کمپانی IBM، رد هت را تصاحب کرد؛ شُکی بزرگ برای علاقه‌مندان به لینوکس

کمپانی IBM، رد هت را تصاحب کرد؛ شُکی بزرگ برای علاقه‌مندان به لینوکس

کمپانیIBM روز گذشته با پرداخت 34 میلیارد دلار، رسماً رد هت (Red Hat) را تصاحب کرد.

کمپانیIBM روز گذشته با پرداخت 34 میلیارد دلار، رسماً رد هت (Red Hat) را تصاحب کرد. بی‌شک این اقدام برای IBM بسیار مؤثر خواهد بود زیرا طی 10 سال گذشته این کمپانی بارها تلاش کرده است تا در حوزه‌های هوش مصنوعی و بلاک چین به موفقیت برسد اما هیچ‌یک از تلاش‌های IBM آن طور که باید این کمپانی را به موفقیت نرسانده است. حالا و بعد از گذشت این مدت، IBM دوباره قدرتمند ظاهر شده است و در حوزه‌های خدمات‌رسانی قصد اعلام حضور دارد.

 

پیشینه رد هت (Red Hat)

از سمتی شرکت رد هت هم اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا در حوزه‌های مختلفی مانند محاسبات ابری (Cloud Computing) موفق عمل کرده است. بعلاوه در اکوسیستم لینوکس هم نفوذ خاصی دارد و مالک سیستم عامل (RHEL (Red Hat Enterprise Linux نیز هست. این سیستم عامل در حال حاضر در تجهیزات مختلفی همچون ورک استیشن‌ها‌، سرورها، ابرکامپیوترها و... کاربرد دارد.

کمپانی رد هت که حالا 25 سال از آغاز فعالیت آن می‌گذرد، علاوه بر موارد بالا در فناوری‌ها و حوزه‌های مختلف دیگری همچون محاسبات بدون سرور (Serverless Computing)، کانتینر و... کار کرده است. بنابراین حالا IBM با خرید این کمپانی غنی، می‌تواند به همه سرویس‌های آن دسترسی داشته باشد.

 

فروش رد هت، نگرانی برای علاقه‌مندان به لینوکس

فروش رد هت تنها به معنای تمام شدن نام این برند نیست بلکه می‌تواند روی اکوسیستم لینوکس هم تأثیرات زیادی داشته باشد. رد هت مدت‌هاست که به لینوکس کمک‌های زیادی کرده است تا پروژه‌هایی همچون Libre Office و GNOME را توسعه داده و به سرانجام برساند. حتی در سال 2016 رد هت دومین کمپانی مهمی بود که در توسعه کرنل لینوکس همکاری داشت.

حالا نگرانی علاقه‌مندان به لینوکس، روال کاری IBM است زیرا این کمپانی بارها نشان داده که ممکن است یک‌باره اولویت‌های کاری خود را تغییر دهد. با این وجود هر دو این کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند که تصمیم ندارند تا رویکرد متن باز رد هت تغییری کند؛ بلکه قرار است این دو کمپانی همچنان به متن باز بودن رد هت متعهد باشند.

از طرف دیگر کمپانی IBM همواره یکی از مشارکت‌کنندگان در توسعه لینوکس بوده است و در مدت 19 سال گذشته هزینه‌های زیادی را صرف پشتیبانی از لینوکس کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد نگرانی‌های علاقه‌مندان به لینوکس بی‌راه باشد.

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا تصاحب رد هت توسط IBM می‌تواند روی اکوسیستم لینوکس تأثیر منفی بگذارد یا خیر؟

 

مقالات مرتبط:

مایکروسافت رسماً گیت هاب را خرید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر