نصب خودپرداز بیت کوین در آرژانتین، راهی برای مقابله با مشکل کاهش ارزش ارز در مقابل دلار

نصب خودپرداز بیت کوین در آرژانتین، راهی برای مقابله با مشکل کاهش ارزش ارز در مقابل دلار

برای مقابله با مشکل کاهش 50 درصدی قیمت ارز در مقابل دلار در آرژانتین، ارزهای دیجیتال در چرخه اقتصادی وارد می‌شوند از این رو شاهد نصب 150 دستگاه BATM در این کشور هستیم.

ارزهای دیجیتال مدت‌هاست در حال رشد چشمگیری هستند، این رشد تنها محدود به افزایش قیمت نیست بلکه ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به روشی برای خرید کالا هستند. در این بین به نظر می‌رسد آرژانتین در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده دستگاه خودپرداز بیت کوین (BATM) در دنیاست.

به گزارش رویترز آمریکای شمالی تا پایان سال جاری میلادی به 30 دستگاه جدید خودپرداز بیت کوین (BATM) مجهز خواهد شد. تعداد خودپردازهای بیت کوین در این منطقه تا پایان سال 2019 به 1600 دستگاه نیز افزایش خواهد یافت.

کمپانی سازنده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین، Odyssey Group، قصد دارد تا پایان سال جاری آرژانتین را به 150 عدد BATM مجهز کند که اغلب آن‌ها از اوایل سال آینده قابل استفاده خواهند بود.

اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین موجود در آرژانتین اوایل سال جاری میلادی و توسط «بیت کوین آتنا» در این کشور نصب و راه‌اندازی شد.

شاید اصلی‌ترین دلیل استقبال مردم و همچنین دولت آرژانتین از ارزهای دیجیتال و خودپردازهای بیت کوین در این کشور، مسائل اقتصادی آرژانتین باشد زیرا در یک سال گذشته پول آرژانتین نسبت دلار، 50 درصد کاهش داشته است. بنابراین شرکت‌های سازنده دستگاه‌های BATM، ارزهای دیجیتال را به چشم یک فرصت و جایگزین برای تبادلات ارزی خود می‌دانند.

دستگاه‌های خودپرداز BATM ساخته شده توسط کمپانی آتنا، تنها قادرند تراکنش‌های مربوط به بیت کوین را انجام دهند این در حالی است که دستگاه‌های ساخته شده توسط Odyssey Group امکان انجام هر گونه تراکنشی را فراهم می‌کنند.

ایران هم از نظر اقتصادی در شرایطی مشابه با آرژانین به سر می‌برد و با کاهش ارزش پول ملی در کشور مواجهیم. شاید تغییر سیاست دولت‌مردان در زمینه ارزهای دیجتال هم از همین مسئله سرچشمه گرفته شده باشد زیرا پیش‌تر به استخارج ارز دیجیتال چندان بهایی داده نمی‌شد اما حالا مدتی است که واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی شده است.

پیشنهاد فیسیت: واردات دستگاه‌های ماینینگ قانونی می‌شود

پیشنهاد فیسیت: دولت ایران استخراج ارزهای دیجیتال را به عنوان صنعت پذیرفت

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر