شرکت سونی دوباره پلی‌استیشن کلاسیک را منتشر خواهد کرد

شرکت سونی دوباره پلی‌استیشن کلاسیک را منتشر خواهد کرد

شرکت سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن کلاسیک را برای کسانی که عاشق نوستالژی هستند منتشر خواهد کرد. شرکت سونی نیز مانند نینتندو فهمیده که ساختن بازی‌های قدیمی در سخت‌افزارهای جدید بسیار پول‌ساز است. 
البته همیشه امکان دسترسی به بازی‌های قدیمی چه از طریق قانونی ( با استفاده از کنسول‌های قدیمی و یا خرید کپی‌های دیجیتالی) و یا کمی غیر قانونی ( با استفاده از شبیه‌ساز و ROM) وجود داشته، با این حال انتشار NES Classic و SNES Classic ثابت کرد که مردم دوست دارند سخت‌افزار مخصوصی برای این کار داشته باشند. 
پس از آن که شرکت سونی دیده مردم چقدر از نسخه‌ی جدید کنسول‌های نینتندو استقبال کردند، سونی نیز تصمیم گرفت که از قافله عقب نماند، به همین دلیل نسخه‌ی اصلی پلی‌استیشن را که در سال 1994 منتشر شده بود دوباره بازسازی کرد. 
پلی‌استیشن کلاسیک دقیقاً مشابه نسخه‌ی قدیمی این کنسول است با این تفاوت که 45 درصد کوچک‌تر از آن است و کابل‌های لازم را برای اتصال آن به تلویزیون‌های مدرن دارد. این کنسول همچنین دارای دو کنترل‌گر سیم‌دار PS1 است. 
کنسول‌های قدیمی بدون بازی‌هایشان هیچ ارزشی ندارند. درنتیجه پلی‌استیشن کلاسیک دارای بیست بازی از پیش نصب شده است. سونی هنوز لیست کامل بازی‌ها را منتشر نکرده است اما ما می‌دانیم که بازی‌های Final Fantasy VII, Tekken 3, Ridge Racer Type 4, Jumping Flash و Wild Arms در این لیست موجود خواهد بود. 
پلی‌استیشن کلاسیک در تاریخ 12 آذر سال 1397 منتشر خواهد شد و قیمت آن 100 دلار خواهد بود. 
تنها مشکلی که هم اکنون سونی با آن روبه‌رو است این است که بازی‌های پلی‌استیشن همه جا یافت می‌شوند. برای مثال بازی Final Fantasy VII هم اکنون برای کنسول‌های جدید و همچنین ویندوز، اندروید و iOS موجود است. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر