ویژگی‌های نسخه بتا اوبونتو 18.10 چیست

ویژگی‌های نسخه بتا اوبونتو 18.10 چیست

نسخه بتا اوبنتو 18.10 منتشر شده است. ویژگی‌های نسخه بتا اوبونتو 18.10 چیست؟

نسخه‌ی رسمی بتا‌ی اوبونتو ۱۸.۱۰ منتشر شده و اکنون می‌توانید آن را دانلود کنید. توسعه دهندگان نرم افزار، مشتاقان و طرفداران اوبونتو کسانی هستند که دعوت می‌شوند تا این نسخه از اوبونتو را نصب کنند و با گزارش باگ های آن در توسعه آن شریک شوند. در ادامه مروری بر عناوین برجسته در نسخه بتا اوبونتو ۱۸.۱۰ داریم.

 

اینستالر سریع‌تر (faster installer) 

نصب اوبونتو ۱۸.۱۰ اکنون سریع تر از نسخه های قبل انجام خواهد شد. این به لطف الگوریتم lossless data می‌باشد که توسط فیسبوک توسعه داده شده است.

 

لینوکس ۴.۱۸ 

اوبونتو ۱۸.۱۰ اکنون از کرنل ۴.۱۸ لینوکس استفاده می‌کند. این نسخه از کرنل شامل تغییرات بهینه سازی بازدهی و همچنین پشتیبانی از سخت افزار‌های جدید می‌باشد.

 

تم جدید

Yaru نام تمی است که از این پس اوبونتو از آن به عنوان تم پیش فرض به جای Ambiance سالخورده استفاده خواهد کرد.

 

آیکون‌های جدید 

تم آیکون های جدید اوبونتو Suru نام دارد. این تم برای آیکون های خود از یک یونی‌فرم مربعی شکل استفاده میکند. Suru آیکون تمام برنامه ها را پوشش نمی‌دهد. اگر تمایل دارید برای تمام برنامه‌های خود از این یونی‌فرم استفاده کنید، می‌توانید تم Suru++ را که در github می‌باشد دانلود کنید.

 

گنوم ۳.۳۰ 

بروزرسانی گنوم از ورژن ۳.۲۸ به ۳.۳۰ که اخیرا منتشر شده از دیگر تغییرات مهم در اوبونتو ۱۸.۱۰ محسوب می‌شود. برای مشاهده امکانات جدید در گنوم ۳.۳۰ می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

تغییرات Snap 

توسعه دهندگان اوبونتو بر روی سرعت بالا آمدن (startup speed) نرم‌افزار‌های تحت پکیج منیجر snap کار کرده‌اند. نرم‌افزار ماشین حساب ( calculator) یک نمونه از آن است.
 

سایر به‌روزرسانی‌ها

  • تصویر پس‌زمینه‌ی جدید
  • بروزرسانی سایر نرم‌افزار‌ها، از جمله استفاده از Mozilla Firefox 61 و LibreOffice 6.1.1 و Shotwell 0.30.( البته Thunderbird بروزرسانی نشده و همچنان از نسخه 52 به جای 60 استفاده می‌شود.)

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.  

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر