eSIM انقلابی در دنیای ارتباطات، هر آنچه باید درباره eSIM بدانید

eSIM انقلابی در دنیای ارتباطات، هر آنچه باید درباره eSIM بدانید

eSIM انقلابی در دنیای ارتباطات، هر آنچه باید درباره eSIM بدانید را در فیسیت ببینید.

واژه سیم کارت سال‌هاست که برای همه ما کاربران گوشی‌های هوشمند و معمولی کاملا جا افتاده است اما حدود دو سالی (از سال 2016) است که سیم کارت الکترونیکی یا ای سیم (eSIM) در حال گسترش است. شاید با شنیدن نام سیم کارت الکترونیکی برای شما هم سوال شود که eSIM چیست؟ با ما همراه باشید تا هر آنچه درباره این سیم کارت نوظهور لازم است را با شما در میان گذاریم.

 

eSIM چیست

سیم کارت الکترونیکی که ای سیم (eSIM) و یا embedded سیم کارت هم گفته می‌شود در واقع یک سیم کارت فیزیکی و قابل خرید یا تعویض نیست. طول و عرض سیم کارت الکترونیکی تنها 5 میلی متر است و در همان زمان تولید روی برد اصلی دستگاه نصب می‌شود. با این وجود عملکرد ای سیم (eSIM) مشابه سیم کارت‌های عادی و چیپ‌های NFC است.

eSIM چیست

مقایسه سیم کارت‌های معمولی با eSIM

 

ویژگی‌های eSIM چیست

حالا که متوجه شدید eSIM چیست بد نیست نگاهی به قابلیت‌ها و کاربردهای این نوع سیم کارت نوین داشته باشیم.

قابل باز نویسی

ای سیم قابل تعویض نیست اما اطلاعات روی این سیم کارت قابل باز نویسی است به این معنا که تنها با یک تماس تلفنی ساده و در کمتر از چند دقیقه می‌توانید اپراتور خود را تغییر دهید.

قابل فعال سازی از راه دور

eSIM را می‌توان از راه دور فعال و مدیریت کرد. به واسطه این قابلیت کاربران قادرند تا اپراتورها و طراح‌های ارائه شده توسط آن‌ها را از صفحه نتظیمات گوشی انتخاب کنند.

قابل استفاده در هر کشوری

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های ای سیم (eSIM) برای افرادی که دائما در سفر هستند بسیار کاربردی است. درواقع هنگامی از کشوری به کشور دیگری سفر می‌کنید نیازی به تغییر سیم کارت و شماره آن ندارید بلکه از سیم کارت الکترونیکی و با همان شماره اصلی خود در هر جایی می‌توانید استفاده کنید. البته باید بدانید که در حال حاضر تنها 10 کشور در سراسر دنیا از eSIM پشتیبانی می‌کنند اما بی شک آینده در دستان eSIM است.

سایر مزایای eSIM چیست

سیم کارت الکترونیکی یا ای سیم مزایای بسیار دیگری دارد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در صورتی که سیگنالی برای برقراری تماس نبود به راحتی می‌توانید اپراتور خود را تغییر دهید.
  • فضای اسلات سیم کارت در گوشی و یا سایر تجهیزات کاهش می‌یابد. بنابراین می‌توان این فضا را به قابلیت‌های جدید و یا حتی باتری بزرگ‌تر اختصاص داد.
  • احتمال دزدی گوشی کاهش می‌یابد.

 

سیم کارت الکترونیکی راه گسترش اینترنت اشیا

ای سیم (eSIM) نقش به سزایی در گسترش اینترنت اشیا دارد. تلفن‌های هوشمند به عنوان اصلی‌ترین ابزار برای فعال سازی تجهیزاتی اینترنت اشیا هستند و سیم کارت الکترونیکی می‌تواند علاوه بر اتصال دستگاه‌های مختلف به اینترنت، ارتباطات اینترنت اشیا را هم ساده‌تر برقرار کند.

 

چه دستگاه‌های از eSIM پشتیبانی می‌کنند

تنها حدود 2 سال است که سیم کارت الکترونیکی با عرصه وجود گذاشته است. جالب است بدانید در همین دو سال اپل بیش از هر کمپانی دیگری از eSIM استقبال کرده است. اپل در دو گوشی آیفون 2018 خود، آیفون XS و آیفون XS مکس و همچنین در ساعت هوشمند اپل واچ سری 4 و اپل واچ سری 3 از eSIM بهره برده است.

به غیر از اپل در حال حاضر گوگل پیکسل 2 هم از eSIM پشتیبانی می‌کند که تنها در آمریکا و در پروژه Fi گوگل قابل استفاده است.

بی شک ورود قدرتمند اپل به این حوزه نشان می‌دهد که آینده روشنی پیش روی سیم کارت الکترونیکی است. تنها مسئله‌ای که باقی می‌ماند پشتیبانی اپراتورهای کشورهای مختلف از eSIM است.

 

پیشنهاد فیسیت: سیم کارت دوم آیفون‌های 2018 تنها در 10 کشور قابل استفاده هستند!

پیشنهاد فیسیت: معرفی و مقایسه مشخصات آیفون‌های 2018 اپل، برترین گوشی‌های اپل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بنفشه

جمعه, 13 مهر 1397

حیف که تو ایران پشتیبانی نمی شه ولی از یه نظزم خوب نیست چون اگه چنتا سیم کارت داشته باشیم و بخوایم هی جا به جا کنیم نمی شه مثلا آدمایی که خط کاری دارن و خط شخصی و...

پاسخ

ثبت نظر