فروش گوشی‌های وارداتی با شرایط جدید آغاز شد

فروش گوشی‌های وارداتی با شرایط جدید آغاز شد

فروش گوشی‌های وارداتی با شرایط جدید آغاز شد. هر 30 روز تنها می‌توانید یک گوشی از یک نوع را بخرید آن هم به صورت حضوری و با کارت ملی.

بعد از بحرانی که بازار موبایل طی چند ماه اخیر تجربه کرد، حالا شرایط جدید و نحوه فروش موبایل‌های وارداتی اعلام شده است و از ابتدای هفته جاری به اجرا درآمده است.

بنا به شرایط جدید هر کاربر تنها با استفاده از کد ملی خود که باید با اطلاعات کارت بانکی او همخوانی داشته باشد، قادر است یک گوشی موبایل خریداری کند. ضمنا بعد از خرید گوشی باید گوشی را باز کرده و در سامانه همتا آن را به ثبت برساند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داده و درباره شرایط جدید خرید موبایل‌های وارداتی چنین توضیح داده است:

شرکت‌های واردکننده‌ موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند. ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه‌ی کالا نظارت داشته باشد.

 

شرایط خرید گوشی‌های وارداتی

بنا به اعلام محبی، هر خریدار با کد ملی مشخص می‌تواند تنها یک گوشی موبایل را آن هم به‌صورت حضوری خریداری کند. خریدار باید برای دریافت سفارش خود شخصا و همراه با کارت ملی و سیم‌کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گرفتن گوشی خود به‌صورت حضوری به نماینده‌ی فروش شرکت مراجعه کند.

  • یک گوشی به ازای هر نفر
  • کد ملی مشخص
  • کارت ملی
  • سیم کارت ثبت شده با همان کد ملی
  • خرید به صورت حضوری از نماینده فروش

محبی در خصوص شرایط خرید گوشی وارداتی چنین ادامه داد:

خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص بوده و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی، بسته‌بندی در مقابل خریدار باز می‌شود و ثبت در سامانه‌ی همتا انجام می‌گیرد. این روش فروش گوشی از هفته‌ی جاری آغاز شده و توسط نمایندگان فروش در پاساژهای چارسو و علاءالدین در حال انجام است. کالایی که اخیرا از این روش وارد بازار شده، متعلق به شرکت‌هایی است که پیش از این واردات موبایل نداشته‌اند و به‌تازگی به موضوع واردات موبایل وارد شده‌اند؛ هم‌اکنون نیز تنها یک شرکت واردکننده موفق به واردات جدید و فروش کالای خود با این دستورالعمل شده است.

قانون دیگر در خرید گوشی وارداتی این است که از یک نوع گوشی هر 30 روز تنها می‌توانید یک عدد خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط: 

نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فارس


5 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ehsan

چهارشنبه, 09 آبان 1397

سلام
ما که در تهران نیستیم باید چه کار کنیم .؟
بعد از 5 ماه انتظار گوشی وارداتی با قیمت دلار 4200 تومانی
اونم با این شرایط خاص
خب تکلیف ما در شهرستان ها چیست .؟

پاسخ

امین

چهارشنبه, 09 آبان 1397

نخواستیم مال خودتون، مطمئنم الان همه فروشندگان موبایل در صف ایستادند، از امروز هیچ فروشنده‌ای گوشی بدون سیم کارت نمیفروشه، 500 هزار تومان هم هزینه اضافه بابت انتقال مالکیت سیم کارت ازتون میگیره، و چون هر ماه فقط یکی میتونه بفروشه مجبوره به 2 برابر قیمت بفروشه!

پاسخ

NAVID

چهارشنبه, 09 آبان 1397

حالم از زندگی توی این کشور فاسد بهم میخوره،کاش میتونستم فرار کنم از اینجا

پاسخ

ابوحسن

پنج‌شنبه, 10 آبان 1397

نخرید تا ارزون بشه ............................................................ کی پل داره بخره آنهم سه میلیون گرونه

پاسخ

داود

پنج‌شنبه, 10 آبان 1397

سوال؟؟؟اول وقتی موبایلی که با این شرایط میخواهیم بخریم با دلار 15 هزار تومانی حساب میشود پس الان مزیت این فروش با این شرایط چیست؟؟؟؟
آیا نظر من اشتباه است و ارگان مربوطه میخواهد گوشیها را با دلار 4200 هزار تومانی با این شریط بفروشند ؟؟خب اگر این قیمت باشد کار بسیار درستی است

پاسخ

ثبت نظر