معرفی بهترین نرم‌افزارهای ساخت پادکست(Podcast)

معرفی بهترین نرم‌افزارهای ساخت پادکست(Podcast)

یکی از دلایلی که سبب می‌شود پادکست به عنوان خدمتی عالی معرفی شود قابلیت انتقال اطلاعات و مفاهیم با فایل صوتی است که امکان شنیدن آن توسط مخاطبین تقریبا در هر شرایطی امکان‌پذیر است.

پادکست (Podcast) پدیده نسبتا جدیدی است که از سال 2004 محبوب شده است. یکی از دلایلی که سبب می‌شود پادکست به عنوان خدمتی عالی معرفی شود قابلیت انتقال اطلاعات و مفاهیم با فایل صوتی است که امکان شنیدن آن توسط مخاطبین تقریبا در هر شرایطی امکان‌پذیر است.

 

پادکست (Podcast) چیست؟

پادکست، پادپخش یا تدوین صوتی یک تکنولوژی مانند برنامه‌ای رادیویی یا مشابه آن است که به صورت دیجیتال ضبط و در اینترنت به شکل محتوای صوتی منتشر می‌شود.

پادکست‌ها می‌توانند موضوعات مختلفی در زمینه‌های ورزشی، اجتماعی، طنز، خبری و... داشته باشند. یکی از جذابیت‌های پادکست، حالت صوتی بودن آن است. علاوه بر این شما می‌توانید آن را از طریق کامپیوتر خود دانلود کرده و بعدا گوش کنید. جالب اینجاست که بسیاری از سرویس‌های بزرگ با ارائه رایگان پادکست به مخاطبین خود باعث رشد و توسعه سریع خود شده اند.

 

چطور پادکست بسازیم

برای اینکه یک پادکست بسازید تنها کافیست با یک دستگاه ضبط صدای دیجیتال (Voice Recorder)، صدای خود را ضبط و سپس به وسیله نرم افزارهای ویرایش صدا، صدای خود را ویرایش یا به آن موسیقی یا صداهای دیگر اضافه کنید. اگر قرار است فایل صوتی نهایی شما در کمترین حجم منتشر شود نیازی نیست که از پیشرفته ترین میکروفن‌ها یا نرم‌افزارها استفاده کنید چون ناخودآگاه از کیفیت صدای شما کاسته می‌شود.

 

پادکست

 

بهترین نرم افزارهای ساخت پادکست

Adobe Audition

این نرم افزار ویرایشگر حرفه ای، نسخه جدید نرم‌افزار Cool Edit است که تمامی امکانات لازم برای ویرایش فایل‌های صوتی مثل امکان ضبط صدا، تبدیل، میکس، حذف پارازیت‌های محیط (Noise)، ویرایش چند صدا یا آهنگ (Multi-track) و اعمال افکت‌های صوتی را روی فایل‌های صوتی مانند WMA، WAV، MP3 و ... را فراهم می‌کند. فایل های صوتی که به صورت WAV می‌باشند فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند. این نرم‌افزار به ما کمک می‌کند که حجم فایل ها را کم کنیم.

 

Sound Forge

ابزاری قدرتمند در زمینه ویرایش صدا است که امکان ضبط صدا و آواز، ویرایش و بازیابی صوتی، حذف پارازیت‌های محیط (Noise)، به کار بردن افکت با کیفیت بالا، فشرده سازی فایل‌های صوتی، تبدیل فایل‌ها با سرعت بالا از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌باشد. این نرم‌افزار قابلیت پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج همچون WMA، WAV، MP3 و Quick Time را دارد.

 

Audacity

Audacity یکی از نرم افزارهایی است که ظاهری ساده دارد و کار با آن چندان دشوار نیست، علاوه بر این تقریبا تمام نیازهای اساسی ما برای ساخت پادکست مثل ضبط صدا،میکس، ویرایش صدا را برطرف می‌کند.

اغلب این نرم‌افزارها توانایی های متعددی را برای کاربرانشان به همراه می‌آورند اما به همان میزان که بر توانایی این نرم‌افزارها اضافه می‌شود، پیچیده‌تر می‌شوند. از این رو برای اغلب افرادی که به تازگی وارد دنیای پادکست شده‌اند و اطلاعات چندانی از این نرم‌افزار‌های پیچیده ندارند،کار با آن‌ها کمی دشوار است. بنابراین Audacity به عنوان یکی از رایج‌ترین نرم‌افزارهای تولید پادکست استفاده می‌شود.

 

حالا اگر فکر می‌کنید که موضوع جالبی برای تبدیل شدن به پادکست دارید و همچنین ایده خاصی درمورد نحوه اجرا افکت‌های صوتی دارید یکی از نرم افزارها را دانلود کرده و اولین پادکست خود را بسازید.

منبع خبر: buzzsprout


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

وحید تبریزی

یک‌شنبه, 18 اسفند 1398

خواهشا یه نرم افزار خوب بگین که روی موبایل نصب بشه و بشه شیر کرد توی اینستاگرام یا بشه صدا رو توش بم یا زیر کرد یا براش یه تصویر انتخاب کرد.

پاسخ

Shahab

سه‌شنبه, 27 خرداد 1399

آخ گفتی

ضحاسادات

جمعه, 13 تیر 1399

از anchor استفاده کن. البته یه مدته باگ داره . من منتظرم تا باگش برطرف شه ضبطو ادامه بدم.

ثبت نظر