هشتگ داغ مجازی، این بار نظرسنجی وزیر ارتباطات با داغ کردن هشتگ #کودک_و_اینترنت

هشتگ داغ مجازی، این بار نظرسنجی وزیر ارتباطات با داغ کردن هشتگ #کودک_و_اینترنت

وزیر ارتباطات در توییتر با داغ کردن هشتگ #کودک_و_اینترنت، از مردم برای تعیین موفق‌ترین نهاد برای تولید محتوای مناسب کودکان نظرسنجی کرد.

در مدت 10 سال اخیر به شدت شاهد استفاده گسترده از گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها در بین عموم مردم هستیم اما این عادت به بچه‌ها هم سرایت کرده است و سال‌هاست به جای بازی‌های قدیمی می‌بینیم که کودکان ترجیح می‌دهند حتی در جمع کودکانه خود نیز با تبلت بازی کنند. حتی اغلب می‌بینیم که کودکان به جای تماشای کارتون‌ها داخلی، به سمت کارتون‌ها خارجی جذب می‌شوند.

حالا وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی، در توییتر خود نظرسنجی را راه انداخته است که به بررسی موفقیت نهادهای تولید محتوا برای کودکان می‌پردازد. آذری جهرمی توییت خود را با هشتگ #کودک_و_اینترنت ارسال کرده است و هشتگ داغ مجازی این روزهای توییتر را ساخته است. توییت وزیر ارتباطات به صورت زیر است:

همیشه در جمع‌‌های خانوادگی کودکانی را می‌بینیم که با تلفن همراه یا تبلت سرگرم‌اند، به نظرتان کدام نهاد در تولید محتواهایی که ذهن آنها را با خود درگیر کند موفق‌تر بوده است؟ برای ایجاد فضایی بهتر برای کودکان در اینترنت، دیدگاه شما را با هشتگ #کودک_و_اینترنت دنبال میکنیم #ريتوييت

وزیر ارتباطات در این نظرسنجی از چهار نهاد به عنوان تولیدکنندگان محتوا برای کودکان نام برده است:

  1. خانواده/ مدرسه
  2. صداو سیما
  3. تولیدکنندگان مستقل داخلی
  4. تولیدکنندگان بین المللی

برمبنای نظرات کاربران توئیتر تولیدکنندگان بین المللی با 71 درصد بیشترین نقش را در این زمینه و سازمان صدا وسیما با 7 درصد، کمترین نقش را دارد.

 

نظرات کاربران درباره تولید محتوا برای کودکان با هشتگ #کودک_و_اینترنت

کاربران توییتر نظرات متفاوتی نسبت به موضوع تولید محتوا برای کودکان داشتند. در ادامه به برخی از جالب‌ترین نظرات کابران در این مورد که با هشتگ #کودک_و_اینترنت همراه بود ، اشاره می‌کنیم.

 

نبود استقلال برابر است با ارائه محتوایی بر خلاف اصول تربیتی به کودکان

استقلال مهمترین وظیفه یک کشور در حکمرانی است. این استقلال در عصر جدید و فضای مجازی بر خلاف آنچه تصور میشود اهمیت بیشتری دارد. بدون استقلال هر گونه محتوایی بر خلاف اصول تربیتی در اختیار مخاطب قرار می گیرد. کودکان آسیب پذیرترین این مخاطبان هستند. #کودک_و_اینترنت

 

نتیجه این نظرسنجی هرچه باشد وزارت ارتباطات شکست خورده است

آقای وزیراین فرافکنی شما خیلی جالبه چرا وزارت شما به عنوان متولی اینترنت در کشورمجموعه‌های محتوایی را دراختیار مردم نمی‌گذارد .نتیجه این نظرسنجی هرچه باشد، شکست شما را نشان می‌دهد .یادتان باشد رهبری مدیریت فضای مجازی کشور را از شما مطالبه کرده نه ازصدا و سیما.

 

فیلیمو بهتر از صدا و سیما

بدون تردید تو خونه ما #فیلیمو بیشتر از #صداوسیما داره کارتون پخش می کنه که مطمئنا اگر تعرفه ها غیر حجمی نشده بود ما هم مجبور بودیم برای صدمین بار #داستانهای_مدرسه_والت رو تماشا کنیم و برای سباستین و سگ سفیدش عذاب وجدان بگیریم. #کودک_و_اینترنت

 

باید کیفیت انیمیشن‌های داخلی را بالاتر ببریم

جناب جهرمی سلام. کشورهای پیشرفته با استفاده از محتواهایی با انمیشین و کیفیت اجرایی بالا، کودکان که هیچگاه ما مهندسین فناوری را هم به درون خود می‌کشانند . امید است دوستان داخلی در طراحی انیمیشن‌های تولید داخل کیفیت را بالا ببرند!

 

بازی‌های ایرانی ضعیف هستند

کنترل کودکان واقعا سخت شده در کنار آن هم متاسفانه مطالب مناسبی برای ارائه نداریم بازی‌های ایرانی یا بسیار ضعیف هستند و یا در کنارش محتوای نامناسب را جهت کسب درآمد تبلیغ می‌کنند بارها دیدم با اجرای یک بازی صفحه تبلیغات موارد نامناسب برای کودک باز می‌شود.

 

وقت نداشتن خانواده برای کودک، اصلی‌ترین مشکل

به نظر من خانواده نقش خیلی موثرتری می‌تونه در تولید محتوا داشته باشه. اگه والدین وقت بیشتری برای کودک بگذارن، دیگه بازی با تبلت معنایی نداره. ولی متاسفانه والدین برای اینکه به کارهاشون برسن کودکشون رو با موبایل و تبلت سرگرم می‌کنن. #کودک_و_اینترنت

#اینترنت_و_کودک

 

ضعف خانواده و نهادهای آموزشی

ضعف بزرگ نهاد خانواده و مراکز آموزشی تو تربیت بچه که قطعا با مدیا پر نمیشه. اما کیفیت بسیار بد تولیدات انیمیشن داخلی -در داستان و اجرا- باعث میشه ما به تولیدات بین المللی غیر دیزنی رو بیاریم. البته در این بین تئاتر کودک برای بچه ما جایگاه بالاتری از انیمیشن داره.

 

پیشنهاد

در این بین یکی از توییت‌ها شامل پیشنهاداتی برای رونق تولید محتوای داخلی بود:

آقای جهرمی! با ایجاد مسابقات تولید محتوا و اعطای جوایز شایسته هم محتوا خوبی تولید خواهد شد هم کارآفرینی می‌شود در ضمن شخصیت‌هایی مثل آقای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) یا رسانه‌ای مثل کبریت‌مدیا خیلی خوشفکر و دلسوز هستند و می‌توانند در جهت‌دهی صحیح رابطه #کودک_و_اینترنت موثر باشند.

 

 

نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما مهم‌ترین تولید کننده محتوا برای کودکان کدام است؟ چه پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت تولید محتوا مناسب برای کودکان دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

هشتگ داغ مجازی #ریپورت_تتلو، کمپینی که باعث بسته شدن پیج 4 میلیونی امیر تتلو شد

ماجرای داغ‌ترین هشتگ این روزهای توییتر، #پزشک_فراری_از_کارتخوان، چیست

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر