چگونه خطای 80072EE2 آپدیت ویندوز را اشکال زدایی کنیم؟

چگونه خطای 80072EE2 آپدیت ویندوز را اشکال زدایی کنیم؟

اگر در ویندوز آپدیت ویندوز10 با خطای 80072EE2 روبه‌رو شدید یکی از این روش‌ها را امتحان کنید.

آپدیت‌های ویندوز 10 همیشه پر از اشکال هستند. بعضی صبر می‌کنند تا این آپدیت‌ها را به صورت خودکار دریافت کنند اما بعضی دیگر آن‌ها را به صورت دستی آپدیت می‌کنند. هرکاری که کنید ممکن است به هر حال به خطا و مشکل برخورد کنید. یکی از این اشکالات Windows 10 error code 80072EE2 است.  در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چگونه خطای 80072EE2 را رفع کنید. 

خطای 80072EE2 ویندوز 10 چیست؟

خطای 80072EE2 ویندوز 10 به معنی ERROR_INTERNET_TIMEOUT است و معمولاً به همراه مشکلی با آپدیت ویندوز پدیدار می‌شود. ممکن است در ویندوز آپدیت یک پیام با محتوای «Windows Update encountered an unknown error» یا «Windows could not search for new updates» ببینید. 

شما به چند روش می‌توانید این مشکل را حل کنید. 

 

1- سیستم خود را ریست کنید 

اول از همه سیستم خود را ریست کنید. اگر مدتی است که کامپیوتر خود را ریبوت نکرده‌اید شاید این کار مشکل خطای 80072EE2 را حل کند.

 

2- Troubleshooter ویندوز 10 آپدیت را اجرا کنید 

ویندوز 10 برای هرچیزی امکان اشکال زدایی را فراهم کرده است. برای یافتن قابلیت شناسایی و اشکال زدایی ویندوز آپدیت به Control Panel > Troubleshooting > System and Security بروید. سپس از لیست، Windows Update را انتخاب کنید. 

windows

 

وقتی که troubleshooting باز شد گزینه‌ی Next را انتخاب کنید. اگر راهی برای حل مشکل وجود داشته باشد کافی است گزینه Apply this fix را پیدا کنید. در غیر این صورت به بخش بعدی بروید. 

 

3- ورودی رجیستری ویندوز آپدیت را به صورت دستی ویرایش کنید 

ویندوز رجیستری یک پایگاه داده از تنظیمات سیستم است. در بیشتر مواقع بهتر است که آیتم‌های رجیستری را به حال خود رها کنید زیر در صورت بروز اشتباه ممکن است یک فاجعه رخ دهد. با این حال در بعضی مواقع راحت‌ترین راه حل استفاده از این مورد است. ایجاد تغییرات تصادفی در رجیستری بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید اما اگر حواستان باشد می‌توانید خیلی راحت مشکلات خود را در این قسمت حل کنید. 

Windows Services

برای بازکردن کادر Run کلیدهای Windows Key + R را فشار دهید. services.msc را تایپ کرده و گزینه OK را انتخاب کنید. به ویندوز آپدیت رفته، کلیک راست کنید و Stop را انتخاب کنید.

windows

 

سپس به ویندوز اکسپلورر بروید و C:\Windows\SoftwareDistribution را در نوار آدرس کپی و پیست کنید: 

windows

 

همه‌ی محتوای این پوشه را حذف کنید. 

به پانل Services بروید و سرویس Windows Update را ریستارت کنید. (سرویس را یافته، کلیک راست کنید و Start را انتخاب کنید.) 

 

Windows Registry

کلیدهای Windows Key + R را فشار داده regedit را تایپ کنید. سپس گزینه OK را انتخاب کنید. وقتی که Registry Editor باز شد CTRL + F را فشار داده و به دنبال HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate بگردید. اگر ورودی رجیستری را نیافت آن را به صورت دستی پیدا کنید. گاهی اوقات Registry Editor به صورت خودکار یافت نمی‌شود. 

در پانل دست راست کلیدهای رجیستری WUServer و WUStatusServer را بیابید. آن‌ها را حذف کنید. 

به Windows Services رفته و ببینید که آیا ویندوز آپدیت اجرا می‌شود یا خیر. اگر خیر آن را به صورت دستی اجرا کنید. 

 

4- SFC را اجرا کنید 

اگر ویندوز آپدیت شما هنوز کد خطای 80072EE2 را به شما نشان می‌دهد باید روش‌های دیگر را امتحان کنید. System File Check یک ابزار دیگر برای سیستم ویندوز است که فایل‌های سیستمی گم و یا خراب شده را می‌یابد. اما پیش از اجرای فرمان SFC ببینید که کاربردی است یا خیر. 

DISM مخفف Deployment Image Servicing and Management است. DISM یکی از ابزارهای ویندوز است که کاربردهای زیادی دارد. برای رفع مشکل خطای پیش آمده اقدامات زیر را اجرا کنید: 

• (Command Prompt (Admin را در نوار جست‌وجوی منو استارت تایپ کنید. سپس کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید تا Command Prompt باز شود. 

• این فرمان را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید: DISM /online /cleanup-image /restorehealth

• صبر کنید تا فرمان کامل شود. بسته به سلامتی سیستمتان، این روند ممکن است تا 20 دقیقه طول بکشد. شاید در بعضی مواقع فکر کنید که پروسه دچار اشکال شده و پیش نمی‌رود اما صبر کنید. 

• وقتی که این پروسه کامل شد sfc /scannow را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. 

 

5- CHKDSK را اجرا کنید 

CHKDSK یک ابزار سیستمی ویندوز است که سیستم فایل را تایید کرده و با بعضی از تنظیمات مشکل را حل می‌کند. 

در نوار جست‌وجوی منو شروع command prompt را تایپ کنید. سپس بهترین گزینه را کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. 

سپس chkdsk /r را تایپ کرده و اینتر را فشار دهید. این فرمان سیستم شما را اسکن کرده و مشکلاتی را که بیابد رفع می‌کند. 

 

6- آخرین راه حل: ریستارت ویندوز10 

اگر هیچ چیز کار نکرد ویندوز 10 خود را ریستارت کنید. ریستارت ویندوز 10 فایل‌های سیستمی ویندوز 10 را با فایل‌های جدید جایگزین می‌کند و مشکلات خطای SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION را رفع می‌کند و فایل‌های اصلی را بدون تغییر رها می‌کند. 

به Settings > Update and Security > Recovery بروید. سپس زیر قسمت Reset this PC گزینه‌ی Get started را انتخاب کنید. وقتی که این کار را بکنید سیستم شما ریستارت می‌شود در نتیجه پیش از این کار حتماً از فایل‌های مهم خود بکاپ بگیرید. سیستم شما ریستارت می‌شود. سپس انتخاب کنید که فایل‌های خود را می‌خواهید نگاه دارید یا همه چیز را پاک کنید. 

 

مشکل خطای 80072EE2 ویندوز10 را رفع کنید 

یکی از این روش‌ها باید کد خطای 80072EE2 ویندوز  10 را حل کند. از آنجایی که مایکروسافت خودش کنترل آپدیت‌ها را به دست گرفته خطاهای آپدیت از چیزهایی است که خیلی با آن روبه‌رو می‌شویم. چرا که خودمان آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم و وقتی منتشر می‌شوند مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کنند. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر