بهترین وب سایت‌های دنیا در سال 2018

بهترین وب سایت‌های دنیا در سال 2018

بهترین وب سایت‌های دنیا در سال 2018 معرفی شدند و گوگل در صدر جدول است.

اینترنت مدت‌هاست که شیوه زندگی همه ما را تغییر داده است و جای خود را در زندگی روزمره ما به دست آورده است. همه روزه افراد زیادی در سراسر دنیا به وب سایت‌های مختلفی مراجعه می‌کنند و مدتی را برای سرویس گیری در این وب سایت‌ها می‌گذرانند.

در این بین سرویس‌هایی برای آنالیز رفتار کاربران در وب سایت‌ها و سنجش رتبه آن‌ها وجود دارد که الکسا یکی از معروف‌ترین این وب سایت‌هاست که در ایران هم کاربرد زیادی دارد.

الکسا علاوه بر مشخص کردن رتبه وب سایت به صورت جهانی (Global rank)، رتبه هر وب سایت در کشور اصلی، میانگین مدت زمان بازدید کاربران از وب سایت، از یک صفحه، میزان نرخ پرش (Bounce rate)، کلمات کلیدی که وب سایت با آن‌ها در موتورهای جستجو پیدا می‌شود و... را نمایش می‌دهد.

با استفاده از همین سرویس کاربردی، برترین وب سایت‌های جهان را یافته‌ایم. بر اساس اطلاعاتی که از الکسا به دست آورده‌ایم، 5 وب سایت برتر دنیا عبارت‌اند از:

  1. گوگل
  2. یوتیوب
  3. فیسبوک
  4. بایدو
  5. ویکی پدیا

 

رتبه 1: گوگل

همانطور که انتظار داشتیم، گوگل رتبه 1 را در بین تمامی وب سایت‌های سراسر دنیا به دست آورده است و این رتبه در مدت یک سال گذشته همچنان هیچ تغییر نکرده است. جالب است بدانید که گوگل در کشور چین رتبه 12 را دارد و شاید اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، محدودیت‌های این کشور باشد. براساس گزارشات الکسا، به طور میانگین در هر شبانه روز کاربران حدود 7 دقیقه و نیم را در گوگل می‌گذرانند.

نکته جالب توجه دیگری، کلمات کلیدی است که گوگل با آن‌ها شناخته می‌شود. برخلاف انتظارمان، کلمه Gmail با داشتن 6.28 درصد ترافیک، بیشترین و مهم‌ترین کلمه کلیدی گوگل است و در رتبه چهارم کلمات کلیدی این وب سایت، کلمه google با 2.12 درصد قرار دارد.

پنج کلمه کلیدی وب سایت گوگل عبارت‌اند از:

  1. Gmail
  2. Google maps
  3. Google translate
  4. Google
  5. Google docs

آنالیز وب سایت گوگل در الکسا

آنالیز وب سایت گوگل در الکسا

رتبه دوم: یوتیوب

دومین وب سایت پرطرفدار در سراسر دنیا یوتیوب است که در یک سال گذشته همواره رتبه 2 را به خود اختصاص داده است. بیشترین ترافیک یوتیوب از سمت کشور آمریکا است. جالب است بدانید یوتیوب در چین 11 را دارد. به گزارش الکسا مدت ماندگاری کاربران در طول شبانه روز در یوتیوب حدود 8 دقیقه است.

آنالیز وب سایت یوتیوب در الکسا

آنالیز وب سایت یوتیوب در الکسا

رتبه سوم: فیسبوک

سومین وب سایت پربازدید دنیا، فیسبوک است، شبکه اجتماعی در ایران فیلتر است. فیسبوک در طول یک سال گذشته همواره رتبه 3 را در بین تمامی وب سایت‌های سراسر دنیا حفظ کرده است. جالب است بدانید 27.8 درصد از ترافیک این وب سایت تنها از سمت آمریکا است. به گزارش الکسا مدت ماندگاری کاربران در طول شبانه روز در فیسبوک حدود 9 دقیقه است.

آنالیز وب سایت فیسبوک در الکسا

آنالیز وب سایت فیسبوک در الکسا

رتبه چهارم: بایدو

چهارمین وب سایت برتر سراسر دنیا، بایدو، موتور جستجوی چینی است. بایدو در حال حاضر دارای 57 سرویس مختلف از موتور جستجو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر بایدو چهارمین وب سایت پرطرفدار دنیا و اولین وب سایت پربازدید چینی است که حدود 93.2 درصد ترافیک آن تنها متعلق به خود چین است. به گزارش الکسا مدت ماندگاری کاربران در طول شبانه روز در بایدو حدود 7 دقیقه است.

آنالیز وب سایت بایدو در الکسا

آنالیز وب سایت بایدو در الکسا

رتبه پنجم: ویکی پدیا

وب سایت ویکی پدیا رتبه پنچم وب سایت‌های پربازدید در سراسر دنیا را به دست آورده است که رتبه آن هم مانند چهار وب سایت قبلی، طی یک سال گذشته همچنان ثابت بوده است. به گزارش الکسا مدت ماندگاری کاربران در طول شبانه روز در ویکی پدیا حدود 4 دقیقه است.

آنالیز وب سایت ویکی پدیا در الکسا

آنالیز وب سایت ویکی پدیا در الکسا

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر