گوشی موبایل ارزان نمی‌شود حتی با ترخیص 600 هزار گوشی ترخیص شده از گمرک

گوشی موبایل ارزان نمی‌شود حتی با ترخیص 600 هزار گوشی ترخیص شده از گمرک

در این آشفته بازار قیمت ارز در این مدت گذشته، مسئله واردات گوشی‌های هوشمند و کمبود آن در ایران به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است. تقریبا ماه‌هاست که واردات گوشی در ایران متوقف شده است و همین موضوع باعث کمبود گوشی در بازار و افزایش قیمت گوشی‌های موجود شده است.

برای رفع این مشکل قرار بود تا 600 هزار گوشی مانده در گمرک ترخیص شوند تا شاید قیمت‌ها کمی متعادل‌تر شود. بنا بود تا در هفته گذشته این گوشی‌های ترخیص شده و به بازار تزریق شوند اما هنوز این اتفاق نیافتاده و نحوه قیمت گذاری این گوشی‌ها هم مشخص نیست.

 

گوشی ارزان نمی‌شود

حالا ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه موبایل درباره آخرین وضعیت گوشی‌های ترخیص شده با ارز دولتی از گمرک و زمان توزیع آن‌ها به بازار چنین توضیح داده است و تصریح کرده است که قیمت گوشی ارزان نمی‌شود:

شنیده‌ها حاکی از آن است که ظرف یک هفته این گوشی‌ها در کمیته قیمت گذاری، تعیین تکلیف شده و وارد بازار شود.

ورود این تعداد گوشی به بازار و نیز گوشی‌های توقیف شده می‌تواند تا حدودی وضعیت نابسامان بازار گوشی را بهتر کند اما این به معنای آن نیست که قیمت‌ها ارزان شود؛ چرا که نرخ گوشی به ارز وابسته است و بسیاری از گوشی‌هایی که هم اکنون در بازار هستند با ارز آزاد وارد شده‌اند.

 

نحوه قیمت گذاری گوشی‌های ترخیص شده

به گفته ابراهیم درستی ثبت سفارش برای گوشی‌هایی که با ارز آزاد وارد کشور می‌شوند، آزاد شده است. از طرف دیگر درستی به این موضوع اشاره کرده است که برای رسیدن گوشی‌ها به دست فروشندگان، منتظر قیمت‌گذاری گوشی‌های ترخیص شده هست. وی نحوه قیمت گذاری گوشی‌های هوشمندی که قرار است به بازار تزریق شوند را به این شکل توضیح داده است:

قرار است قیمت گوشی موبایل برمبنای ارز ثانویه محاسبه و قیمت گذاری شود و مازاد ارز دولتی 4200 تومانی، از صندوق دولت پرداخت شود. بر این اساس باید در انتظار لیست قیمت‌ها و نحوه توزیع گوشی‌های ترخیص شده برای ورود با بازار در هفته آینده باشیم.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر