گوگل اعتراف کرد شرکت‌های شخص ثالث حساب جیمیل افراد را می‌خوانند

گوگل اعتراف کرد شرکت‌های شخص ثالث حساب جیمیل افراد را می‌خوانند

این شرکت عنوان کرد که دیگر برای اهداف تبلیغاتی خود حساب جیمیل افراد را نمی‌خواند. اما اخیرا گوگل اعتراف کرد که شرکت‌های شخص ثالث حساب جیمیل (Gmail) افراد را بررسی می‌کنند.

قبلا گوگل متهم شده بود که به حساب کاربری افراد را پایش می‌کند تا بتواند با استفاده از این اطلاعات، تبلیغات هدفداری را در اختیار افراد قرار دهد. بعد از مدتی با تایید صحت این موضوع از طرف گوگل، این شرکت عنوان کرد که دیگر برای اهداف تبلیغاتی خود حساب جیمیل افراد را نمی‌خواند. اما اخیرا گوگل اعتراف کرد که شرکت‌های شخص ثالث حساب جیمیل (Gmail) افراد را بررسی می‌کنند.

سوزان مولیناری، معاون امور عمومی و امور دولتی در گوگل در نامه ای به سناتورهای ایالات متحده، تایید کرد: «از آنجایی که شرکت‌های شخص ثالث، به‌ صورت شفاف به کاربران اعلام می‌کنند که اطلاعات و داده‌های آن‌ها را به چه صورتی استفاده خواهند کرد؛ در نتیجه توسعه‌ دهندگان می‌توانند داده‌ها را با شرکت‌های شخص ثالث به ‌اشتراک بگذارند.»

سیاست سختگیرانه گوگل

در این نامه به این مسئله اشاره شده که هر شرکتی که بخواهد حساب افراد را تجزیه وتحلیل کند، باید خط مشی حریم خصوصی خود را قبل از دسترسی به اطلاعات کاربر، به طور کاملا واضح دراختیار فرد بگذارد.

گوگل در ماه جولای اعلام کرد سیاست‌های سختگیرانه‌ای نسبت به اپلیکیشن‌هایی که خط مشی حریم خصوصی خود را مشخص نمی‌کنند و یا قصد کلاه‌ برداری از کاربران را دارند، لحاظ کند و اپلیکیشن‌هایی که برخلاف این قوانین عمل کنند، تعلیق می‌کند تا کاربران دچار مشکل نشوند. البته گوگل اطلاعاتی درمورد شرکت‌های به تعلیق درآمده منتشر نکرده است.

شرایط دسترسی به حساب کاربران

گوگل به این مسئله اشاره کرده که پیام‌های جیمیل کاربران جز در شرایط خاص خوانده نمی‌شود که این شرایط شامل اجازه دسترسی از طرف کاربر یا ارسال درخواست از طرف خود کاربر است.

شرکت‌های شخص ثالث، ایمیل کاربران را در مورد استفاده از سرویس‌هایی همچون Google Trips پایش می‌کند تا بتواند پیشنهادهای تبلیغاتی خوبی در راستای نیاز افراد به آن‌ها ارائه دهد.

اخیرا گوگل در پست جدید وبلاگ خود به افراد هشدار می‌دهد که در هنگام نصب اپلیکیشن‌های جدید حتما به سوالاتی که از آن‌ها پرسیده می‌شود دقت کنند و ازحدود دسترسی شرکت‌ها به اطلاعات خود مطمئن شوند.

منبع خبر: theinquirer


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر