شش وب‌سایت عالی برای آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون

شش وب‌سایت عالی برای آموزش زبان برنامه‌نویسی پایتون

در یک دهه گذشته زبان برنامه‌نویسی پایتون به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی تبدیل شده است. از توسعه‌دهندگان وب گرفته تا طراحان بازی‌های ویدئویی، از دانشمندان داده تا سازندگان ابزار خانگی بسیاری از برنامه‎‌نویسان عاشق پایتون شده‌اند. اما چرا؟ زیرا یادگیری پایتون ساده است، استفاده از آن ساده است و بسیار زبان قدرتمندی است. 

دوست دارید زبان برنامه نویسی پایتون یادبگیرید؟ در این مقاله ما چند سایت و منبع آنلاین خیلی خوب را برای آموزش پایتون به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر آن‌ها رایگان است. 

 

1- How to Think Like a Computer Scientist

phython

 

یکی از بهترین سایت‌های آموزش پایتون How to Think Like a Computer Scientist است. این سایت نه تنها به شما آموزش می‌دهد چگونه از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنید بلکه به شما یاد می‌دهد چگونه مانند یک برنامه‌نویس فکر کنید. اگر این اولین باری است که کدنویسی می‌کنید این سایت به درد شما نخواهد خورد. 

اما به یاد داشته باشید که این که بتوانید مانند یک دانشمند کامپیوتر فکر کنید نیازمند این است که طرز فکر خود را تغییر دهید. این کار برای بعضی‌ها ساده و برای بقیه دشوار است. اما اگر اراده داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید. وقتی که یاد گرفتید که مثل یک دانشمند کامپیوتر فکر کنید می‌توانید به سادگی زبان‌های دیگر را به جز پایتون یاد بگیرید. 


2- سایت رسمی پایتون

python

 

چه روشی برای یادگیری پایتون بهتر از استفاده از سایت رسمی پایتون است؟ سازندگان این زبان خودشان یک راهنمای خیلی خوب ساخته‌اند که به هرکسی که بخواهد این زبان را از ابتدا یاد بگیرد کمک می‌کنند. 

بهترین قسمت این سایت آموزشی این است که بسیار آرام پیش می‌رود و مفاهیم خاص را طوری به شما آموزش می‌دهد تا پیش از رفتن به مبحث بعد کاملاً یاد بگیرید. فرمت این سایت بسیار ساده و دوست‌داشتنی است و روند کار را بسیار برای شما ساده‌تر خواهد کرد. 

اگر در زمینه برنامه نویسی پیش‌زمینه دارید شاید سایت آموزشی رسمی پایتون برایتان تا حدی خسته کننده باشد اما اگر خیلی تازه‌کار هستید این سایت تجربه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. 

 

3- A Byte of Python

python

 

سایت آموزشی A Byte of Python برای کسانی مناسب است که دوست دارند پایتون یاد بگیرند و قبلاً تجربه برنامه نویسی دارند. در ابتدا چیزهایی درمورد مباحث لازم برای ایجاد یک اینترپرتر پایتون روی کامپیوتر را به شما یاد می‌دهد که ممکن است برای تازه‌کارها دشوار باشد. 

اما این سایت یک مشکل اساسی دارد: خیلی سریع پیش می‌رود که ممکن است برای تازه‌کارها بیش از حد سخت باشد. 

اما اگر بتوانید با آن پیش بروید  A Byte of Python منبع بسیار خوبی برای شما خواهد بود. اگر نتوانستید می‌توانید از منابع دیگر برای یادگیری پایتون استفاده کنید و وقتی که کمی حرفه‌ای شدید به این سایت بازگردید. 

 

4- LearnPython

 

python


برخلاف سایت‌های آموزشی که در بالا معرفی کردیم LearnPython یک سایت عالی است چرا که خودش یک اینترپرتر پایتون دارد. در نتیجه شما می‌توانید درون خود سایت از کدنویسی پایتون استفاده کنید و دیگر لازم نیست که یک اینترپرتر پایتون را روی سیستم خود نصب کنید. 

البته اگر قصد دارید جدی از این زبان استفاده کنید باید اینترپرتر را نصب کنید اما LearnPython به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از این که به طور جدی روی پایتون سرمایه‌گذاری کنید فکر کنید و با آن آشنا شوید.  

با LearnPython می‌توانید با کدهای واقعی سروکله بزنید و آن را یاد بگیرید. درضمن پس از هر درس یک تمرین نیز به شما داده می‌شود. 

 

5- Learn X in Y Minutes: Python 3

python

 

اگر تجربه زیادی در برنامه نویسی دارید و می‌دانید چطور مثل یک برنامه نویس فکر کنید اما پایتون برای شما جدید است و دوست دارید سینتکس این زبان را یاد بگیرید Learn X in Y Minutes بهترین سایت برای شماست. 

این سایت طیف‌های نحوی یا سینتتیک پایتون را در فرمت کد به شما یاد می‌دهد در نتیجه شما می‌‎توانید زیر پانزده ثانیه همه‌ی چیزهای مهم را درمورد سینتکس پایتون بیاموزید. شما می‌توانید صفحه‌ای که در آن قرار دارید را بوکمارک کرده و هرگاه که چیزی را فراموش کردید به آن برگردید. 

 

6- CodeWars

python

 

CodeWars خیلی یک سایت آموزشی نیست بلکه یک روشی بازی و آزمایشی است تا میزان دانش برنامه‌نویسی خود را امتحان کنید. این سایت دارای صدها پازل کدنویسی مختلف است که شما را مجبور می‌کند تا دانش پایتون خود را آزمایش کرده و از آن‌ها در مشکلات واقعی استفاده کنید. 

پازل‌های CodeWars جنبه آموزشی نیز دارند و هرچه شما بیشتر پیش بروید چیزهای بیشتری یادخواهید گرفت. وقتی که شما یک پازل را کامل کنید به مرحله بالا رفته و به پازل‌های سخت‌تر دسترسی خواهید داشت. درضمن شما می‌توانید نتایج خود را با نتایج دیگران مقایسه کنید که در آموزش شما بسیار مفید خواهد بود. 

پایتون زبان برنامه نویسی بسیار قوی و ساده‌ای است که موارد استفاده بسیار زیادی دارد و در چند سال اخیر بیش از پیش محبوب شده‌ است و روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر