43 سایت و کانال قیمت‌گذاری ارز مسدود شدند

43 سایت و کانال قیمت‌گذاری ارز مسدود شدند

از روز گذشته 43 سایت و کانال قیمت‌گذاری ارز که به صورت لحظه‌ای و دروغین قیمت دلار را اعلام می‌کردند، مسدود شدند.

دلار و نوسانات اخیر آن مسئله‌ای است که ذهن همه مردم ایران را به خود درگیر کرده است. بی‌شک رسانه‌ها در این بین نقش بسیار مهمی را بازی می‌کنند اما استفاده صحیح و مدیریت مناسب رسانه‌ها، وب سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در کنترل اوضاع کمک زیادی کند. حالا و در شرایط کنونی جامعه، برخی رسانه‌هایی که خود باید یاری‌رسان باشند، دلیلی برای آشفتگی‌های بیشتر در این بازار شده‌اند.

 

پیشنهاد فیسیت: شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها، بازیگرانی مهم در نوسانات قیمت دلار و حباب سازی

 

صبح امروز جعفر دولت آبادی، دادستان تهران از برخورد با برخی از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که به صورت دروغین و بدون هیچ مبنایی، به صورت لحظه‌ای قیمت دلار را اعلام می‌کردند، خبر داد. گویا در جریان همین موضوع 17 وب سایت و 26 کانال با هدف آرام کردن فضای جامعه مسدود شده‌اند. دولت آبادی در این خصوص چنین توضیح داده است:

متأسفانه برخی از سایت‌های مرتبط با ارز و سکه به خصوص ظرف یکی دو هفته اخیر با اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و دقیقه‌ای ارز، به التهابات دامن می‌زدند که بعد از تأکید ریاست قوه قضاییه برای برخورد با این‌گونه اقدامات خلاف قانون، با همکاری پلیس تهران و فتای ناجا ظرف روز گذشته دستور مسدودسازی 17 سایت و 26 کانال در فضای مجازی صادر شده است.


دادستان تهران به مدیران و مسئولان این وب سایت‌ها و کانال‌ها هشدار جدی داد که اگر بخواهند به این رویه ادامه دهند فیلترینگشان ادامه خواهد داشت. این 43 رسانه باید متعهد شوند که در حوزه ارز به التهاب دامن نزنند؛ چرا که قیمت‌گذاری وظیفه این سایت‌ها نیست.

به گفته دولت آبادی سایر مدیران این وب سایت‌ها نیز احضار خواهند شد و در صورتی که به اقداماتشان همچنان ادامه دهند، با آن‌ها برخورد خواهد شد. ضمنا دادستان تهران گفته است که هنوز مشخص نیست که آیا وب سایت‌هایی که مسدود شده‌اند مجوز داشته‌اند یا خیر اما این موضوع در دست بررسی است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

bahram

پنج‌شنبه, 12 مهر 1397

به لطف خدا خرید و فروش ارز دوباره غیر قانونی شد

پاسخ

ثبت نظر