد را ثبت کنید، اپل واچ این زمان را خود به خود برای شما از قبل در نظر گرفته است. حتی اگر بعد از پایان تمرین فراموش کنید که ثبت رکورد را متوقف کنید، اپل واچ به صورت اتوماتیک متوجه این موضوع شده و آن را متوقف می‌کند.

ثبت متریک‌های جدید حین دویدن: زمانی که در حال دویدن هستید، اپل واچ متریک‌هایی بیشتری را برای شما ثبت می‌کند. برای نمونه ساعت هوشمند اپل میزان مسافتی که طی کرده‌اید را ثبت می‌کند و حتی می‌توانید یک مسافت را به عنوان هدف قرار دهید تا زمانی که این مسافت طی شد اپل واچ شما را آگاه کند. حتی می‌توانید تعداد گام‌هایی که در هر دقیقه برمی‌دارید را هم اندازه‌گیری کنید.

ثبت متریک‌های جدید حین دویدن - watchOS 5

ثبت متریک‌های جدید حین دویدن - watchOS 5

 

پیشنهاد فیسیت: iOS 12 رسما منتشر شد، چه دستگاه‌هایی به iOS 12 آپدیت می‌شوند

پیشنهاد فیسیت: اپل واچ سری 4 معرفی شد، معرفی تمامی قابلیت‌های این ساعت هوشمند

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: cnet , imore


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mohsen Seddigh

چهارشنبه, 28 شهریور 1397

لطفا لینک خبر رو اصلاح گنید.

پاسخ

ثبت نظر