گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رونمایی شدند

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رونمایی شدند

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با صفحه نمایش 6.3 و 5.5 اینچی و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی دوگانه 8 مگاپیکسلی رونمایی شدند.

ساعتی پیش گوگل در رویدادی در نیویورک دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را معرفی کرد که جانشین‌ گوشی‌های سال گذشته گوگل، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال هستند. با ما همراه باشید تا مشخصات گوشی‌های جدید گوگل را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

مشخصات گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

صفحه نمایش

پیکسل 3 ایکس ال از صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل با نسبت ابعاد 18:5:9 بهره می‌برد. در مقابل گوگل پیکسل 3 دقیقا مانند گوگل پیکسل 2 به صفحه نمایش 5.5 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است، با این اوصاف در این گوشی از 10 درصد فضای صفحه نمایش بیشتری نسبت به گوگل پیکسل 2 بهره می‌برید. پیکسل 3 دارای رزولوشن 1080 در 2160 است بنابراین تغییری نسبت به رزولوشن گوگل پیکسل 2 لحاظ نشده است. 

نمایشگر هر دو گوشی جدید گوگل از محتوای HDR، قابلیت صفحه‌ نمایش همواره روشن (AOD) و پروفایل‌های رنگی پشتیبانی می‌کند. همین سازگاری با استاندارد HDR باعث شده تا این دو گوشی به‌عنوان دستگاه‌های YouTube Signature شناخته شوند. ضمنا صفحه نمایش و پنل پشتی هر دو گوشی پیکسل 3 گوگل به وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

 

پردازنده

در هر دو گوشی جدید گوگل از پردازنده اسنپدراگون 845 استفاده شده است. چهار هسته این پردازنده 8 هسته‌‌ای از نوع Kryo 385 Gold بوده و دارای فرکانس 2.5 گیگاهرتز هستند و 4 هسته دیگر از نوع Kryo 385 Silver بوده و از فرکانس 1.6 گیگاهرتز بهره می‌برند. ضمنا هر دو این گوشی‌ها به پردازنده گرافیکی Adreno 630 مجهز شده‌اند.

 

حافظه داخلی و رم

پیکسل‌های 3 گوگل در دو نسخه با 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهند شد. متاسفانه گوگل در این دو گوشی جایگاهی برای کارت حافظه در نظر نگرفته است.

 

دوربین

دوربین اصلی این دو گوشی نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است و همچنان از دوربینی 12.2 مگاپیکسلی با لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی‌ها به قابلیت‌هایی همچون پاناروما، HDR، تشخیص چهره، لرزش‌گیر اپتیکال و... مجهز شده است. ضمنا دوربین اصلی از سیستم هوش مصنوعی هم بهره می‌برد که در عکس‌ها اطمینان حاصل می‌کند که روی چهره تمامی افراد فوکوس شده باشد، در حال لبخند باشند و چشمشان باز باشد. این دوربین به صورت اتوماتیک از بین چندین شات، بهترین مورد را انتخاب می‌کند.

هر دو گوشی پیکسل جدید از دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 8 مگاپیکسلی بهره می‌برند اما یکی به صورت واید-انجل با زاویه 97 درجه و دیگری به صورت نرمال با زاویه 75 درجه است. دوربین عادی از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و دوربین واید از f/2.2.

 

باتری

گوگل پیکسل 3 ایکس ال به باتری 3430 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که نسبت به گوگل پیکسل 2 ایکس ال کمی کاهش ظرفیت را شاهد هستیم. این در حالی است که گوگل پیکسل 3 به باتری 2915 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که نسبت به نسل قبلی کمی ظرفیت باتری افزایش یافته است.

گوشی‌های 2018 گوگل به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز شده‌اند. پایه شارژ بی‌سیم گوگل که پیکسل استند نام دارد با سرعت یک شارژر سیمی می‌تواند گوشی‌ها را شارژ کند. بعلاوه پیکسل استند به شما امکان می‌دهد تا از پیکسل‌های 3 به عنوان گوگل هوم، آلارم صبحگاهی یا یک فریم عکس استفاده کنید.

 

سایر مشخصات

  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • دو سیم کارته، یکی سیم کارت نانو و دیگری سیم کارت eSIM
  • جک 3.5 میلی‌متری ندارد
  • بلوتوث 5.0
  • رنگ‌های سفید، مشکی و صورتی
  • قیمت حدود 860 یورو

رنگ بندی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

رنگ بندی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر