چطور با تولید محتوا وب سایت خود را متحول کنیم

چطور با تولید محتوا وب سایت خود را متحول کنیم

تولید محتوا یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای موفقیت یک وب سایت است اما تولید محتوا چیست و چطور می‌تواند منجر به موفقیت یک وب سایت شود؟

محتوا یا content یا تولید محتوا یکی از مسائل مهمی است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری سخن‌هایی درباره آن در فضای مجازی می‌شنویم اما تولید محتوا چیست و چه فوایدی برای کسب و کارها دارد؟ با ما همراه باشید تا هر آنچه درباره تولید محتوا و موفقیت وب سایت از طریق آن باید بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

محتوا چیست

شاید عبارت محتوا پادشاهی می‌کند را شنیده باشید. محتوا در واقع هر اطلاعاتی است که در قالب نوشته، تصویر و ویدیو به کاربران نمایش داده می‌شود. طی سال‌های اخیر محتوا به حدی اهمیت پیدا کرده است که موفق‌ترین کسب و کارهای اینترنتی هم به تولید محتوا روی آورده‌اند. تولید محتوایی که در حال حاضر اغلب وب سایت‌ها برای رشد رتبه خود در موتورهای جستجو به دنبال آن هستید، بیشتر در قالب نوشته است.

 

اهمیت تولید محتوا چیست

تولید محتوای باکیفیت، منحصر به فرد و ارزشمند که نیاز کاربر را به خوبی تأمین کند، برای هر وب سایت یک ارزش به حساب می‌آید. این محتوا اگر به صورت تخصصی و مطابق با موضوع وب سایت و نیاز کاربران تولید شود و فاکتورهای سئو هم در این محتوا لحاظ شده باشد، بی شک هم نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند و هم باعث افزایش رتبه وب سایت در گوگل می‌شود.

همین افزایش رتبه در گوگل باعث می‌شود تا محتوای شما در صفحه نخست جستجوها نمایش داده شود. نمایش محتوای شما در صفحه اول و در لینک‌های 1 تا 10 باعث می‌شود تا کاربران زیادی را از سمت گوگل جذب کنید. مخاطبینی که از طریق organic search به وب سایت شما هدایت می‌شوند، به وب سایت شما اعتماد بیشتری خواهند داشت.

با این اوصاف گوگل از شما می‌خواهد تا محتوایی ارزشمند تولید کنید و در عوض او هم شما را به صورت رایگان در معرض دید تعداد زیادی از کاربران قرار می‌دهد.

 

نکاتی که باید در تولید محتوا در نظر بگیرید

در تولید محتوا در ابتدا باید در نظر داشته باشید که محتوایی دقیقاً مطابق با کسب و کار خود تولید کنید، محتوایی که به خوبی تمام نیازهای کاربر را مرتفع کند و جذاب و گیرا باشد. این محتوا به هیچ عنوان نباید کپی شده از یک وب سایت دیگر باشد. بهتر است محتوا را به صورت تألیفی تولید کنید و یا در درجه پایین‌تر می‌توانید از ترجمه متون معتبر استفاده کنید.

علاوه بر تولید محتوایی کاربردی و منحصر به فرد، باید با برنامه پیش بروید. ابتدا موضوعاتی که دقیقاً سؤال کاربران است را پیدا کنید، با استفاده از ابزارهای مناسب مانند google trends، keyword Planner و... کلمات کلیدی مناسب را پیدا کرده و با چگالی مناسب (تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی که در مناسب‌ترین حالت بین 2.5 تا 3 درصد است) از این کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید.

در مرحله بعد باید روی مسئله بک لینک سازی کار کنید. بک لینک سازی خود به دو دسته تقسیم می‌شود؛ بک لینک‌های داخلی و بک لینک‌های خارجی. بک لینک‌های داخلی، همان لینک‌هایی هستند که به سایر مطالب وب سایت‌ خود می‌دهند. برای این کار باید محتوای خود را به صورت سلسله مراتبی و مرتبط با یکدیگر تولید کنید، به نحوی که اگر سؤالی برای کاربر ایجاد شد، مطلب دیگری باشد تا این سؤال را پاسخ دهد. این بک لینک‌های داخلی باعث می‌شود کاربر راحت‌تر در وب سایت شما بچرخد.

بک لینک خارجی اما لینک‌هایی است که از سایر وب سایت‌ها به مطالب شما داده می‌شود. این بک لینک‌های خارجی ارزش زیادی دارند و می‌توانند به سرعت رتبه وب سایت شما را بهبود ببخشند اما برای به دست آوردن بک لینک‌های ارزشمندی که مرتبط با کسب و کار شما باشند، باید در قالب رپورتاژ آگهی هزینه پرداخت کنید. البته روش‌های رایگان بک لینک سازی بسیاری هم وجود دارد که زمان‌بر است. برای نمونه فعالیت در انواع شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری لینک مطالب خود در آن‌ها را فراموش نکنید.

بک لینک سازی داخلی وب سایت

بک لینک سازی داخلی وب سایت

 

نکات سئو در محتوا را فراموش نکنید

گاهی اوقات ممکن است یک وب سایت علی‌رغم داشتن محتوای ارزشمند و کاربردی، نتواند در نتایج جستجو رتبه خوبی را به دست بیاورد. مشکل این دست وب سایت‌ها عدم توجه به نکایت کلیدی سئو است. برای نمونه در ادامه چند فاکتور مهم سئو که نباید فراموش کنید را نام می‌بریم:

  • یافتن کلمات کلیدی مناسب
  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان اصلی و زیر عنوان‌ها
  • قالب بندی درست محتوا (استفاده درست از تگ‌های H1 و H2 و...)
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی مناسب (بین 2.5 تا 3 درصد)
  • استفاده از تعداد مناسبی عکس در محتوا همراه با داشتن ویژگی alt
  • استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوا
  • استفاده از توضیحات متا
  • نوشتن متن با طول مناسب
  • قرار دادن بک لینک سازی داخلی در هر محتوا
  • و...

 

مقالات مرتبط:

بک لینک سازی، غول چراغ جادوی سئو

 

اگر به نظر شما نکته‌ای از قلم افتاده است آن را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر