اسنپ شایعه نقض حریم خصوصی را رد کرد

اسنپ شایعه نقض حریم خصوصی را رد کرد

مدتی است که در انواع شبکه‌های اجتماعی اخبار و تصاویری مبنی بر نقض حریم شخصی در اسنپ دست به دست می‌شود. گویا بار دیگر اسنپ محکوم به چک کردن اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی‌ها شده است اما این بار به نظر می‌رسد موضوع تنها رانندگان نیستند بلکه کاربران عادی اسنپ هم با این مشکل مواجه بوده‌اند.

حالا پس از چند روز از انتشار تصاویر و اخبار، اسنپ به این موضوع واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای، درباره این اخبار کاملا توضیح داده است.

اسنپ قبول دارد که اپلیکیشن‌ها را رصد می‌کند اما به گفته او این رصد تنها در مورد گوشی رانندگان و با اطلاع قبلی خود آن‌هاست و ضمنا اسنپ به محتوای برنامه‌ها دسترسی ندارد. بیانیه کامل اسنپ به این صورت است:

به‌تازگی شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که اسنپ را به‌عنوان ناقض حریم شخصی کاربرانش معرفی می‌کند. به منظور تنویر افکار عمومی بر آن شدیم تا توضیحات زیر را در همین رابطه ارائه دهیم:

  • صراحتا اعلام می‌کنیم که اسنپ به هیچ عنوان اپلیکیشن‌های روی تلفن همراه مسافرانش را رصد نمی‌کند. در مورد کاربران راننده، همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم، با اطلاع قبلی خود شخص، یک سری اپلیکیشن‌های خاص مورد مشاهده قرار می‌گیرد. سیستم‌های عامل تلفن همراه امکان «رویت نام‌ اپلیکیشن‌های نصب‌شده» روی گوشی‌های هوشمند را برای همه‌ اپلیکیشن‌‌ها فراهم کرده‌ و استفاده‌ی اسنپ از این امکان در تلفن همراه کاربران راننده‌اش به معنای دسترسی به محتوای اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی آن‌ها در تلفن‌شان نیست.
  • اسنپ برای آنکه حق انتخاب را در این رابطه به خود رانندگان واگذار کند، پیش از آغاز فعالیت‌شان، قوانین و شرایط ثبت‌نام را به آن‌ها یادآور می‌شود و افراد با امضای قرارداد در واقع شرایط فعالیت در این سامانه را می‌پذیرند.
  • محدودیت دسترسی رانندگان سایر سامانه‌های هوشمند برای حضور در ناوگان اسنپ پیش از این در شورای رقابت، به‌عنوان مرجع ذیصلاح در بررسی رفتارهای ضدرقابتی، بازنگری و رأی بر عدم ایجاد انحصار داده شده است. این رأی به جلسه‌ی تجدیدنظر رفته و نظر مجدد اعضای شورا، متشکل از صاحب‌نظران اقتصادی و حقوقی، همچنان مشابه بوده است. بنابراین طبق نظر بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده در این رابطه، رفتار اسنپ به هیچ‌ عنوان انحصارطلبانه و ضد رقابتی شناخته نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا توضیحات اسنپ قانع کننده بوده یا اینکه به نظر شما همچنان اسنپ قادر است به برنامه‌های گوشی کاربران خود دسترسی داشته باشد؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

amin

شنبه, 12 بهمن 1398

اسنپ مال سپاهه؟ همین کافیه برای دونستن واقعیت! که تلخ تر از این حرفاست؛ بیشتر از ۹۹درصد از اپ های ایرانی حتی بانک ها جاسوس افزارن...

پاسخ

ثبت نظر