اپل مغلوب هواوی شد

اپل مغلوب هواوی شد

اپل 21 شهریورماه بود که در مراسم سالانه خود از پرچمداران جدیدش، آیفون XS مکس و آیفون XS و گوشی آیفون XR و اپل واچ سری 4 رونمایی کرد. در همان زمان معرفی محصولات جدید اپل، بسیاری اتفاق نظر داشتند که جذابیت اصلی مراسم امسال این کمپانی، اپل واچ سری 4 است و بهبود چندانی را در آیفون‌های 2018 شاهد نبودیم.

 

اپل به سخره گرفته شد

بعد از این مراسم چندین مرتبه کمپانی‌های هواوی، سامسونگ و شیائومی به شیوه‌هایی جذاب، اپل را به سخره گرفتند. برای نمونه هواوی به افرادی که در صف خرید آیفون‌های جدید بودند پاوربانک هدیه داد و به این شیوه کم ظرفیت بودن باتری آیفون را به سخره گرفت. شیائومی در اقدامی جالب باندل‌هایی هم نام و هم قیمت با آیفون‌های 2018 ارائه کرد اما در هر باندل چندین محصول برتر خود مانند لپ تاپ، گوشی، هدفون و... را قرار داده بود و به این شیوه به قیمت بالای آیفون انتقاد داشت. سامسونگ هم شهری کوچک به نام اپل را یافت و به 50 نفر از مردم این کشور گلکسی اس 9 هدیه داد.

تمسخر اپل شاید انتقاد بسیاری از طرفداران دو آتشه آیفون را به دنبال داشت اما حالا از نظر عملکرد اپل مغلوب هواوی شده است.

در آزمون DXoMark دوربین اصلی آیفون XS Max، پرچمدار و گل سر سبد اپل نمره 105 را به دست آورده است و به این ترتیب با 4 نمره کمتر از هواوی پی 20 پرو، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

با این وجود هنوز هم آیفون XS مکس از رقیبان قدرتمندی همچون +HTC U12، گلکسی نوت 9 و هواوی پی 20 پیشی گرفته است و جایگاه مطلوبی دارد.

 

بررسی وضعیت دوربین آیفون XS مکس

دوربین اصلی گوشی آیفون XS مکس در فضایی که نور کافی دارد، تصاویر فوق العاده خوبی را به ثبت می‌رساند. از طرفی سیستم فوکوس خودکار (autoFocus) این گوشی یکی از بهترین‌ها در نوع خود است. دوربین این گوشی رنگ‌ها و جزییات تصاویر را هم به خوبی به ثبت می‌رساند.

زوم دوربین آیفون XS مکس هم نسبت به آیفون 10 بهبودهایی را داشته ست اما این دوربین در زوم‌های بالا نسبت به هواوی پی 20 پرو و گلکسی نوت 9 عملکرد ضعیف‌تری را از خود نشان داده است و با نویز و کاهش جزییات همراه است.

یکی دیگر از ضعف‌های دوربین پرچمدار جدید اپل، ایجاد نویز و سایه در نور کم است.

دوربین آیفون XS مکس از نظر فیلم برداری در نور مناسب از نظر نمایش رنگ، فوکوس خودکار و... فوق العاده عمل می‌کند اما در نور هم متاسفانه شاهد نویز هستیم.

عکسی که با دوربین آیفون XS مکس گرفته شده

عکسی که با دوربین آیفون XS مکس گرفته شده

 

جدول رده بندی 10 گوشی برتر دنیا از نظر DxoMark

در تصویر زیر جدول رده بندی 10 گوشی را می‌بینید که به ترتیب بهترین نمرات را از آزمون DxoMark کسب کرده‌اند.

نمره DXOmarkدوربین 10 گوشی برتر دنیا از نظر دوربین

نمره DXOmarkدوربین 10 گوشی برتر دنیا از نظر دوربین 

 

 

منبع خبر: DxoMark و gsmarena


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

بالابر ایران

شنبه, 14 مهر 1397

همراه اول جان این را که ما چندین سال خودمون ساختیم که

پاسخ

ثبت نظر