بالاخره شرکت سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن4 بازی‌های میان پلتفرمی را پشتیبانی خواهد کرد

بالاخره شرکت سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن4 بازی‌های میان پلتفرمی را پشتیبانی خواهد کرد

سونی بالاخره به درخواست کاربرانش پاسخ داد. این شرکت اعلام کرد که از حالا به بعد پلی‌استیشن4 بازی‌های میان پلتفرمی را پشتیبانی خواهد کرد. در نتیجه از حالا به بعد کاربران پلی‌استیشن4 می‌توانند با کاربران دیگر پلتفرم‌ها از جمله ایکس‌باکس‌وان و نینتندو سوئیچ، فورتنایت بازی کنند. 
از وقتی که بازی‌های آنلاین باب شدند، گیمرها توانستند دیوار دور خود را شکسته و با بازیکن‌های دیگر پلتفرم‌ها بازی کنند. البته این تکنولوژی مدتی طول کشید تا فراگیر شود و شرکت‌های سازنده کنسول نیز نسبت به آن روی خوش نشان دهند. 
پس از انتشار بازی فورتنایت که یک بازی آنلاین رایگان میان پلتفرمی است شرکت‌ها دیگر نتوانستند در برابر این تکنولوژی مقاومت کنند. مایکروسافت و نینتندو خیلی سریع از این تکنولوژی استقبال کردند اما شرکت سونی همچنان بدبین باقی ماند و کاربران پلی‌استیشن4 را بیش از پیش منزوی کرد. 
در یک پست شرکت سونی اعلام کرد که امکان بازی میان‌پلتفرمی فورتنایت را برای پلی‌استیشن4 فراهم کرده است. در نتیجه این بازی را هم اکنون می‌توان روی پلی‌استیشن4، اندروید،  iOS، نینتندو سوئیچ، ایکس‌باکس‌وان، مایکروسافت ویندوز و مک انجام دهید. 
سونی دریافته که دنیای گیمینگ تا حدی پیشرفت کرده که امکان انجام بازی میان پلتفرمی به ارزش بازی‌ها می‌افزاید و نسخه‌ی بتا به سونی این امکان را می‌دهد تا از تصمیم جدید خود برای امکان بازی میان پلتفرمی روی پلی‌استیشن مطمئن شود. 
در حال حاضر این قابلیت تنها برای بازی فورتنایت ممکن است. این بازی هم اکنون مرز میان پلتفرم‌ها را درهم شکسته است. 
هنوز معلوم نیست که امکان بازی میان پلتفرمی تنها برای بازی فورتنایت است و یا شرکت سونی قصد دارد قابلیت بازی‌های میان پلتفرمی را برای همه‌ی بازی‌ها فراهم کند اما کمی بعید به نظر می‌رسد که این شرکت بخواهد از تصمیم خودش بازگردد چرا که اگر این کار را بکنند کاربران پلی‌استیشن4 را حسابی عصبانی خواهند کرد. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

matin

جمعه, 06 مهر 1397

این خبر اشتباهه .... چون شرکت اپیک گیمز بعد از گیر دادن های زیاد به سونی بیشتر از چند ماه بالاخره تونست سونی رو راضی کنه و سونی خودش اعلام کرد که بازی فورت نایت تنها بازی هستش که اینطوری میشه و به هیچ وجه هیچ بازی دیگه این قابلیت براش فعال نمیشه

پاسخ

ثبت نظر