چهار روش عالی برای این که کامپیوتر ویندوز خود را همیشه در جیبتان داشته باشید

چهار روش عالی برای این که کامپیوتر ویندوز خود را همیشه در جیبتان داشته باشید

با این چهار روش می‌توانید ویندوز10 خود را همیشه در جیبتان داشته باشید.

 دوست دارید ویندوزتان را با خود به همه جا ببرید ولی لپ‌تاپتان سنگین است؟ به لطف تکنولوژی فلش دیگر نیازی به این کار نیست. دستگاه‌های USB و HDMI می‌توانند ویندوز را اجرا کنند و در جیب جا می‌شوند. 
شما به این وسیله می‌توانید ویندوز خود را هرجا که می‌روید با خود ببرید. 


مزایای ویندوز قابل حمل چیست؟ 


شاید قصد دارید به جایی سفر کنید و نیاز دارید کامپیوترتان را با خود ببرید. لپ‌تاپتان خیلی سنگین است یا برای آن جا ندارید. یا شاید می‌خواهید به ساختمانی با امنیت بالا بروید و نمی‌خواهید هنگام بررسی وسایل وقتتان تلف شود.
به هر دلیلی که نمی‌خواهید با خود لپ‌تاپ ببرید می‌توانید ویندوز را با خود ببرید. تا زمانی که به یک صفحه نمایش، صفحه کلید و موس دسترسی داشته باشید می‌توانید به کارهایتان برسید. 
ویندوز10 قابلیت‌های قابل حمل زیادی دارد که ما در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. درحالی که هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند جای کامپیوتر دسکتاپ و یا لپ‌تاپ را بگیرند اما برای استفاده در کافه‌های سایبری، کتابخانه و هرجایی که یک دستگاه کامپیوتر موجود باشد مناسب است. 


روش اول: Windows to Go


در ابتدا می‌بینیم که مایکروسافت چه گزینه‌هایی دارد. Windows to Go به شما این امکان را می‌دهد تا ویندوز خود را روی یک فلش یو‌اس‌بی کپی کنید. سپس می‌توانید آن را روی هر کامپیوتری وصل کرده و از آن استفاده کنید. 

windows


مزیت این کار این است که Windows to Go موقعیت شما را ذخیره می‌کند، در نتیجه همه‌ی داده‌های شما که مربوط به کارتان می‌شود ذخیره خواهد شد. متاسفانه Windows to Go تنها با Windows 10 Enterprise وWindows 10 Education کار می‌کند. در نتیجه اگر مانند بیشتر کاربران  Windows 10 Home یا Windows 10 Pro دارید این قابلیت برای شما نخواهد بود. 

 

روش دوم: EaseUs ToDo Backup


شرکت ساخت نرم‎افزار بکاپ، EaseUs، جایگزینی را برای کاربرانی منتشر شده که نمی‌توانند از Windows to Go استفاده کنند. 
EaseUs ToDo Backup یک ابزار بکاپ با قابلیت‌های اضافی برای ساخت یک سیستم عامل قابل بوت روی فلش است. شما می‌توانید یک کپی از ویندوز خود را روی دستگاه یو‌اس‌بی خود بریزید. درضمن می‌توانید از این ابزار برای نسخه‌های ویندوز7، 8 و 10 استفاده کنید. 
شما می‌توانید نسخه رایگان ToDo Backup را روی سایت EaseUs بیابید. 
تنها کافی است درایو خود را به کامپیوتر متصل کرده و EaseUs ToDo Backup را اجرا کنید. سپس System Clone و سپس دیسک مقصد خود ( درایو فلش) را انتخاب کنید. البته باید فضای خالی برای آن داشته باشید. 
روی  Advanced options کلیک کنید. سپس گزینه Create a Portable Windows USB Drive را تیک‌دار کنید. روی OK و سپس Proceed کلیک کنید. 
صبر کنید تا شبیه سازی صورت گیرد و ویندوز روی دستگاه یو‌اس‌بی شما ذخیره شود. سپس درایو را از دستگاه جدا کرده و روی کامپیوترهای دیگر از آن استفاده کنید. 

 

روش 3: Continuum برای  ویندوز10 موبایل 


اگر از یک دستگاه ویندوز10 موبایل استفاده می‌کنید دیگر لازم نیست از یک درایو فلش استفاده کنید بلکه قابلیت Continuum برای شما عالی است. 
این قابلیت دراصل سیستمی است که خروجی صفحه نمایش شما را با توجه به چیزی که به آن متصل است تغییر می‌دهد. در گوشی‌های موبایل ویندوز10 شما دو گزینه دارید: گوشی و یک صفحه نمایش. تنها کافی است از طریق بلوتوث یک موس و صفخه کلید به آن اضافه کرده و گوشی خود را به یک دستگاه HDMI متصل کنید. مایکروسافت درگاه‌های خاصی نیز برای این کار در نظر گرفته است. 
وقتی که متصل شدید گوشی شما به یک کامپیوتر با یک ویندوز دسکتاپ استاندارد تبدیل شده و به همه‌ی اپلیکیشن‌ها و داده‌های شما دسترسی خواهد داشت. درضمن می‌توانید با گوشی خود تماس تلفنی نیز داشته باشید. 
البته همه‌ی گوشی‌های ویندوز10 موبایل قابلیت Continuum را ندارند. گوشی‌هایی که این قابلیت را دارند شامل HP Elite x3 و مایکروسافت لومیا 950 می‌شود. 

 

روش 4: Intel Compute Stick و شبیه‌سازها 


به جای این که کامپیوتر همراه خود را روی درایو فلش بریزید می‌توانید آن را بخرید. از سال 2015 شرکت اینتل اقدام به ساخت  Compute sticks کرده است. یک دستگاه کوچک به اندازه یک گوگل کروم‌کست با ویندوز از پیش نصب شده فول ورژن. 
تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این دستگاه را به درگاه HDMI صفحه نمایش خود متصل کنید و آن را روشن کنید. با یک موس بلوتوثی و یک صفحه کلید متصل می‌توانید همه‌ی کارهای خود را انجام دهید. 
Intel Compute stick همه‌ی مزایای یک دستگاه یو‌اس‌بی را دارد. داده‌های شما را ذخیره می‌کند و هرگاه بخواهید می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. 
درحالی که این دستگاه بسیار فشرده است اما دارای پردازنده‌های سری ام هسته‌ای یا اتمی و قیمت‌های متنوع است. البته اینتل تنها شرکتی نیست که چنین محصولاتی ساخته اما بهترین آن‌هاست.

 

چهار روش برای حمل ویندوز در جیب 


همه ما دلمان می‌خواهد که همیشه کامپیوترمان را همراهمان داشته باشیم اما این کار ممکن نیست. اگر بتوانید ویندوز10 خود را همیشه همراهتان داشته باشید هرگاه که یک فرصت خالی گیر بیاورید می‌توانید ادامه کار خود را انجام دهید و یا کارهای دیگری بکنید که بدون داشتن یک کامپیوتر ممکن نیست. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

mohamad

شنبه, 19 آبان 1397

راه کار معقولانه ایی نیس! با 40درصد pc مشکل داره و فشار به cash و کانال ها ی ورودی میاره....

پاسخ

ثبت نظر