حملات سایبری به زیر ساخت ارتباطی ایران، به دنبال آغاز تحریم‌ها

حملات سایبری به زیر ساخت ارتباطی ایران، به دنبال آغاز تحریم‌ها

به دنبال آغاز تحریم‌ها، شاهد حملات سایبری به زیر ساخت ارتباطی ایران بودیک که گویا با آن مقابله شده است.

اگر پیگیر اخبار باشید حتماً در جریانید که نگرانی‌هایی درباره تحریم اینترنت ایران توسط آمریکا بعد از آغاز تحریم‌های 13 آبان وجود داشت که البته بارها گفته شد که نگرانی درباره آن وجود ندارد. اگرچه با این مشکل مواجه نشدیم اما گویا از ساعاتی پیش حملات سایبری پراکنده‌ای به برخی زیرساخت‌های ارتباطی در ایران صورت گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات، حمید فتاحی، درباره این حملات و البته مقابله با آن در توییتر خود چنین نوشت:

از امروز حملات پراکنده از مبدأ یک رژیم غاصب به برخی زیرساخت‌های ارتباطی ایران آغاز شده که همگی با قدرت دفع شده‌اند. این برای مردم دنیا دیگر عجیب نیست: ادعای حقوق بشر می‌کنند و ملتی را به خاک و خون می‌کشند. ادعای واهی حمله سایبری از طرف ایران می‌کنند و خود حملاتی را ترتیب می‌دهند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همین مورد و در کامنتی به همین توییت چنین نوشت و قول پیگیری آن را داد:

رژیمی که سابقه‌ی آن در به‌کارگیری سلاح سایبری در پرونده‌هایی چون استاکس‌ نت مشخص است، این بار تلاش داشت به زیرساخت‌های ارتباطی ایران صدمه‌ای وارد کند، البته به لطف هوشیاری تیم‌های فنی، دست خالی بازگشت. این اقدام خصمانه را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

با وجود توییت‌های اخیر هنوز هیچ اطلاعاتی درباره این حملات مشخص نشده است.

توییت وزیر ارتباطات و معاون او درباره مقابله با حملات سایبری

توییت وزیر ارتباطات و معاون او درباره مقابله با حملات سایبری به زیر ساخت ارتباطی ایران

 

 

به‌روزرسانی؛ ساعت 16:20

به گزارش دیجیاتو وزیر ارتباطات پس از گذشت چند ساعت، اطلاعاتی ناقص درباره جزییات این حمله منتشر کرده است. گویا منبع این حمله سایبری به زیر ساخت ارتباطی کشور شرکت اینترنتی "گلدن لاین" است. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

مقصد حملات به سمت زیرساخت شبکه ارتباطی کشور و بیشتر به سمت شبکه ارتباطات تلفن همراه بوده است.

ضمناً حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات که این حمله سایبری را اطلاع‌رسانی کرده بود، چنین توضیح داده است که شبکه ارتباطی و اینترنت کشور در روزهای آتی شاهد اختلال نخواهد بود.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر