اگر حساب کاربری فیسبوک هک شد چه کار کنیم؟

اگر حساب کاربری فیسبوک هک شد چه کار کنیم؟

اخیراً فیسبوک شاهد یکی از بزرگ‌ترین رخنه‌های امنیتی بوده است. آیا شما فکر می‌کنید که حساب کاربریتان یکی از حساب‌های هک شده بوده است؟ اگر پاسخ مثبت است پس باید هوشمندانه عمل کنید. 

یک غریبه ممکن است به پیام‌های خصوصی شما دسترسی پیدا کرده و با دوستانتان تماس بگیرد و یا از صفحه فیسبوک شما سوء استفاده کند و حتی اطلاعات شخصی شما را حذف کند. حتی ممکن است کاری کنند که شما دیگر نتوانید به حساب فیسبوک خود دسترسی داشته باشید. درحالی که نمی‌توانید اطلاعات دزدیده شده خود را پس بگیرید می‌توانید کاری کنید که حساب کاربریتان به یغما نرود. 

مهم‌ترین چیز این است که وحشت نکنید. اگر درست عمل کنید می‌توانید حساب فیسبوک خود را پس بگیرید. 

هشدار: اگر شما از فیسبوک خود برای دستیابی به دیگر اپلیکیشن‌ها مثل اسپاتیفای یا اینستاگرام استفاده می‌کنید آن‌ها نیز به احتمال زیاد هک شده‌اند. در نتیجه حتی اگر به حساب فیسبوک خود اهمیت نمی‌دهید به شما توصیه می‌کنیم که بعضی چیزها را تغییر داده و امنیت حساب فیسبوک خود را بالا ببرید. 

از کجا بفهمیم که حساب فیسبوک ما هک شده است؟ 

وقتی که یک هکر وارد حساب شما می‌شود یک سرنخ از خود به جا خواهد گذاشت. 

وارد حساب کاربری فیسبوک خود شده و روی فلش در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید تا یک منو باز شود. از روی منو گزینه Settings را انتخاب کرده و به Security and Login بروید. 

facebook

 

در قسمت بالا لیست دستگاه‌هایی را می‌بینید که اخیراً از طریق آن‌ها کسی وارد حساب فیسبوکتان شده است. گزینه‌ی See More را انتخاب کنید تا لیست بزرگ شود. اگر مورد مشکوکی در این قسمت دیدید باید بدانید که هک شده‌اید. 

رمز فیسبوک خود را تغییر دهید 

اگر هکرها رمز شما را تغییر نداده باشند شانس آورده‌اید. شما باید خیلی سریع رمز خود را تغییر دهید. در Settings > Security and Login، گزینه Login را یافته و روی  Change password کلیک کنید. رمز کنونی خود را وارد کرده و سپس یک رمز قوی انتخاب کنید. سپس روی Save Changes کلیک کنید.

facebook

 

پس از عوض کردن رمز به جایی بروید که از آن وارد شده‌اید. سپس  Log Out را انتخاب کنید و از همه‌ی بخش‌ها خارج شوید. البته تنها در صورتی این کار را انجام دهید که می‌دانید می‌توانید دوباره به حساب خود بازگردید.

اگر فکر می‌کنید که حساب شما هک شده این سه قدم را پیش ببرید: 

1- رمز فیسبوک خود را ریست کنید 

اگر هکرها رمز شما را تغییر داده‌اند و شما نمی‌توانید وارد حساب خود شوید باید برای بازگرداندن آن خیلی سریع عمل کنید. شما با استفاده از قسمت Forgot your password که در زیر لاگین فیسبوک قرار دارد می‌توانید به چندین روش رمز حساب کاربری خود را بازیابی کنید. اول باید حساب کاربری خود را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید ایمیلی که با آن وارد فیسبوک شده‌اید و یا شماره تلفن خود را وارد کنید. اگر فیسبوک توانست حساب کاربری شما را بیابد می‌توانید انتخاب کنید که چطور رمز خود را ریست کنید. 

facebook

 

در بسیاری از موارد فیسبوک به شما پیشنهاد می‌دهد تا یک کد ریکاوری برای شما به آدرس ایمیلتان بفرستد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چند آدرس ایمیل بکاپ تنظیم کنید. حواستان باشد که شما باید امنیت ایمیل‌های خود را نیز حفظ کنید و در صورت امکان برای آن‌ها احراز هویت دوگانه تنظیم کنید. 

facebook

 

اگر امکان دسترسی به ایمیل خود را ندارید از گزینه‌ی No longer have access to these? استفاده کنید. فیسبوک از شما می‌پرسد که برای تایید هویت خود چه روشی را ترجیح می‌دهید. اگر فکر می‌کنید که کسی که حساب شما را هک کرده از آن سوء استفاده می‌کند از روش زیر استفاده کنید. 

 

2- هک شدن خود را به فیسبوک گزارش دهید

اگر فیسبوک شما پس از هک شدن مدام برای دوستانتان اسپم می‌فرستد حتماً آن را گزارش دهید. اگر دیگر امکان دسترسی به حساب کاربری خود دسترسی ندارید نیز حتماً آن را گزارش کنید. فیسبوک به شما کمک می‌کند تا آن را بازیابی کنید. 

 

3- اپلیکیشن‌های مشکوک را حذف کنید

در بسیاری از مواقع یک فرد بدجنس حساب شما را هک نکرده بلکه شما ناخواسته اجازه دسترسی را به یک اپلیکیشن فیسبوک مخرب داده‌اید که اطلاعات شما را می‌دزدد. 

برای حذف اپلیکیشن‌های مخرب به  Settings > Apps and Websites بروید. در قسمت Active Apps and Websites روی  Show All کلیک کنید. روی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کرده و در قسمت بالا سمت راست روی Remove کلیک کنید.

فیسبوک

 

شما همچنین می‌توانید روی لینک View and Edit کلیک کرده و مجوز اپلیکیشن‌ها را تغییر دهید که شامل گزینه‌هایی مثل مشاهده اپلیکیشن، دسترسی به اطلاعات شخصی و کارهایی که می‌توانند بکنند می‌شود. 

فیسبوک

 

4- کنترل را به دست بگیرید

پس از آن که حساب خود را از هکرها پس گرفتید به دوستان خود اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده بوده است. 

اگر در حال حاضر نمی‌توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر، ایمیل و یا هر روش دیگری به آن‌ها خبر دهید. 

 

تنظیمات و حریم شخصی فیسبوک خود را ارتقا دهید 

وقتی که حساب کاربری خود را پس گرفتید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که امنیت حسابتان را بالا ببرید. 

• در قسمت Settings > General اطلاعات خود را به روز کنید. چند ایمیل و شماره تلفن که به آن‌ها دسترسی دارید را اضافه کرده و آن‌هایی که دیگر ازشان استفاده نمی‌کنید را حذف کنید. 

• به Settings > Security and Login بروید تا چند روش امنیتی اضافه‌تر از جمله تنظیم هشدار هنگامی که از یک دستگاه ناشناخته کسی وارد حساب شما می‌شود، احراز هویت دوعاملی، و انتخاب سه تا پنج نفر فرد مورد اعتماد برای بازیابی حساب خود را انتخاب کنید. 

• در بخش Settings > Privacy تنظیمات مربوط به حریم شخصی قرار دارد. ترجیحاً کاری کنید که تنها دوستانتان بتوانند پست‌های شما را ببینند و نه فردی غریبه. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


11 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سرشار بچه کاپیسا

سه‌شنبه, 08 بهمن 1398

ایی دی فیسبوک من هک شده

پاسخ

Şahın

چهارشنبه, 12 شهریور 1399

فیسبوک حساب من هک شده باید باز کنم

پاسخ

Şahın

چهارشنبه, 12 شهریور 1399

فیسبوک حساب من هک شده باید باز کنم

پاسخ

اسماعیل حکیمی

پنج‌شنبه, 29 آبان 1399

فیس من را حک کردن لطفااونوبرام دوباره بگردونیدممنون ازسایت شما

Şahin

جمعه, 14 شهریور 1399

فیسبوک حساب من هک شده باید باز کنم

پاسخ

سمیع الله افغان

سه‌شنبه, 06 آبان 1399

سلام خوبی سلامتی حساب کاربری فیسبوک من هک شد لطفاً کمک کنید تا اکانت فیسبوک را باز کنم

پاسخ

صدیق

چهارشنبه, 01 بهمن 1399

من میخام کی فیسبوک دوبار بیاد

پاسخ

Raees panah

یک‌شنبه, 19 بهمن 1399

این فیسبوک من حک شوده چطور بدست بیارم

پاسخ

Mohamed Sadam

دوشنبه, 02 فروردین 1400

فیسبوک من هک شده میتوانید این را بس به بدید

پاسخ

Sam I mosavi

یک‌شنبه, 29 فروردین 1400

فیسبوکم بسته شده میشه درست کنید کود میاد قبول نمیکنه

پاسخ

آرش تنها

دوشنبه, 30 فروردین 1400

سلام آقای محترم نمیدانم چرا فیسبوک من را شرکت خراب می‌کنه خواهشن رهنمایی کنید فیسبوک خورا درست کنم

پاسخ

ثبت نظر