90 درصد اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی، اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند

90 درصد اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی، اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند

90 درصد اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی، اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند البته این اطلاعات با هدف تبلیغاتی جمع‌آوری می‌شوند.

عموم مردم تصور می‌کنند که اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی استور امن هستند اما باید بگوییم اخیرا محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شده‌اند که حداقل 90 درصد اپلیکیشن‌های رایگان موجود در گوگل پلی استور اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کرده و در اختیار شرکت آلفابت (کمپانی مادر گوگل) قرار می‌دهد.

این نشت اطلاعاتی تنها به دست کمپانی آلفابت نمی‌رسد بلکه 40 درصد اطلاعات جمع‌آوری شده در اختیار فیسبوک قرار می‌گیرد. شرکت‌های دیگری همچون توییتر، وریزون، مایکروسافت و آمازون، دیگر شرکت‌های دریافت کننده این اطلاعات هستند.

این محققان دانشگاه آکسفورد با بررسی 959 هزار اپلیکیشین آمریکایی موجود در گوگل پلی استور متوجه این جمع‌آوری اطلاعات شده‌اند. در این پژوهش مشخص شده است که بیشتر این اپلیکیشن‌ها دارای قابلیت ردیابی هستند.

گویا این اطلاعات برای نمایش تبلیغات جمع‌آوری می‌شود. بررسی‌های این محققان حاکی از آن است که درآمد سالانه تبلیغات آنلاین در آمریکا بیش از 59 میلیارد دلار است بنابراین شرکت‌هایی که داده‌های کاربران را جمع‌آوری کنند، بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال را در دست دارند.

البته اصلا جای تعجب ندارد زیرا اغلب اپلیکیشن‌هایی که این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند، رایگان هستند بنابراین از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند. بنابراین نمی‌توان جلوی این شیوه از کسب درآمد را گرفت.

 

گوگل پلی چیست؟

گوگل پلی در ماه مارس 2012 معرفی شد، در این زمان گوگل، خدمات دو برند سابق اندروید مارکت و گوگل موزیک را ادغام کرد و برند جدید گوگل پلی را معرفی کرد. نرم‌افزارهای کاربردی رایگان در همه کشورها قابل دسترس است، اما نرم‌افزارهای کاربردی پولی در 129 کشور قابل دسترسی می‌باشد. نرم‌افزارهای کاربردی قابلیت نصب از طریق دستگاه یا وبسایت گوگل پلی را دارند. طبق آخرین آمار گوگل بیش از 1200000 نرم‌افزار کاربردی قابل استفاده می‌باشد؛ و این رقم برابر آخرین اعلام شرکت اپل از تعداد نرم‌افزارهای کاربردی App store است.

 

اخبار مرتبط:

گوگل، هواوی را تحریم کرد؛ گوگل پلی برای گوشی‌های جدید هواوی در دسترس نخواهد بود


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

امین

شنبه, 05 آبان 1397

اصلا گوشی باصطلاح هوشمند با همین هدف درست شده دیگه، کار اصلی این گوشی‌ها جمع آوری اطلاعات، کنترل جمعیت و جاسوسی در زندگی مردم است، وگرنه شما با این گوشی‌ها 1 ساعت فیلم ببینی گوشی ذوب میشه، اصلا برای این کار ساخته نشده!

پاسخ

ثبت نظر