همراه اول از سیم کارت Sim-SD، سیم کارتی که کارت حافظه‌ نیز هست رونمایی کرد

همراه اول از سیم کارت Sim-SD، سیم کارتی که کارت حافظه‌ نیز هست رونمایی کرد

همراه اول در جریان نمایشگاه تلکام 2018 از سیم کارت Sim-SD، سیم کارتی که کارت حافظه‌ نیز هست رونمایی کرد.

سال‌هاست که گوشی‌های هوشمند به صورت دو سیم کارته طراحی و عرضه می‌شوند و کاربران نیز هنگام انتخاب گوشی هوشمند به دو سیم کارته بودن آن اهمیت می‌دهند. با این وجود چند سالی است که شاهد عرضه گوشی‌هایی هستیم که دو سیم کارته هستند اما جایگاه سیم کارت دوم با اسلات کارت حافظه مشترک است که به آن‌ها سیم کارت هیبریدی گفته می‌شود.

در صورتی که از چنین گوشی‌هایی استفاده می‌کنید تنها می‌توانید از بین سیم کارت دوم و یا کارت حافظه، یکی را انتخاب کنید. حالا همراه اول با عرضه سیم کارت Sim-SD این مشکل را برطرف کرده است.

 

سیم کارت Sim-SD چیست؟

همراه اول امروز و در جریان نمایشگاه تلکام 2018، از سیم کارت هیبریدی به نام سیم کارت Sim-SD رونمایی کرد. این سیم کارت هیبریدی علاوه بر اینکه نقش یک سیم کارت را به خوبی ایفا می‌کند، دارای حافظه داخلی نیز هست. درواقع این سیم کارت از یک کارت حافظه MicroSD و سیم کارت نانو اس دی تشکیل شده است. بنابراین با داشتن یک سیم کارت Sim-SD می‌توانید از سیم کارت و کارت حافظه به صورت همزمان و تنها در یک اسلات هیبریدی استفاده کنید.

همراه اول برای اولین بار در کشور این سیم کارت را با استفاده از توان متخصصان داخلی و توسط کارخانه «تولید سیم کارت همراه اول» تولید می‌ کند. به گفته همراه اول سیم کارت Sim-SD روی تمامی گوشی‌های دارای اسلات هیبریدی قابل استفاده است و قرار است با حافظه‌های 8، 16، 32 و 64 گیگابایت راهی بازار شود، اما همراه اول هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی سیم کارت Sim-SD را اعلام نکرده است.

به گزارش وب سایت همراه اول علاقمندن برای پیش خرید سیم کارت جدید Sim-SD می‌ توانند به سالن همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 مراجعه کنند.

سیم کارت Sim-SD

سیم کارت Sim-SD

 

اپل هم به جمع دو سیم کارته‌ها پیوست

تلاش همراه اول در خصوص عرضه سیم کارتی که می‌تواند مشکل گوشی‌های دو سیم کارته اما هیبریدی را حل کند، ستودنی است. این روزها عموم مردم ترجیح می‌دهند از گوشی‌های دو سیم کارته استفاده کنند. حتی این مسئله باعث شده است اپل هم یکی از آیفون‌های 2018 خود را به صورت دو سیم کارته طراحی کند. البته اپل از نوع خاصی سیم کارت به نام سیم کارت eSIM در گوشی جدید خود و همچنین در اپل واچ سری 4 و سری 3 استفاده کرده است که تنها در 10 کشور پشتیبانی می‌شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: همراه اول


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

رضا

شنبه, 14 مهر 1397

یعنی میشه تو گوشی هایی مثل سامسونگ اس 6 که از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنه هم استفاده کرد؟

پاسخ

reza

پنج‌شنبه, 16 خرداد 1398

سلام
شش ماهه منتظرم و نت رو زیر رو رو میکنم بخرم ! هیچ خبری نیست ؟ کجا بخریم ؟

پاسخ

ناصر جعفری ندوشن

دوشنبه, 09 دی 1398

سلام چطور میشه sim-sd بخرم؟

پاسخ

ثبت نظر