قیمت گوشی 15 تا 25 درصد کاهش یافت، منتظر کاهش بیشتر باشید

قیمت گوشی 15 تا 25 درصد کاهش یافت، منتظر کاهش بیشتر باشید

قیمت گوشی 15 تا 25 درصد کاهش یافت، منتظر کاهش بیشتر باشید زیرا قرار است 720 هزار گوشی توقیفی وارد بازار شود.

وضعیت بازار موبایل یکی از مسائل نگران‌کننده چند ماه اخیر در کشور بود که تقریبا تمامی اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده بود. درواقع به دنبال افزایش ارزش  دلار، وارد نشدن گوشی و در مواردی تخلفات واردکنندگان و فروشندگان، قیمت گوشی به شدت بالا رفته بود. حالا اگرچه هنوز این مشکل برطرف نشده است اما ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه، گفته است که با کاهش نرخ ارز، شاهد کاهش 15 تا 25 درصدی قیمت گوشی در کشور هستیم. درستی حتی قول‌هایی درباره ورود گوشی به بازار هم داده است:

هنوز گوشی‌های جدید به اندازه نیاز و تقاضای مردم به بازار عرضه نشده است و منتظر هستیم که با ورود این کالاها، وضعیت بازار تثبیت شود. هم اکنون با کاهش سرعت جهش نرخ ارز در کشور، بسیاری از مدل‌های گوشی موبایل در بازار با کاهش قیمت 15 تا 25 درصد مواجه شده اند.

برمبنای شنیده‌ها، قرار است در هفته جاری وضعیت 720 هزار گوشی تعلیق شده مشخص و این گوشی‌ها پس از قیمت‌گذاری، توزیع و وارد بازار شوند.

به گفته درستی همه این 720 هزار گوشی با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کشور شده‌اند، بنابراین قرار است بر مبنای ارز نیمایی، قیمت آن‌ها مشخص شود.

خبر دیگر اینکه ثبت و سفارش برای واردات گوشی، نزدیک به 20 روز است که آزاد شده و به این ترتیب پیش بینی می‌شود با ورود گوشی های جدید به بازار و نیز آزادسازی گوشی‌های توقیف شده، وضعیت بازار موبایل از هفته آینده بهتر شده و به یک ثبات نسبی برسد.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.   

منبع خبر: مهر


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

sadas

سه‌شنبه, 01 آبان 1397

حاجی مشکل الان بودن و نبودن گوشی نیست. مشکل گرانفروشیه. تا گرانفروش هست میلیاردها گوشی هم که باشه باز گرانه.

پاسخ

دیده بان

شنبه, 12 آبان 1397

امروز فیمت گوشی پوکوکو مارک شیائومی رو توسایتاین شرمت درهند نگاه میکردم حالم از این کشور بهم خورد چراقیمت ابن کالا توی هند کمتراز یک ملیون وسیصدهزارتومنه وتوی ایران نزدیک 10ملیون تومن .خداوکیلی شماها مدیریدیا دزد سرگزدنه؟خودتون خجالت نمیکشیدار این نوع مدیربتتون؟ اخه بابا هرچیزیم یه حدی داره

پاسخ

ثبت نظر