پیش فروش آیفون XR آغاز شد، تفاوت‌های آیفون XR با آیفون‌های XS و XS مکس چیست

پیش فروش آیفون XR آغاز شد، تفاوت‌های آیفون XR با آیفون‌های XS و XS مکس چیست

پیش فروش آیفون XR آغاز شد، تفاوت‌های آیفون XR با آیفون‌های XS و XS مکس چیست؟

تقریبا حدود یک ماه پیش، اپل از گوشی‌های 2018 خود رونمایی کرد. آیفون XS و XS مکس و آیفون XR سه گوشی جدید اپل در سال 2018 هستند. البته قیمت این گوشی‌ها بسیار بالا بود شاید همین مسئله دلیلی شد تا آیفون XR، نسخه ارزان قیمت‌تر آیفون‌های 2018 طرفداران بیشتری پیدا کند.

حالا که از امروز پیش فروش آیفون XR آغاز شده است، بد نگاهی به تفاوت‌های این گوشی با پرچمداران 2018 اپل، یعنی آیفون XS و آیفون XS مکس داشته باشیم.

 

تفاوت آیفونXR با آیفون XS و XS مکس

اولین تفاوت آیفون XR نسبت به دو نمونه دیگر آیفون‌های 2018، قیمت این گوشی است که به مراتب پایین‌تر است.

تفاوت بزرگ دیگر به دوربین اصلی برمی‌گردد. آیفون XR به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این در حالی است که هر دو آیفون XS و XS max به دوربین اصلی دوگانه 12 + 12 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. با این حال اپل در دوربین آیفون XR هم قابلیت بوکه (Bokeh) را قرار داده است.

صفحه نمایش LCD دیگر تفاوت آیفون XR نسبت به آیفون XS و آیفون XS Max است زیرا این دو گوشی از پنل OLED بهره می‌برند. از طرف دیگری آیفون XR از فناوری تاچ سه بعدی (3D Touch) بهره نمی‌برد. ضمنا حاشیه‌ها در این گوشی کمی بزرگ‌تر از دو پرچمدار گران‌قیمت 2018 اپل است.

تفاوت آخر به جنس بدنه آیفون XR نسبت به دو مدل دیگری آیفون 2018 برمی‌گردد. جنس بدنه آیفون XR همچنان از آلومینیوم ساخته شده است این در حالی است که بدنه آیفون XS و XS max از جنس استیل ضد زنگ است. با این حال این تفاوت آخر اصلا هم بد نیست زیرا به واسطه همین جنس، اپل آیفون XR را در 6 رنگ‌ زیبا و متفاوت طراحی کرده است.
 

در کنار تفاوت‌هایی که گفتیم، جالب است بدانید که هسته اصلی آیفون XR هیچ تفاوتی با آیفون‌های XS و XS Max ندارد یعنی در هر سه این گوشی‌های از پردازنده A12 Bionic و سنسور faceID مشابهی استفاده شده است. بنابراین از نظر کارآیی تفاوتی بین نسخه‌های گران آیفون 2018 و آیفون XR نیست.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: phonearena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر