مهمترین ویژگی‌های موجود در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10

مهمترین ویژگی‌های موجود در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10

ویندوز 10 آپدیت شد. مهمترین ویژگی‌های موجود در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 چیست؟

مایکروسافت روز گذشته آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را رسما معرفی کرد که همچون سایر آپدیت‌های این سیستم عامل با قابلیت‌های کوچک و کاربردی جدید همراه است اما قابلیت‌های جدید اضافه شده اصلا قابل مقایسه با آپدیت پاییزه این سیستم عامل نیست. با ما همراه باشید تا قابلیت‌های جدیدی که با آپدیت اکتبر 2018 در ویندوز 10 شاهد آن هستیم را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه به ویندوز 10 در آپدیت اکتبر 2018

1- حالت تاریک برای File Explorer

ترند جدید برنامه‌های مختلف این روزها به سمت حالت تاریک (Dark mode) رفته است. مایکروسافت اما جلوتر از بقیه اپلیکیشن‌ها و حدود 2 سال پیش قابلیت تم تاریک را به ویندوز 10 آورده بود اما حالا مایکروسافت با آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10، حالت تاریک را به File explorer آورده است که قبلا به این قابلیت مجهز نشده بود.

فعال کردن قابلیت حالت تاریک (Dark mode) بسیار ساده است کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  1. به مسیر Settings > Personalization > Colors بروید.
  2. در زیر گزینه Choose your default app mode گزینه Dark را انتخاب کنید.

حالت Dark mode در File Explorer در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10

حالت Dark mode در File Explorer در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10

 

2- اپلیکیشن Your Phone

اپلیکیشن Your Phone یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی است که در آپدیت جدید ویندوز 10 شاهد آن هستیم. البته این قابلیت بیشتر برای کاربران گوشی‌های اندرویدی کاربرد دارد. به واسطه اپلیکیشن Your Phone کاربران اندرویدی می‌توانند لینک‌ها، تصاویر و... را بین گوشی و سیستم خود به اشتراک بگذارند. جالب‌تر اینکه تصاویر کاربر بین گوشی و ویندوز 10 همگام‌سازی می‌شود. حتی کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت از طریق ویندوز 10 پیامک ارسال کنند.

در حال حاضر همه کاربردهای بالا برای کاربران اندرویدی مجاز است اما کاربران آیفون می‌توانند یک لینک را از مرورگر اج روی گوشی به مرورگر اج روی ویندوز 10 به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن Your Phone

اپلیکیشن Your Phone

 

3- تغییرات منو استارت

اگر جز دسته افرادی هستید که از سرچ در منو استارت زیاد استفاده می‌کنید، آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 قابلیت‌های بسیاری را برای شما به همراه دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به نمایش اسناد اخیر، تسک‌ها (Tasks)، جواب‌های سریع از وب و... اشاره کنیم.

برای نمونه اگر یک برنامه را در منو استارت سرچ کنید، در منو سرچ در بخش وب یک دکمه برای دانلود آن برنامه از وب سایت رسمی آن برنامه نشان داده می‌شود.

ضمنا واسط کاربری این قسمت هم کمی بزرگ‌تر شده است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر به آیتم‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

تغییرات منو استارت در آپدیت جدید ویندوز 10

تغییرات منو استارت در آپدیت جدید ویندوز 10

 

4- ابزار جدیدی برای اسکرین شات، Snip & Sketch

ابزار Snipping Tool که برای اسکرین شات گرفتن کاربرد داشت حالا گسترش داده شده است و بهبودهایی را دریافت کرده است. نام ابزار جدید Snip & Sketch است که دو ابزار Snipping Tool و windows Ink WorkSpace را ادغام کرده است.

ابزار جدید به شما اجازه می‌دهد که اسکرین شات بگیرید و دقیقا همان زمان آن را ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید و همه این کارها را تنها در یک پنجره انجام دهید.

 

5- تنظیم راحت سایز متن

اگر دید قوی ندارید و یا اینکه از صفحه نمایشی با رزولوشن بالا استفاده می‌کنید دیدن کلمات کمی سخت می‌شود اما حالا به لطف آپدیت جدید ویندوز 10 راهی ساده برای بزرگ کردن کلمات دارید. حالا به جای تنظیمات صفحه نمایش، کافی است از مسیر Settings > Ease of Access > Display سایز متن را انتخاب کرده و نهایتا روی دکمه Apply کلیک کنید.

تنظیم راحت سایز متن

تنظیم راحت سایز متن

 

آپدیت اکتبر 2018 برای ویندوز 10 از 17 مهرماه به صورت خودکار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد اما به راحتی و همین حالا می‌توانید این آپدیت را دریافت کنید:

پیشنهاد فیسیت: چطور آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 را همین حالا دریافت کنیم

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: groovypost


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

شنبه, 28 مهر 1397

چطور می شه حالت تاریک File Explorer رو به حالت قبل برگردوند

پاسخ

ثبت نظر