اولین گوشی تاشدنی دنیا، فلکس پای، رونمایی شد

اولین گوشی تاشدنی دنیا، فلکس پای، رونمایی شد

اولین گوشی تاشدنی دنیا، فلکس پای، با 6 گیگابایت رم، صفحه نمایش 7.8 اینچی و دو دوربین 12 و 16 مگاپیکلسی رونمایی شد.

سال‌هاست که در دنیای گوشی‌های هوشمند انتظار معرفی یک گوشی با نمایشگر تاشدنی را می‌کشد. در این سال‌های شرکت‌های بسیاری تلاش کرده‌اند تا چنین گوشی را طراحی کرده و راهی بازار کنند اما هیچ یک تاکنون موفق نشده‌اند. شاید انتظار داشتیم که سامسونگ بالاخره بتواند چنین گوشی بسازد اما برخلاف انتظارمان، Royole برنده رقابت چندین ساله شده و از ساخت یک گوشی با نمایشگر تاشدنی خبر داده است.

اولین گوشی هوشمند با نمایشگر تاشدنی دنیا فلکس پای (Flexpai) نام دارد، در حالت عادی به اندازه یک تبلت است اما بعد از تا شدن به اندازه یک کتاب کوچک فضای اشغال می‌کند.

گفتنی است که این گوشی چندان حرفه‌ای طراحی نشده است و مسلما نمی‌تواند خواسته مشتریان را برطرف کند زیرا هنگامی که آن را تا می‌کنید، بسیار قطور می‌شود و این یک نکته منفی در دنیای گوشی‌های هوشمند است، گوشی‌هایی که همواره تلاش شده است قطر آن‌ها باریک و باریک‌تر شود. مشکل دیگر هنگام تا کردن این گوشی، سردرگم شدن نرم افزار آن است. درواقع قبل از تشخیص و تعیین موقیعت، چندین مرتبه صفحه نمایش حالت روشن شدن فلش را دارد.

گوشی فلکس پای، اولین گوشی تاشدنی دنیا، به یک پردازنده سری 8 اسنپدراگون 7 نانو متری (اسنپدراگون 8150)، 6 گیگابایت رم، باتری 6000 میلی آمپرساعتی، صفحه نمایش 7.8 اینچی و دو دوربین 12 و 16 مگاپیکسلی مجهز شده است.

کمپانی Royole گوشی فلکس پای را حدود 1290 دلار قیمت گذاری کرده است. پیش فروش این گوشی از ساعاتی پیش شروع شده است و از ماه دسامبر عرضه آن آغاز خواهد شد.

کمپانی Royole باید انتظار باید انتظار رقیبان قدرتمندی همچون سامسونگ را داشته باشد که گویا قرار است یک گوشی تاشدنی و یا حداقل یک نمونه اولیه از آن را در همین هفته آینده رونمایی کند. ضمنا هر دو کمپانی ال جی و هواوی هم در تلاشند تا چنین گوشی‌هایی را بسازند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر