هواوی واچ GT معرفی شد

هواوی واچ GT معرفی شد

هواوی با معرفی ساعت هوشمند جدید خود که اتفاقا از سیستم عامل Google’s Wear OS هم پشتیبانی نمی‌کند راه متفاوتی را در پیش گرفته است.

در روزهایی که اپل واچ در صدر رقابت ساعت‌های هوشمند قرار دارد، ایده انتشار ساعت هوشمند جدید کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این حال هواوی با معرفی ساعت هوشمند جدید خود که اتفاقا از سیستم عامل Google’s Wear OS هم پشتیبانی نمی‌کند راه متفاوتی را در پیش گرفته است به این دلیل که محصول جدید هواوی یک دستبند سلامتی است که ظاهری شبیه به ساعت دارد.

با اینکه سیستم عامل Wear OS در این ساعت‌ها به کار نرفته است اما همچنان اطلاعیه‌ها و اعلان‌های گوشی شما را دریافت می‌کند امتیاز دیگر این ساعت‌ها عمر باتری دو هفته‌ای خواهد بود.

 

ویژگی‌های هواوی واچ جی تی (Watch GT)

ساعت‌های جدید مشابه با ساعت‌های هواوی فیت که چند سال پیش منتشر شد، صفحه نمایش لمسی مونوکروم دارند همچنین این قابلیت را دارند که با یک بار شارژ کردن تا شش روز روشن می‌مانند. هواوی واچ GT دارای یک صفحه نمایش اولد ۱.۳۹ اینچی با پوشش DLC ( کربن الماس مانند) و حاشیه‌های سرامیکی است. این ساعت هوشمند از GPS پشتیبانی کامل می‌کند و می‌تواند دویدن، دوچرخه سواری، شنا و حتی خواب کاربر را بررسی کرده و اطلاعاتی درباره‌ی آن به کاربر ارائه دهد. همچنین با توجه به استفاده از ارتفاع سنج در آن می تواند کوهنوردی کاربر را نیز آنالیز کند.

همانند هواوی فیت، ساعت‌های جدید هواوی به طور پیوسته از ردیابی ضربان قلب پشتیبانی می کنند. حسگر های نوری موجود در آن‌ها ضمن بررسی موقعیت قرارگیری ساعت اطلاعات دقیق تری را به کاربر می‌دهد.

 

هواوی واچ جی تی

 

مصرف باتری در ساعت‌های جدید هواوی

سیستم عامل LiteOS در این ساعت باعث می شود شاهد مصرف بهینه باتری باشیم. علاوه بر این در هواوی واچ GT معماری دوگانه چیپست دیده می‌شود؛ به طوری که یک چیپست به عملیاتی با مصرف پایین انرژی اختصاص پیدا می‌کند و چیپست قدرتمند دیگری وظیفه پردازش عملیات پویاتر را برعهده دارد.

با توجه به مصرف باتری در این ساعت‌ها اگر کاربر فقط سیستم سنجش ضربان قلب را روشن نگه دارد و هفته ای ۹۰ دقیقه ورزش کند، می‌تواند به مدت ۲ هفته از این ساعت هوشمند استفاده کند. در بدترین شرایط اگر GPS و صفحه نمایش ساعت همواره روشن بماند، می‌توان برای ۲۲ ساعت از آن استفاده کرد. همچنین اگر کاربر تنها از حسگر سنجش ضربان قلب و سیستم اعلان‌های آن استفاده کند، تا ۳۰ روز نیازی به شارژ این ساعت هوشمند ندارد.

هواوی اعلام کرده است قیمت و تاریخ انتشار Watch GT را امروز، در یک رویداد در لندن اعلام خواهد کرد.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر