ده هکر معروف دنیا و سرنوشت آن‌ها

ده هکر معروف دنیا و سرنوشت آن‌ها

همه‌ی هکرها بد نیستند. به هکرهای خوب «کلاه سفید» می‌گویند. این افراد از هک کردن برای ارتقای امنیت کامپیوتر استفاده می‌کنند. به هکرهایی که برای تفریح این کار را انجام می‌دهند «کلاه توسی» می‌گویند. اما یک نوع دیگر هکر داریم که کارهای مجرمانه انجام می‌دهند. به این افراد هکرهای «کلاه سیاه» می‌گویند. این افراد می‌توانند خسارت‌های جبران ناپذیری به بار بیاورند. در این مقاله ده هکر کلاه سیاه معروف دنیا، کارهای آن‌ها و همچنین سرنوشتشان را با شما درمیان می‌گذاریم.

کوین میتنیک

دپارتمان قضایی ایالات متحده نام این فرد را «بزرگ‌ترین مجرم کامپیوتری تحت تعقیب در تاریخ ایالات متحده» دانسته است. زندگی کوین میتنیک به حدی عجیب است که حتی فیلم ردیابی یا (Take Down) را از روی آن ساخته‌اند.

چه کار کرده است؟

پس از یک سال زندان به خاطر هک کردن شبکه‌ی شرکت دیجیتال اکویپمنت او سه سال آزادی مشروط داشت. اما در اواخر همان زمان مشخص شد که طی دو و نیم سال او به سیستم هشدار دفاع ملی را هک کرده و اسرار این شرکت را دزدیده است.

الان کجاست؟

میتنیک بالاخره دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد. پس از گذشت آن زمان او مشاور و سخنگوی امنیت کامپیوتری شد. درحال حاضر او صاحب شرکت مشاور امنیتی میتنیک است.

 

جاناتان جیمز

داستان جاناتان جیمز که با نام «کمراد» شهرت داشت یک داستان غمگین است. او از سن پایین هک کردن را شروع کرد و شبکه‌های دولتی و تبلیغاتی زیادی را هک کرد و برای مدت طولانی در زمان نوجوانی زندانی شد.

چه کار کرده بود؟

جیمز بالاخره شبکه ناسا را هک کرده و تعداد زیادی کد منبع ( در آن زمان با ارزش 1.7 میلیون) را دانلود کرده بود تا بفهمد که پایگاه فضایی بین‌المللی به چه صورت کار می‌کند. ناسا مجبور شد که به مدت سه هفته کل شبکه را مسدود کند تا درمورد این رخنه امنیتی تحقیق کنند که آن هم 41 هزار دلار دیگر به ناسا خسارت وارد کرد.

هم اکنون کجاست؟

در سال 2007 شرکت‌های بزرگ بسیاری قربانی حملات شبکه‌ای شدند. درحالی که جیمز اتهام دست داشتن در این رخنه‌ها را رد کرد اما همچنان مورد اتهام قرار گرفت. در سال 2008 جیمز از ترس مجازات شدن به خاطر جرایمی که انجام نداده بود دست به خودکشی زد.

 

آلبرت گنزالز

آلبرت گنزالز کار خود را به عنوان رهبر یک گروه هکری به اسم شدو-کرو انجام داد. علاوه بر دزدیدن و فروش اطلاعات کارت اعتباری شدو-کرو همچنین اقدام به ساخت پاسپورت‌، بیمه سلامت و کارت شناسایی تقلبی کرد.

چه کار کرد؟

آلبرت گنزالز به خاطر دزدیدن 170 میلیون کارت اعتباری و کارت بانک در طول دو سال معروف شد. سپس او پایگاه داده شرکت‌های TJX و سیستم‌های پرداخت هارت‌لند کرد تا اطلاعات همه‌ی کارت‌های آن‌ها را بدزدد.

هم اکنون کجاست؟

گنزالز به بیست سال زندان محکوم شد و در سال 2025 آزاد خواهد شد.

 

کوین پولسن

کوین پولسن که به « دارک دانته» معروف است با هک کردن سیستم‎های تلفنی معروف شد. او خط‌های تلفنی یک پایگاه رادیویی را هک کرده و خود را به عنوان برنده سیستم تعیین کرد و یک پورشه برنده شد. رسانه‌ها او را «هانیبال لکتر جرایم کامپیوتری» می‌دانند.

چه کار کرد؟

پولسن وقتی که سیستم‎های فدرال را هک کرد و اطلاعات مرتبط با سیم‌کشی شهری را دزدید نام خود را در لیست افراد تحت تعقیب اف‌بی‌آی ثبت کرد. او در نهایت در یک سوپرمارکت دستگیر و برای مدت 51 ماه به زندان افتاد و 56 هزار دلار جریمه شد.

الان کجاست؟

پس از آن که در سال 1995 آزاد شد راه زندگی خود را تغییر داد. او خبرنگراری را پیشه کرد و هم اکنون ویرایشگر مجله وایرد است. در سال 2006 او به پلیس کمک کرد تا 744 مزاحم جنسی را در مای‌اسپیس شناسایی کنند.

 

گری مکینون

گری مکینون که در اینترنت با نام سولو معروف بود مسئول بزرگ‌ترین رخنه امنیتی ارتش امریکا بود.

چه کار کرد؟

در یک دوره 13 ماهه، از فوریه 2001 تا مارس 2002 مکینون به طور غیرقانونی به به 97 کامپیوتر که متعلق به نیروی مسلح ایالات متحده و ناسا بود دسترسی پیدا کرد. او ادعا کرده که تنها قصد داشته اطلاعاتی درمورد یوفوها دریافت کند اما بنا به گزارش مقامات امریکایی او تعدادی از فایل‌های حساس را حذف کرده و حدود 300 کامپیوتر را به طور کامل از کار انداخته و به طور کلی 700 هزار دلار خسارت به دولت امریکا زده بود.

الان کجاست؟

مکینون که اصلیتی اسکاتلندی داشت و خارج از ایالات متحده فعالیت می‌کرد توانست تا سال 2005 از دست دولت امریکا فرار کند اما در نهایت به امریکا تحویل داده شد. پس از یک سری تجدید نظر ترسا می اعلام کرد که تسلیم او کار اشتباهی بوده و مغایر با حقوق بشر است.

 

رابرت تاپان موریس

راتبر تاپان موریس دانش کامپیوتر خود را از پدرش رابرت موریس آموخته بود که یک دانشمند کامپیوتر در موسسه بل و پس از آن ای‌اس‌ای بود. موریس در اصل سازنده‌ی اولین کرم کامپیوتری است.

چه کار کرد؟

در سال 1988 او کرم موریس را زمانی که در دانشگاه کرنل دانشجو بود ساخت. هدف از ساخت آن اندازه‌گیری حجم اینترنت بود اما یک مشکل وجود داشت: کامپیوترها را چندین بار آلوده می‌کرد و هر بار آلودگی باعث می‌شد تا سرعت کامپیوتر به شدت افت کند. این کرم در نهایت بیش از 6000 هزار کامپیوتر را از کار انداخت.

الان کجاست؟

در سال 1989، رابرت تپین موریس به خاطر زیرپا گذاشتن قانون به سه سال آزادی مشروط، 400 ساعت خدمات اجتماعی و 10050 دلار جریمه محکوم شد. او در نهایت کمبیناتور Y را پایه گذاری کرده و هم اکنون استاد انستیتو تکنولوژی ماساچوست است.

 

لوید بلانکنشیپ

لوید بلانکنشیپ که در اینترنت به منتور معروف است از سال 1970 در زمینه هک کردن فعالیت داشته است. او عوض گروه‌های هکری بسیاری در گذشته بوده که معروف‌ترین آن لژیون آف دوم بوده است.

چه کار کرد؟

بلانکنشیپ یک مقاله با نام « آخرین کلمات منتور ( به معنی مربی)» را نوشت. او این مقاله را در زندان در سال 1986 نوشت. این مقاله به نوعی بنیاد فرهنگ هک کردن است.

الان کجاست؟

بلانکنشیپ در سال 1989 توسط شرکت استیو جکسون گیمز استخدام شد تا روی GURPS سایبرپانک کار کند. سرویس مخفی امریکا در سال 1990 به خانه او هجوم برد و کتاب قانون بازی او را مصادره کرد و آن را « دفترچه جرایم کامپیوتری» نامید. او پس از آن هک کردن را کنار گذاشت و هم اکنون رئیس تحقیق محصول و طراحی مک‌آفی است.

 

ژولین آسانژ

ژولین آسانژ در سن 16 سالگی و با نام منداکس هک کردن را شروع کرد. در طی چهار سال او شبکه دولت‌ها، شرکت‎ها و دانشگاه‎های زیادی را از جمله پنتاگون، ناسا، لاکهید مارتین، سیتی بانک و دانشگاه استنفورد را هک کرد.

چه کار کرد؟

در سال 2006 آسانژ سایت ویکی لیکس را ساخت و اسناد و اخبار محرمانه را از منابع ناشناس روی آن منتشر می‌کرد. در سال 2010 امریکا تحقیقات خود را درمورد او شروع کرده و او را به جرم جاسوسی مجرم شناخت.

الان کجاست؟

آسانژ هم اکنون شهروند اکوادور است و برای این که به ایالات متحده استرداد نشود در سفارت اکوادور در انگلستان سکونت دارد.

 

گوچیفر 2.0

گوچیفر کیست؟ هیچ کس نمی‌داند. او ممکن است یک فرد و یا حتی یک گروه باشد. این نام در اصل تجلیلی است از یک هکر رومانیایی (که به گوچیفر معروف بود) و معمولاً مقامات دولت امریکا و افراد سیاسی را مورد حمله قرار می‌دهد.

چه کار کرد؟

در طول انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016، شبکه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها هک شد. هزاران سند روی ویکی‌لیکس و جاهای دیگر منتشر شد. بسیاری معتقدند که گوچیفر 2.0 برای سازمان اطلاعات روسیه کار می‌کند اما در یک مصاحبه با وایس، گوچیفر اعلام کرد که رومانیایی است و نه روس.

الان کجاست؟

گوچیفر 2.0 پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا ناپدید شد و در ژانویه سال 2017 دوباره پیدا شد تا بگوید که هیچ رابطه‌ای با سازمان اطلاعات روسیه ندارد.

 

انانیموس

انانیموس ( به معنی ناشناس) شاید شناخته‎شده‎ترین و یکی از مبهم‌ترین هکرها در تمام تاریخ باشد. انانیموس یک فرد نیست بلکه یک گروه نامتمرکز از هکرهایی است که هیچ کدام به طور رسمی عضو این گروه نیستند و هیچ سلسله مراتبی را دنبال نمی‌کنند. هرکسی می‌تواند از نام انانیموس استفاده کند.

آن‌ها چکار کردند؟

از سال 2003، انانیموس هدف‌های بسیاری را از جمله آمازون، پی‌پال، سونی، وست‎برو، کلیسای بپتیست، کلیسای ساینتولوژی، بخش‌هایی از دارک وب، دولت استرالیا، هند، سوریه، ایالات متحده و خیلی دیگر را مورد حمله قرار داده‌اند.

الان کجا هستند؟

انانیموس هنوز هم فعال هستند. از سال 2011 دو گروه هکری از انانیموس ایجاد شده است: LulzSec

و AntiSec.

همه‌ی هکرها بد نیستند. به هکرهای خوب «کلاه سفید» می‌گویند. این افراد از هک کردن برای ارتقای امنیت کامپیوتر استفاده می‌کنند. به هکرهایی که برای تفریح این کار را انجام می‌دهند «کلاه توسی» می‌گویند. اما یک نوع دیگر هکر داریم که کارهای مجرمانه انجام می‌دهند. به این افراد هکرهای «کلاه سیاه» می‌گویند. این افراد می‌توانند خسارت‌های جبران ناپذیری به بار بیاورند. در این مقاله ده هکر کلاه سیاه معروف دنیا، کارهای آن‌ها و همچنین سرنوشتشان را با شما درمیان می‌گذاریم.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حکیم

شنبه, 19 آبان 1397

در واقع 17 هکر و 32 واکر تراتویی که مخفف کد است دارم . شما اشاره کوتاهی هم در مورد بعضی از هکر ها کردید! any و coi بیش از 10فعالیت هکری داشتن! ... من امامی هستم از پلیس فتا کارشناس متخصص سایبری و اطلاعات. لبسانس sisco و rais و

پاسخ

ثبت نظر