رئیس پلیس فتا از احتمال فیلترینگ هوشمند اینستاگرام خبر داد

فیلترینگ-هوشمند-اینستاگرام_1541760426.jpg

اینستاگرام شاید تنها شبکه اجتماعی باشد در ایران هنوز فیلتر نشده است اما به نظر می‌رسد فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هم در راه است.

اینستاگرام شاید تنها شبکه اجتماعی باشد در ایران هنوز فیلتر نشده است اما به نظر می‌رسد فیلترینگ هوشمند اینستاگرام هم در راه است.

سردار سید کمال هادیان، رئیس پلیس فتای ناجا از طرح جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای فیلترینگ هوشمند محتوای مجرمانه در اینستاگرام خبر داد. به گفته هادیان با وجود فیلتر شدن تلگرام، هنوز هم بیشتر جرائم در تلگرام رخ می‌دهد. گویا آمارها نشان می‌دهد 64 درصد جرم‌ها در تلگرام و 32 درصد از جرایم در اینستاگرام رخ می‌دهد.

رئیس پلیس فتای ناجا درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام گفته است که تصمیم گیری درباره این فیلترینگ برعهده کارگروه تعیین محتوای مجرمانه یا شورای عالی فضای مجازی است؛ اما وب در خصوص احتمال فیلترینگ هوشمند اینستاگرام چنین توضیح داد:

وزارت ارتباطات سرویس جدیدی را طرح کرده که اگر این سرویس جدید بیاید می‌تواند با عبور از SSL جدید اینستاگرام، فیلترینگ هوشمند را در اینستاگرام ارائه دهد که اگر این طرح را ارائه دهد بخشی از محتوای مجرمانه کم می‌شود.

به‌روزرسانی: ساعت 12:50 دقیقه

طرح فیلترینگ هوشمندانه اینستاگرام تکذیب شد

به گزارش مهر  سیدجمال هادیان طبایی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، درباره طرح فیلترینگ هوشمند اینستاگرام چنین نوشت:

وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذیربط ارائه نکرده است. البته برخی نهادها پیشنهادهایی برای فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات ارایه داده اند که به دلیل غیرفنی بودن قابلیت اجرا نداشته است. وزارت ارتباطات هیچ نکته پوشیده‌ای از مردم ندارد و اجرای هر طرح جدیدی را از مسیر رسمی و رسانه‌ای با مردم در میان می‌گذارد.

البته صبح امروز در تماس تلفنی که با سردار هادیان‌فر داشتیم، ایشان چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کردند. از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود در انتشار اخبار به منبع و صحت آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: ایسنا و مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر