چگونه سرور WAMP خودمان را نصب کنیم؟

چگونه سرور WAMP خودمان را نصب کنیم؟

وب‌سایت‌های خیلی خوب معمولاً از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند: Apache, MySQL و PHP که ترکیبی آزمایش شده و مطمئن هستند که و در بیشتر مواقع به مشکل برنمی‌خورد. معمولاً برای دسترسی به این ترکیب باید یک وب هوستینگ خریداری کنید. وب هوستینگ روی یک سرور از راه دور اجرا می‌شود که به احتمال زیاد نوعی از لینوکس را اجرا می‌کند. 
با این حال بهتر نیست اگر بتوانید این سرویس را از طریق کامپیوتر خود اجرا کنید؟ یک سرور WAMP همین کار را می‌کند. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که چگونه روی دستگاه ویندوز10 خود یک سرور WAMP تنظیم کنید. 

 

سرور WAMP چیست؟ 


WAMP مخفف Windows Qpache، MySQL و PHP است. 
سرور WAMP یک محیط توسعه وب برای ویندوز است. به جای نیاز به دسترسی به یک سرور با قابلیت Apache, MySQL و PHP، سرور WAMP یک محیط محلی می‌سازد. محیط محلی به توسعه دهندگان وب این امکان را می‌دهد تا به صورت آفلاین کار خود را انجام دهند و پیش ازآپلود آن روی وب امتحانش کنند. 
کاربران می‌توانند Apache, MySQL و PHP را دانلود کنند. هر سرویس یک اینستالر ویندوز دارد. البته شما باید خودتان هر سرویس را پیکربندی کنید. درحالی که روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما یک روش بسیار مناسب برای پیکربندی وجود دارد که ما به شما آموزش می‌دهیم.


چگونه سرور WAMP را نصب و تنظیم کنیم؟ 


در این مقاله ما از روش نصب رسمی WampServer صحبت می‌کنیم. استفاده از WampServer سریع‎ترین و راحت‌ترین روش است و پشتیبانی آنلاین نیز دارد. 


قدم1: WampServer را دانلود و نصب کنید
به سایت رسمی WampServer رفته و آخرین نسخه را برای نوع سیستم عامل خود (32 یا 64 بیتی) دریافت کنید. در حال حاضر WampServer3 شامل Apache 2.4, MySQL 5.7 و PHP 5.6 است. وقتی که دانلود کامل شد اینستالر را اجرا کنید. 
اینستالر به شما هشدار می‌دهد که شما نمی‌توانید WampServer را روی یک نسخه‌ی موجود نصب کنید. گزینه‌های اینستالر پیش‌فرض برای یک کاربر عادی کافی هستند اما شما باید WampServer را در روت دایرکتوری نصب کنید ( برای مثال C:\wamp یا C:\wamp64). بهتر است که از یک مرورگر به جز اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. 
درضمن به یاد داشته باشید که WampServer روی پارتیشن‌های درایو FAT32 یا exFAT کار نمی‌کند و تنها با درایو NTFS سازگار است. علاوه بر آن WampServer 3 روی ویندوز ایکس‌پی اجرا نمی‎شود چرا که از Apache 2.4.X استفاده کرده و نیاز به Microsoft Visual C/C++ Redistributable 2015 (VC14) دارد. 


قدم 2: WampServer را پیکربندی کنید 
وقتی که پروسه‌ی نصب تکمیل شد می‌توانید WampServer را اجرا کنید. وقتی که آن را اجرا کردید یک پنجره‎ی فرمان سیاه باز می‌‎شود که تنها چند ثانیه باقی مانده و غیب می‌شود. وقتی که نوتیفیکیشن فایروال ویندوز ظاهر شد به WampServer اجازه دهید تا از طریق شبکه شخصی متصل شود. سپس به بخش آیکون سیستم در جایی که WampServer در آن قرار دارد بروید. 
اگر آیکون WampServer سبز باشد به این معنی است که فعال است و می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قرمز و یا نارنجی باشد به این معنی است که سیستم شما با WampServer تداخل دارد. بهترین کار ریستارت سیستم است. سپس دوباره WampServer را باز کنید. معمولاً اسکایپ با WampServer در تداخل است. بعضی از بازی‌هایی که از پورت80 برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند نیز ممکن است با این سرور تداخل داشته باشند. 
وقتی که آیکون سبز شد به مرورگر خود رفته و آدرس http://localhost را تایپ کنید تا صفحه‌ی خانه WampServer نمایش داده شود. 

سرور


در این قسمت می‌توانید به ابزارهایی مانند phpinfo و phpMyAdmin و همچنین اسناد اصلی Apache و PHP دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن وقتی که یک پروژه‌ی جدید می‌سازید در این صفحه تحت عنوان Your Projects نمایش داده می‎شود. 

سرور

 


قدم3: اولین پروژه‌ی WampServer خود را بسازید
حال زمان آن رسیده که اولین پروژه‌ی خود را بسازید. در مثال زیر به شما یاد می‌دهیم که چگونه برای دسترسی محلی ، WordPress را در WampServer نصب کنید. 
یک پایگاه داده MySQL خالی برای سایت جدید خود بسازید. از صفحه http://localhost گزینه‌ی phpMyAdmin را انتخاب کنید. نام کاربری از پیش فرض شده root است و هیچ رمزی وجود ندارد. بهتر است که یک رمز برای آن قرار دهید. پس از ورود گزینه‎‌ی Databases را از نوار منو انتخاب کنید. یک نام برای پایگاه داده خود انتخاب کرده و کلید Create را فشار دهید. 

سرور


سپس WordPress را نصب کنید. اگر تنظیمات WampServer را به صورت پیش‏فرض رها کنید پوشه‎ی پروژه‎ی خود را در C:\wamp\www یا C:\wamp64\www خواهید یافت. 
به پوشه‎ی www رفته سپس کلیک راست کرده و از طریق منو محتوا New > Folder را انتخاب کنید. نام پوشه را WordPress بگذارید. آخرین نسخه WordPress را دانلود کرده و محتوای آرشیو را در پوشه‌ی wamp\www\WordPress\ اکسترکت کنید. 
حال باید آزمایش کنید و ببینید که آیا همه چیز درست کار می‎کند یا خیر. 


http://localhost/wordpress را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. شما باید بتوانید شاخص سایت WordPress را پیدا کنید. از طریق آن می‌توانید wordpress/ را انتخاب کنید. اینستالر WordPress باید به صورت خودکار شروع به کار کرده و شما را به ادامه‌ی روند نصب هدایت کند. ( نام کاربری و رمز مانند لاگین MySQL مشابه است و شما تنها باید نام پایگاه داده را مشخص کنید.) 
اگر همه چیز بدون مشکل پیش رفت صفحه‎ی Run the installation باز خواهد شد. از اینجا اطلاعات وب‌سایت خود را وارد کنید. حال می‌توانید پس از ورود به داشبورد WordPress خود دسترسی داشته باشید. 
به شما تبریک می‌گوییم. هم اکنون ساخت پروژه‎ی WampServer با استفاده از WordPress به پایان رسیده است. 


تنظیمات پیشرفته‎ی WampServer


WampServer با توجه به نیازهایتان قابل شخصی سازی است. 


شخصی سازی PHP
با توجه به برنامه‎ای که قصد دارید روی WampServer نصب کنید نیاز به افزونه‌‎های اضافه دارید که به صورت پیش‎فرض موجود نیستند. WampServer تنظیمات PHP از پیش نصب شده زیادی دارد. به آیکون WampServer رفته، به PHP > PHP Extensions بروید و انتخاب‌های خود را انجام دهید. 


شخصی سازی Apache
شما می‌توانید تنظیمات Apache خود را از طریق آیکون WampServer انجام دهید. 

شخصی سازی MySQL
یکی از اولین تغییرات MySQL اضافه کردن رمز به حساب روت شماست. البته خطر خیلی جدی شما را تهدید نمی‌کند چرا که این سایت محلی است اما بهتر است که رمز آن را خیلی سریع عوض کنید چرا که امنیت موضوعی بسیار جدی است و نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد. 

سرور


به آیکون WampServer بروید.به MySQL > MySQL console بروید. نام کاربری root است و هیچ رمزی وجود ندارد. فرمان زیر را وارد کنید: 
SET PASSWORD for root@localhost=PASSWORD('yourpasswordhere')
حال باید برای حساب root خود یک رمز تنظیم کنید. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

reza

دوشنبه, 02 مهر 1397

در یک مطلب آموزش xamp را هم قرار دهید.

پاسخ

ثبت نظر