گوگل پلاس به خاطر نشت داده بسته شد

گوگل پلاس به خاطر نشت داده بسته شد

شبکه اجتماعی گوگل پلاس به خاطر مشکلات امنیتی و پایین بودن تعداد کاربران فعال بسته خواهد شد.

گوگل پلاس بسته خواهد شد. شرکت گوگل پس از گزارشات مبنی بر یک باگ امنیتی که باعث شده اطلاعات هزاران کاربر دچار نشت شود این تصمیم را گرفته است. 
در ابتدا مجله وال استریت گزارش داده بود که گوگل باعث شده که اطلاعات هزاران کاربر از طریق گوگل پلاس نشت داده شود. درحالی که تعداد کاربران فعال این شبکه اجتماعی بسیار پایین است اما حساب‌های کاربری غیرفعال زیادی روی آن موجود است. 
وال استریت ژورنال ادعا کرده که گوگل تصمیم گرفته که در ابتدا هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندهد چرا که می‎ترسیده نام و آبروی شرکتش به خطر بیوفتد. 
چند دقیقه پس از گزارش وال استریت ژورنال، گوگل یک مقاله درمورد Project Strobe منتشر کرد. Project Strobe پروژه‌ای است که روی شرکت‌های شخص ثالثی که به حساب‌های گوگل و دستگاه اندرویدی دسترسی دارند نظارت می‌کند. گوگل اعتراف کرد که یک باگ در Google+ People APIs وجود داشته که به این معنی است که اپلیکیشن‌ها به پروفایل کاربران دسترسی داشته‌اند. این شرکت در فروردین سال 97 مشکل را رفع کرد اما حساب کاربری حدود 500 هزار کاربر تحت تاثیر این باگ قرار گرفته بودند. 
به خاطر وجود این مشکل و همچنین تعداد پایین کاربران فعال، گوگل پلاس تا حدود ده ماه دیگر به طور کامل بسته خواهد شد و تا تابستان سال 98 به طور کامل از بین خواهد رفت. در این مدت کاربران فعال می‌توانند یک پلتفرم جایگزین پیدا کنند. 
درحالی که گوگل تصمیم به بستن گوگل پلاس برای مشتریان گرفته اما مشتریان شرکتی هنوز می‌توانند از آن استفاده کنند. در نتیجه اگر شرکت شما همچنان از گوگل پلاس می‌کند به زودی قابلیت‌های جدیدی به شما ارائه خواهد شد. 
گوگل پلاس هیچ‌گاه موفق نبوده و همیشه یک پروژه‌ی شکست خورده باقی ماند. در نتیجه بعید است کسی خیلی از این خبر متأثر شود. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر