مهمترین محصولات معرفی شده در کنفرانس 2018 مایکروسافت

مهمترین محصولات معرفی شده در کنفرانس 2018 مایکروسافت

سرفیس پرو6

surface

 

مایکروسافت تبلت /لپ‌تاپ هیبرید سرفیس‌پرو خود را معرفی کرد. مدل قبلی سرفیس‌پرو حدود یک سال و نیم پیش معرفی شده بود. این مدل جدید دارای پردازنده نسل هشت چهار هسته‌ای و قاب سیاه مات است. طی پنج سال گذشته اولین باری است که می‎بینیم مایکروسافت از رنگ سیاه برای سرفیس‌پرو استفاده می‌کند. 
تمام سرفیس‌پرو6 به رنگ سیاه مات است اما شما می‌توانید رنگ صفحه کلید خود را تغییر دهید. البته تغییر سرفیس‌پرو جدید فقط ظاهری نیست. پانوس پانای، رئیس بخش مایکروسافت سرفیس گفته که این دستگاه از درون نیز دچار تغییرات اساسی شده است. حال سرفیس‌پرو6 پردازنده‌های چهار هسته‌ای را پشتیبانی کرده و مایکروسافت می‌گوید که این دستگاه 67 درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی است. 
این طراحی داخلی به معنی بهبود طول عمر باتری نیز هست. مایکروسافت می‌گوید که سرفیس‌پرو6 حداقل 13.5 ساعت طول عمر باتری دارد. این دستگاه مانند مدل‌های قبلی دارای 450 گرم، صفحه نمایش آن 12.3 اینچ و 16 گیگابایت رم است. 
متاسفانه سرفیس‌پرو6 مانند مدل‌های قبلی دارای درگاه USB-C نیست. 
قیمت این دستگاه برای پردازنده اینتل Core i5 از 890 دلار شروع شده و از 24 مهر موجود خواهد بود. 

 

سرفیس هدفون

surface

 


البته مایکروسافت سرفیس بدون سورپرایزهای جدید نبود. در این مراسم شرکت مایکروسافت هدفون‌های سرفیس 350 دلاری خود را نیز معرفی کرد. این هدفون‌ها تا پیش از کریسمس و البته فعلاً تنها در امریکا منتشر خواهند شد. برخلاف سرفیس‌پرو6 مشکی، این هدفون‌ها تنها در رنگ توسی منتشر می‌شوند. 
هدفون وایرلس سرفیس که روی گوش قرار می‌گیرد دارای صدای بسیار با کیفیت و قابلیت حذف نویز است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا خودشان انتخاب کنند که چقدر از صدای بیرون را بشنوند. اگر گوشی سمت چپ را بچرخانید می‌توانید میزان نویز ورودی را تنظیم کنید و با چرخاندن گوشی سمت راست می‌توانید صدا را کم و یا زیاد کنید. 
سرفیس هدفون فرمان‌های بدون استفاده از دست « Hey Cortana» را پشتیبانی می‌کند و وقتی آن را از گوش خود خارج کنید موزیک را به طور خودکار متوقف می‌کند. این دستگاه از طریق USB-C و یا یک کابل 3.5 میلی‌متری شارژ می‌شود. 
مانند هدفون‌های 1000X M3، در هدفون سرفیس نیز شما می‌توانید با لمس گوشی‌ها موزیک را متوقف و یا عوض کنید. طول عمر باتری 15 ساعت در حالت بلوتوثی و 50 ساعت در حالت متصل به جک هدفون است و صدای دریافتی را می‌توانید از طریق یک اپلیکیشن که به همراه این هدفون منتشر خواهد شد طوری که دوست دارید تنظیم کنید. 

 

سرفیس لپ‌تاپ2 

surface


سرفیس لپ‌تاپ2 نیز مانند سرفیس پرو6 به رنگ سیاه مات منتشر شده و قیمت آن 1000 دلار خواهد بود. 
مایکروسافت می‌گوید که صفحه کلید این دستگاه دوباره طراحی شده و در مدل جدیدتر ساکت‌تر است و تایپ کردن نیز با آن ساده‌تر خواهد بود. این لپ‌تاپ نیز دستخوش تغییرات درونی شده است و در آن از پردازنده‌ی نسل هشت چهار هسته‌ای اینتل استفاده شده است. متاسفانه درگاه USB-C در این لپ‌تاپ نیز موجود نخواهد بود. در عوض روی آن شاهد درگاه USB-A، درگاه مینی دیسپلی و اتصال مایکروسافت سرفیس برای شارژ و البته جک هدفون 3.5 میلی‌متری خواهیم بود. 

 


سرفیس استودیو 2 

surface

 


یکی دیگر از محصولات معرفی شده در این مراسم کامپیوتر شخصی سرفیس استودیو 2 بود. مدل قبلی این دستگاه در سال 2016 منتشر شده بود. سرفیس استودیو2 دارای صفحه نمایش 28 اینچی با 50 درصد بهبود در عملکرد گرافیکی است. این صفحه نمایش 38 درصد روشن‎تر از مدل قبلی است و 22 درصد کنتراست بالاتری دارد. صفحه نمایش این دستگاه دارای 13.5 میلیون پیکسل بوده و حساسیت فشار آن برای قلم 4096 است. 
به لطف تراشه انویدیا گرافیک این دستگاه تا 50 درصد ارتقا داشته که آن را به دستگاهی عالی برای مشاهده فیلم و گیمینگ تبدیل می‌کند. درضمن امکان پشتیبانی وایرلس ایکس‌باکس برای اتصال کنترلگر ایکس‌باکس‌وان نیز وجود دارد. درضمن شما می‌توانید Surface Dial خود را برای ویرایش عکس، تصویرسازی و هنرهای دیجیتالی به کار ببرید. 
درون این دستگاه یک درایو حالت جامد 2 ترابایتی موجود است. اما چیزی که عجیب است پردازنده‎ی نسل هفت اینتل Core i7 این دستگاه است. درحالی که کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی این دستگاه ارتقا بیافته ولی پردازنده‌ی آن نسبت به مدل‌های هم سطح خودش پایین‌تر است. 
مایکروسافت هنوز نگفته که سرفیس استودیو2 چه زمانی منتشر خواهد شد اما قیمت مدل با پردازنده اینتل Kaby Lake-based i7 و 16 گیگابایت رم 3500 دلار خواهد بود. 

 

app mirroring


پس از شکست گوشی‌های ویندوز فون، مایکروسافت در تلاش است شکاف بین کامپیوتر و موبایل را تا حد ممکن کاهش دهد. قابلیت  app mirroring یا انعکاس اپلیکیشن به کاربران اندروید این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش گوشی اندرویدی خود را روی دستگاه ویندوز10 خود اجرا کنند. این قابلیت درون اپلیکیشن Your Phone قرار دارد و به شما اجازه می‌دد تا یک اپلیکیشن را روی گوشی هوشمند خود انتخاب کرده و آن را روی دسکتاپ دستگاه ویندوز10 خود نمایش دهید. شما همچنین می‌توانید فایل‌ها را بین گوشی و لپ‌تاپ خود جابه‌جا کنید. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر