ترامپ از شباهت خود به شخصیت شرور بازی تاج‌وتخت خوشحال است (HBO عصبانی است)

ترامپ از شباهت خود به شخصیت شرور بازی تاج‌وتخت خوشحال است (HBO عصبانی است)

استفاده ترامپ از پوستر و جمله معروف سریال بازی تاج و تخت برای اعلام تحریم‌های ایران تعجب و خشم بسیاری را برانگیخته است.

سیاستمداران مدام با شخصیت‌های شرور فیلم‌های تخیلی مقایسه می‌شوند اما دونالد ترامپ یکی از تنها سیاستمدارانی است که عمداً این کار را انجام می‌دهد. در بیشتر مواقع نشان دادن سیاست مداران در ظاهر اشخاص شرور حرکتی اعتراضی و طنزآمیز است اما به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ از این تصویر راضی است و به نظرش تا حدی جالب هم می‌آید. در بیشتر این فیلم‌ها شخصیت‌های بد دوست دارند دنیا را به آتش بکشند یا نابود کنند. این موضوع تا حدی هدف ترامپ برای تحریم‌ها و البته توییتش را با ظاهر سریال بازی تاج‌ و تخت توضیح می‌دهد. 

 

داستان از این قرار است که ترامپ عکسی را از خود توییت کرده بود که در آن با فونتی شبیه به فونت پوستر بازی تاج و تخت نوشته شده بود «تحریم‌ها در راه‌ اند». توییتر کاخ سفید توضیح داده بود که این توییت ترامپ بیانگر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران است. این عکس از روی جمله «زمستان در راه است» جمله معروف خانواده استارک در سریال بازی تاج‌ و تخت ساخته شده بود. 
این جمله معانی زیادی برای خانواده استارک دارد اما واضح‌ترین آن‌ها این است که به زودی زمستان جهنمی و به دنبال آن ارتش زامبی‌های یخی آدمخوار خواهد رسید. زمستان در بیشتر داستان‌های سیاسی-تخیلی به معنی یک اتفاق بسیار بد است. 

ترامپ


شاید بسیاری از مردم و حتی سیاستمداران به شوخی از جمله‌های معروف فیلم‌ها برای رساندن منظور خود استفاده کنند اما چیزی که درمورد توییت ترامپ به شدت آزار دهنده است این است که این پیام که یک مبالغه سیاسی بسیار زشت و ظالمانه را نشان می‌دهد مانند تقریباً تمام توییت‌های ترامپ بیانگر یک چیز است: «من قصد دارم کسی را آزار دهم پس خیلی آدم باحالی هستم».  
شرکت اچ‌بی‌او که شبکه نمایش سریال تاج و تخت است اصلاً از سوء استفاده ترامپ از تصویر و زبان این سریال برای ترویج تحریم علیه ایران خوشحال نیست. این شرکت در بیانیه‌ی به شبکه خبری سی‌ای‌بی‌اس گفت: «ما اصلاً از پیامی که از سریالمان دریافت شده خبر نداشتیم و اصلاً دلمان نمی‌خواهد از این سریال به عنوان وسیله‌ای برای اهداف سیاسی غلط استفاده شود.» البته این شرکت گفت که قصد ندارد اقدام قانونی در این زمینه انجام دهد. 
کاخ سفید هنوز به بیانیه شبکه اچ‌بی‌او هیچ واکنشی نشان نداده است. علاوه بر شرکت اچ‌بی‌او بسیاری از ستارگان این سریال نیز مثل میسی ویلیامز و سوفی ترنر به توییت ترامپ واکنش  نشان داده‌اند. 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر