اینترنت اشیا در فرودگاه امام، خودروهای فرودگاه امام توسط ایرانسل هوشمند می‌شوند

اینترنت اشیا در فرودگاه امام، خودروهای فرودگاه امام توسط ایرانسل هوشمند می‌شوند

خودروهای فرودگاه امام توسط ایرانسل هوشمند می‌شوند تا ضمن کاهش هزینه تعمیر، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و...، تصادفات نیز کاهش یابند.

ساعاتی پیش و در جریان نمایشگاه تلکام 2018، ایرانسل و شرکت فرودگاه امام خمینی (ره)، تفاهم نامه اجرای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل این شهر را امضا کردند. بناست تا در فاز اول این پروژه 70 خودرو و در فاز دوم 400 خودرو این فرودگاه هوشمند سازی شوند.

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل چیست

این سامانه راهکاری جامع و یکپارچه بر مبنای اینترنت اشیا (IOT) است که ایرانسل برای جمع آوری و تحلیل داده‌های مختلف همچون داده‌های مکانی، میزان نیاز به تعمیر، میزان سوخت مصرفی، رفتار رانندگان و... مورد استفاده قرار می‌دهد تا بتواند تصمیمات بهتری را بگیرد. این سامانه به سازمان‌های مختلف کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن و به صورت نظام‌مند بر خودروها و رانندگان‌ آن‌ها نظارت و مدیریت داشته باشند.

خودروهای هوشمندسازی شده از دو فناوری GPS و GSM بهره می‌برند. به این ترتیب تمامی اطلاعات لازم مانند اطلاعات مکانی، سوخت مصرفی، مسافت طی شده، وزن بار خودرو، سرعت خودرو و... به سازمان مربوطه ارسال خواهد شد.

 

تعیین ماموریت و کنترل آن برای هر خودرو هوشمند

بخش جالب‌تر ماجرا امکان تعیین ماموریت برای هر خودرو است. سازمان مدیرت برای هر خودروی هوشمند ماموریتی را ارسال می‌کند و راننده این ماموریت را به همراه بهترین مسیر، زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد و میزان مسافت تا مقصد را روی نرم افزار ماشین خود دریافت می‌کند. سپس بعد از پایان ماموریت، ماشین هوشمند روند اجرای ماموریت و پایان آن را به سازمان ارسال می‌کند.

 

تعیین زمان و هزینه تعمیر خودرو به صورت هوشمند

یکی از کارکردهای اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این سامانه، هنگام تعمیر ماشین است. به این صورت که با تحلیل داده‌ها نیاز ماشین به تعمیر، سرویس تعمیر مناسب و هزینه مربوط به آن تعیین می‌شود. بنابراین ضمن کاهش هزینه تعمیر، بهره‌وری خودرو نیز افزایش می‌یابد.

 

کاهش تصادف، آلودگی هوا و مصرف سوخت

خودروهای هوشمند با جمع آوری و ثبت اطلاعاتی همچون ترمز شدید، گردش شدید، سرعت بسیار بالا، دور موتور بالا و... رانندگان را از نظر سطح ایمنی رده‌بندی می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا ضمن کاهش تصادفات، از آلودگی هوا، آلودگی صوتی، مصرف بیش از اندازه سوخت و... جلوگیری شود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: دیجیاتو


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر