دستبند هوشمند فیت بیت، قاتل را دام انداخت

دستبند هوشمند فیت بیت، قاتل را دام انداخت

ساعت هوشمند و مچبندهای سلامتی این روزها به ترندهای بازار تبدیل شده‌اند. شاید در نگاه بسیاری از افراد این پوشیدنی‌ها تنها برای افراد ورزش‌کار مناسب باشد اما باید بگوییم که همین مچبندهای سلامتی تا کنون بارها توانسته‌اند در حل پرونده‌های قتل به پلیس کمک کنند.

هشت سپتامبر مردی به نام آنتونی آیلو برای ملاقات خانمی 67 ساله به نام کارن ناوارا به منزل او می‌رود اما بعد از 5 روز یکی از همکاران کارن، جسد او را پیدا می‌کند. آنتونی ادعا کرده بود که او روز 8 سپتامبر با بیسکویت و پیتزا به دیدن کارن رفته است و نهایتا 15 دقیقه بعد، با بدرقه کارن از خانه خارج شده است.

تا به اینجا هیچ شاهدی وجود نداشته اما مچبند سلامتی فیت بیت اطلاعات جالبی را برای پلیس به ارمغان آورد. بنا به اطلاعات این دستبند سلامتی، ضربان قلب کارن در مدت ملاقات 15 دقیقه‌ای او با آنتونی به شدت بالا می‌رود و سپس کم کم از کار می‌افتد.

پلیس با بررسی دوربین‌های موجود در اطراف منزل کارن متوجه شده‌ است که ماشین آنتونی 5 دقیقه بعد از توقف ضربان قلب کارن، محل را ترک کرده است. همه این شواهد نشان می‌دهد که آنتونی قاتل کارن است و در تاریخ 25 سپتامبر او به جرم قتل عمد دستگیر می‌شود.

فیت بیت قبلا هم توانسته است قتل‌های دیگری را فاش کند. فاش شدن قتل عمد یک زن توسط شوهرش و یک دانشجوی 20 ساله به دست مردی 24 ساله از جمله این موارد است.

دستبندهای سلامتی و ساعت‌های هوشمند این روزها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. ظاهر زیبا، کمک به سلامتی فرد، کنترل ضربان قلب و... همه و همه از ویژگی‌های جذاب این پوشیدنی‌های هوشمند هستند. در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند موجود، اپل واچ سری 4 است که به قابلیت‌های کنترل ضربان قلب و تشخیص سقوط مجهز شده است. اپل واچ سری 3، می بند 2 و می بند 3 شیائومی هم دیگر دستبندهای هوشمند پرفروش و پرطرفدار در سراسر دنیا هستند.

 

ساعت هوشمند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر