نسخه 70 مرورگر کروم منتشر شد، ویژگی‌های جدید چیست

نسخه 70 مرورگر کروم منتشر شد، ویژگی‌های جدید چیست

نسخه 70 مرورگر کروم با ویژگی‌های جدیدی همچون پشتیبانی از اپلیکیشن‌های پیشرو، کدک ویدیویی AV1 و... منتشر شد.

مرورگر محبوب کروم امروز به‌روزرسانی شد. گوگل در نسخه 70 مرورگر کروم ضمن برطرف کردن برخی نقص‌های امنیتی، قابلیت‌های جدیدی را نیز به این مرورگر افزوده است که در ادامه این موارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

 

جلوگیری از ورود خودکار به حساب گوگل

چندی پیش گوگل نسخه 69 مرورگر کروم را منتشر کرد. در این به‌روزرسانی شاهد ورود غیر منتظره کاربران به حساب کاربری گوگلشان بودیم. به همین واسطه تاریخچه جستجوها، بوک مارک‌ها، پسوردها و... کاربران در سرورهای گوگل ذخیره می‌شد. درواقع در نسخه 69 کروم به واسطه فعال بودن اتوماتیک قابلیت همگام‌سازی، حریم خصوصی کاربران به نحوی نقش می‌شد. این مسئله نگرانی کاربران زیادی را به دنبال داشت. حالا گوگل با انتشار به‌روز‌رسانی جدیدی، این نگرانی را برطرف کرده است.

در نسخه 70 مرورگر کروم گزینه Allows Chrome Sing-in در نظر گرفته شده است که با قرار دادن در حالت off از ورود خودکار شما به حساب گوگل جلوگیری می‌شود.

حذف کوکی‌ها

بعلاوه گوگل در نسخه 70 مرورگر کروم، واسط کاربری را به صورت ساده‌تر و شفاف‌تر طراحی کرده است تا کاربران دقیق‌تر متوجه شوند که چه چیزهایی در مرورگر همگام‌سازی می‌شوند. ضمناً در کنار پاک کردن کوکی مرورگر، کوکی‌های سایر سرویس‌های گوگل نیز پاک خواهد شد.

 

پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو

در کنار اصلاحات امنیتی که در نسخه 70 مرورگر کروم شاهد آن بودیم، ویژگی پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو (Progressive Web Apps) مهم‌ترین ویژگی آخرین نسخه کروم است. به واسطه این قابلیت شرکت‌های نرم افزاری می‌توانند برنامه‌های خود را مستقیماً بر بستر وب در اختیار کاربران ویندوزی قرار دهند. مثلاً در مورد اسپاتیفای (Spotify) به جای توسعه یک اپلیکیشن مجزا برای دسکتاپ، برنامه در پنجره مرورگر و به صورت تمام صفحه باز خواهد شد و حتی می‌توانید نوار آدرس و تب‌ها را هم پنهان کنید. حتی می‌توانید این برنامه‌های پیشرو را به صورت آیکون در دسکتاپ و یا از منو استارت باز کنید.

پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو

پشتیبانی از وب اپلیکیشن‌های پیشرو

 

پشتیبانی از کدک ویدیو AV1

نسخه 70 مرورگر کروم از کدک ویدیو AV1 پشتیبانی می‌کند، کدکی که تنها 6 ماه از معرفی آن می‌گذرد. این کدک جدید ویدیویی فشرده‌سازی بهتری روی ویدیوها اعمال می‌کند.

مقایسه کدک ویدیو AV1 در مقابل سایر کدک‌ها

مقایسه کدک ویدیو AV1 در مقابل سایر کدک‌ها

 

به‌روزرسانی مرورگر کروم به نسخه 70

دریافت به‌روزرسانی نسخه 70 کروم بسیار ساده است. کافی است آدرس chrome://settings/help را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Hasan

جمعه, 27 مهر 1397

در نسخه 69 و 70 اندروبد یه مشکل کوچولو دارم اونم اینکه وقتی روی لینک دانلود لمس میکنم بصورت اتوماتیک خوده مرورگر کروم از دانلودر خودش شروع میکنه به دانلود ، در صورتی که در نسخه 68 بعد لمس کردن لینک دانلود یه پنجره کوچیک باز میشه و چندتا برنامه نشون میده و ازت میخواد که با کدوم برنامه میخوای دانلود کنی. آیا راه‌حلی هست در نسخه 69 و 70 بشه این مشکل حل کرد یا نه
کامنتم خیلی طولانی شد ببخشید

پاسخ

ثبت نظر