هکرها حساب کاربری 50 میلیون کاربر فیسبوک را هک کردند

هکرها حساب کاربری 50 میلیون کاربر فیسبوک را هک کردند

هکرها با استفاده از قابلیت View AS حساب کاربری 50 میلیون کاربر فیسبوک را هک کردند.

فیسبوک، شبکه اجتماعی محبوبی که از سراسر جهان افراد زیادی را به خود جذب کرده است، با مشکل امنیتی بزرگی مواجه شده است. گویا هکرهایی توانسته‌اند با استفاده از قابلیتی به نام View As در فیسبوک، حساب کاربری 50 میلیون کاربر این شبکه اجتماعی را هک کرده و کنترل حساب‌های آن‌ها را به دست بگیرند. در نتیجه‌ی این حمله، کاربرانی که حساب آن‌ها هک شده بود به ناچار و برای جلوگیری از دسترسی بیشتر هکرها، از حساب کاربری خود خارج شده‌اند.

به گفته فیسبوک این حمله از روز پنجشنبه صورت گرفته است، مشکل برطرف شده و از همان زمان مقامات پلیس آمریکا در جریان موضوع قرار گرفته‌اند.

 

قابلیت View As چیست

فیسبوک امکانی برای کاربرانی فراهم کرده است تا ببینید که دیگران چطور حساب کاربری آن‌ها را می‌بینند، درواقع چه بخش‌هایی توسط بقیه قابل مشاهده است و چه بخش‌هایی قابل دیدن نیست. این قابلیت که View As نام دارد، همان دستاویزی است که هکرها برای نفوذ به 50 میلیون حساب کاربری فیسبوک از آن بهره برده‌اند.

اطلاعات حاکی از آن است که بعد از اعمال تغییرات روی قابلیت آپلود ویدیو در فیسبوک، آسیب‌پذیری که هکرها از آن استفاده کرده‌اند ایجاد شده است. گویا هکرها برای دسترسی به اکانت فیسبوک کاربران از توکن‌های دسترسی فیسبوک بهره برده‌اند. این توکن به کاربران امکان ورود (login) دراز مدت در حسابشان را می‌دهد به این ترتیب که هر بار برای ورود به حساب کاربری خود نیازی به وارد کردن رمزعبور نباشند.

 

آیا سو استفاده‌ای از حساب‌های هک شده، شده است

به گزارش خبرگزاری CNN هنوز مشخص نیست که آیا از حساب‌های هک شده فیسبوک سو استفاده‌ای شده است یا خیر. با این وجود فیسبوک بعد از این ماجرا هر 50 میلیون حساب فیسبوک هک شده را ریست کرده است و در عین حال توکن‌های 40 میلیون کاربر دیگر را هم برای حفظ امینت حساب آن‌ها ریست کرده است.

 

پیشنهاد فیسیت: چرا نباید به فیسبوک اعتماد کرد؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: بی بی سی


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر