چگونه حساب مایکروسافت را حذف کرده و یک حساب لاگین محلی ویندوز10 بسازیم؟

چگونه حساب مایکروسافت را حذف کرده و یک حساب لاگین محلی ویندوز10 بسازیم؟

این درست است که وقتی به حساب مایکروسافت متصل هستیم ویندوز10 بسیار بهتر است. چرا که تنظیمات و داده‌های ما همگام سازی می‌شوند، می‌توانیم اپلیکیشن‌ها را روی چندین دستگاه نصب کنیم و به صورت خودکار وارد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی شویم که برای احراز هویت از ویندوز آ‌ی‌دی استفاده می‌کنند. 
اما بعضی از افراد دوست ندارند از حساب مایکروسافت روی دستگاه خود استفاده کنند. چه به خاطر امنیت، نگرانی درمورد سوء استفاده از داده‌های شخصی و یا رمز کوتاه‌تر بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از یک حساب محلی استفاده کنند. 
در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه حساب مایکروسافت خود را حذف کرده و روی دستگاه ویندوز10 خود حساب محلی بسازید.

 

چگونه یک حساب مایکروسافت داشته باشیم؟ 


بسیاری از مردم حساب کاربری مایکروسافت دارند ولی خودشان نمی‌دانند. دراصل اگر آدرس ایمیل هاتمیل، حساب ایکس‎باکس لایو، a .NET و یا دارید و یا از دیگر سرویس‌های مایکروسافت استفاده می‌کنید در نتیجه به احتمال زیاد حساب کاربری مایکروسافت دارید. البته هاتمیل دیگر وجود ندارد و سرویس‌های ایمیل مایکروسافت تحت پوشش اوت‌لوک هستند که نوعی جدید از ویندوز لایو است که در سال 2012 و با انتشار ویندوز8 تغییر نام یافت. اما هم اکنون برای همه‎ی سرویس‌های مایکروسافت مانند اوت‌لوک، بینگ، آفیس 365، اسکایپ و وان‌درایو به یک حساب نیاز دارید. 


جایگزینی، حذف و پاک کردن حساب مایکروسافت 


برای راحت شدن از شر حساب مایکروسافت به سه قدم نیاز دارید. اول این که یک حساب محلی برای ورود به ویندوز بسازید. سپس باید حساب کاربری مایکروسافت را از ویندوز10 حذف کنید و در نهایت حساب خود را از سرورهای مایکروسافت حذف کنید. 
پیس از شروع حواستان باشد که در حالی که می‌توانید حساب خود را دوباره به کامپیوتر اضافه کنید اما اگر آن را به صورت آنلاین حذف کنید دیگر راه برگشت نخواهید داشت و داده‌های شما حذف خواهند شد. 


قدم اول: ساخت یک حساب محلی 


شما نمی‌توانید وقتی که با یک حساب وارد دستگاه خود شده‌اید آن را حذف کنید، در نتیجه باید یک حساب کاربری محلی بسازید. 
برای این کار به منو Settings بروید. برای یافتن آن به منو شروع رفته و یا کلیدهای Windows + I را فشار دهید. 

microsoft


سپس به صفحه Accounts بروید و تب Your info را بیابید. در این قسمت گزینه‎ی Sign in with a local account instead را زیر نام خود بیابید. 

windows


روی آن کلیک کرده و کارهایی که گفته شده را انجام دهید. 

 

قدم دوم: لاگین حساب کاربری مایکروسافت را حذف کنید 


پس از آن که حساب کاربری محلی ساختید به Settings > Accounts > Email and app accounts بروید. به پایین صفحه رفته و حساب مایکروسافت خود را در قسمت Accounts used by other apps هایلایت کنید. 
دو گزینه می‌بینید: Manage و Remove. گزینه‌ی اول میانبری به پورتال مدیریت حساب آنلاین مایکروسافت است. شما باید گزینه‌ی Remove را انتخاب کرده و مراحل گفته شده را طی کنید. 

 

قدم سوم: حساب کاربری مایکروسافت خود را حذف کنید 


حال که حساب مایکروسافت خود را با موفقیت از دستگاه خود حذف کرده‌اید می‌توانید آن را از پایگاه داده مایکروسافت پاک کنید تا شرکت مایکروسافت هیچ کدام از این داده‌ها را بدون اجازه شما استفاده نکند. درضمن شرکت‌های شخص ثالث نیز دیگر نمی‌توانند از اطلاعات شما استفاده کنند. 
البته پیش از این کار از همه چیز بکاپ بگیرید چرا که همه پاک خواهد شد. درضمن اطلاعات مهم را از وان درایو و جاهای دیگر حذف کنید. وقتی که از همه چیز مطمئن شدید از طریق مرورگر خود به login.live.com رفته و اطلاعات ورود خود را وارد کنید. 
در این قسمت به صفحه اول حساب کاربری خود وارد می‌شوید. تب Security را در بالای صفحه بیبید. سپس روی More security options در پایین صفحه کلیک کنید. 

windows10


درنهایت به پایین صفحه رفته و روی Close my account کلیک کنید. سپس یک صفحه هشدار برای شما پدیدار می‌شود. کارهای گفته شده را انجام داده و روی Next کلیک کنید. 
در نهایت همه‌ی گزینه‌ها را تیک دار کنید. گزینه‌ها برای این است که تایید کنید که می‌دانید با این کار همه‌ی اطلاعات شما حذف خواهد شد. سپس باید بگویید که دلیلتان برای حذف حساب کاربری مایکروسافت چیست و روی Mark account for closure کلیک کنید. 
مایکروسافت برای شصت روز به شما زمان می‌دهد تا اگر پشیمان شدید دوباره حساب کاربری خود را بازگردانید. اما پس از شصت روز حساب شما به طور کامل حذف خواهد شد. 

 

شما از کدام حساب ویندوز استفاده می‌کنید؟ 


شما چگونه از حساب کاربری ویندوز استفاده می‌کنید؟ از حساب کاربری محلی و یا حساب کاربری ویندوز؟ پاسخ خود را در بخش نظرات به ما بگویید. 
 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پارسا صفری موفق

سه‌شنبه, 16 بهمن 1397

با سلام ببخشید من در بخش قدم اول نیاز به رمز دارم که قبلا ادرس ایمیل را برای یک حرف اشتباه تایب کرده بودم در نتیجه رمز من نیز بازیابی نمیشود در صورتی که با اصلاح ادرس ایمیل خود حساب مایروسافت خود را که ایمیل ان اشتباه تایبی داشت به اصلاح شده ان سویی\ کردم اما بازم رمزی ارسال نمیشود که حساب محلی بسازم در ضمن قبلا حساب محلی ذاشته ام و رمز ان را نیز به یاد دارم

پاسخ

ثبت نظر